op 11-02-2020 12:04 AM
Beste,
Ik heb sinds 2 weken een Samsung A51 gekocht. Ik ervaar momenteel een hele instabiele bluetooth verbinding. Spotify hapert elke 30 sec en Netflix ook. Je kan begrijpen dat dit erg irritant is.
Bluetooth is voor mij erg belangrijk. Ik lees op andere fora dat dit een probleem is bij alle samsung telefoons? Sinds de software update wellicht? Ik heb van alles geprobeerd om de BT weer redelijk werkend te krijgen. Volledige reset+de optie batterij verbr. Optimaliseren uitgezet.
Weet iemand hier iets meer vanaf? Heeft iemand meer informatie of dit een probleem is die niet alleen bij mij ligt? Welke stappen (anders dan veilige modus etc) kan ik nemen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Kroontje
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-03-2020 11:46 AM
Hier heeft de combinatie update + legen van de cashe (zie uitleg hierboven) geholpen. Misschien dat eens proberen, succes!
op 13-03-2020 03:47 PM
op 12-05-2020 11:15 AM
Het probleem zit waarschijnlijk niet alleen in de A51. Ook mijn oude S5 NEO heeft sinds de laatste update problemen met bluetooth. Terug naar fabrieksinstellingen/veilige modus helpt ook niet. Een draadloze hoofdtelefoon wil wel maar verbinden met de carkit levert problemen op. Hij maakt wel contact maar na synchronisatie wordt de verbinding verbroken. Misschien dat de communicatie met de telefoon te scherp beveiligd is?
op 12-05-2020 02:55 PM
Hey @Momfert,
Heb je de netwerkinstellingen al eens gereset op je toestel? Verwijder dan ook de verbinding uit het systeem van je carkit en probeer opnieuw te verbinden.
op 12-05-2020 02:58 PM
Bluetooth is sinds vorige update goed, maar als ik verbonden ben met Bluetooth werkt mijn WiFi verschrikkelijk slecht, 0.14 Mbit/s terwijl ik noenmaal 25 heb.
op 12-05-2020 04:06 PM
Dat is vreemd! Hoe gaat dit in de Veilige Modus? @IvarTames
op 12-05-2020 08:33 PM
Dan werkt alles prima, maar ik denk niet dat het Aan 1 van mijn apps ligt omdat het voor de update hetzelfde was.
op 13-05-2020 12:03 PM
Ook ik heb problemen met bluetooth. Ik heb alle aanwijzingen opgevolgd die zijn genoemd. ik beschik ook over de juiste update. Nog steeds hapert de bluetooth verbinding ongeveer 2 tot 3 keer per song. Bij mijn andere galaxy apparaten is dit niet het geval.
op 13-05-2020 07:36 PM
M'n A51 is voorzien van de laatste updates, maar helaas is het probleem er nog steeds i.c.m. Apple Airpods. Op andere Samsung toestellen totaal geen problemen. Echt frusterend...
op 14-05-2020 02:02 PM
Als het in de Veilige Modus wel goed werkt, lijkt het toch aan één van je apps te liggen. Het kan zijn dat er updates klaarstaan in de Play Store, check ook gelijk even in de Galaxy Store voor updates.
Heb je de netwerkinstellingen ook al eens gereset?
Anders zou je een aantal apps moeten verwijderen tot het weer naar behoren werkt.