Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Foto's maken met de Samsung Galaxy A52s.

(Onderwerp aangemaakt op: 19-10-2021 01:39 AM)
4198 Weergaven
Edwinn
Student
Opties

Circa 2 weken geleden heb ik de Samsung Galaxy A52s gekocht, o.a. ook n.a.v. reviews van de Samsung Galaxy A52. De camera's van beide smartphones zijn identiek.

Over het fotograferen in donkere - en lichte omstandigheden ben ik zeer tevreden maar over de vertekening niet, enorme tonvorming en naar binnen trekken van lijnen bij bijvoorbeeld gebouwen. Ik kan voorbeelden (2 foto's, één heel dicht op het onderwerp gefotografeerd en de ander is een overzichtsfoto van een stedelijke omgeving) laten zien maar helaas niet hier. In het geval van de macro-opname kan ik me de vertekening nog wel enigszins voorstellen maar in het geval van de stedelijke opname niet. Doe ik iets verkeerd (moet ik bijvoorbeeld aangeven met welke camera er gefotografeerd moet worden en kan deze nu verkeerd ingesteld staan of moet ik mijn camera anders hanteren om wel nagenoeg rechte verticale – en horizontale lijnen te krijgen) of klopt mijn constatering en is er sprake van iets anders?

0 Likes
21 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Post eens wat voorbeeld foto's waarop we het probleem kunnen zien.

Ga ook even naar instellingen > apps > camera > opslag > gegevens wissen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Edwinn
Student
Opties
Tonvorming bij het objectief en naar binnen trekkende lijnen bij de stedelijke foto.20211012_162027_664.jpg20211017_181145_1226.jpg
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
En dit bij de standaard lens?
emma086
First Poster
Opties
Ok
0 Likes
Edwinn
Student
Opties
Geen idee ... hoe kan ik dit zien of instellen ... ik heb de smartphone gekocht en heb niet aan instellingen gezeten ... bij de zwarte lens zat ik heel dicht erop en dan begrijp ik wel dat er vervorming optreedt maar bij de stedelijke foto niet ... hiervoor had ik een Samsung Galaxy J5, gekocht in 2017, en die had dit niet ... in die 4 jaar tijd hebben de ontwikkelingen niet stil gestaan en dan verwacht ik dit niet maar het kan zijn dat ik iets niet goed doe en het te verhelpen is ... echter zie ik bij een review van Tweakers hetzelfde dus ben er ergens wel bang voor dat het niet te verhelpen is (https://tweakers.net/reviews/8916/3/samsung-galaxy-a52-een-terechte-bestseller-camera.html). Hierna post ik 2 foto's van hun review waarbij hetzelfde heel goed te zien is.
0 Likes
Edwinn
Student
Opties
Op deze 2 foto's van de review van Tweakers is hetzelfde goed te zien.2004319260_1436.jpg2004323494_1437.jpg
0 Likes
Edwinn
Student
Opties
'Gegevens wissen' ... ik heb de smartphone net 2 weken, begint dat nu al 😀 ... mijn ervaring is dat mensen 'gegevens wissen' nogal snel roepen maar zonder info ben ik daar geen voorstander van ... welke gegevens worden er gewist ... welke instellingen of iets anders ben ik dan kwijt ... alleen met een goede rede is 'gegevens wissen' een optie voor mij?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Gegevens wissen reset de camera app naar standaard waarden. Dus gewoon even dat doen en zorg ook dat het toestel up to date is.

In plaats van foto's van Tweakers.. maak zelf eens wat foto's en post deze.
Edwinn
Student
Opties
De foto's die ik heb gemaakt stonden hieronder al (stedelijke foto en zwart objectief) ... ik begrijp je opmerking daarom niet ... die van Tweakers heb ik alleen als extra toegevoegd ... ik hoor graag weer van je.
0 Likes