op 11-02-2020 12:04 AM
Beste,
Ik heb sinds 2 weken een Samsung A51 gekocht. Ik ervaar momenteel een hele instabiele bluetooth verbinding. Spotify hapert elke 30 sec en Netflix ook. Je kan begrijpen dat dit erg irritant is.
Bluetooth is voor mij erg belangrijk. Ik lees op andere fora dat dit een probleem is bij alle samsung telefoons? Sinds de software update wellicht? Ik heb van alles geprobeerd om de BT weer redelijk werkend te krijgen. Volledige reset+de optie batterij verbr. Optimaliseren uitgezet.
Weet iemand hier iets meer vanaf? Heeft iemand meer informatie of dit een probleem is die niet alleen bij mij ligt? Welke stappen (anders dan veilige modus etc) kan ik nemen?
Alvast bedankt!
Groeten,
Kroontje
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-03-2020 11:57 AM
Allen.
Er is een update beschikbaar en lijkt het probleem op te lossen, althans bij mij dan.
op 11-02-2020 08:55 PM
Ik heb ook sinds een systeemupdate eind afgelopen week het probleem dat mijn Bluetooth telkens weer uitvalt. Zowel bij mijn koptelefoon alsook ander aparaten. Iemand een idee waardoor dit komt? Of hoe op te lossen? En anders hoe ik de update ongedaan kan maken.
op 11-02-2020 09:13 PM
ik heb het zelfde probleem, misschien weet iemand wanneer de nieuwe software update is?
11-02-2020 10:54 PM - bewerkt 11-02-2020 10:54 PM
Goeiedag. Ook ik heb sinds een paar dagen een A51 en frustreer me mateloos aan de slechte bluetooth verbinding. Spotify hapert erg vaak. Heb al diverse opties geprobeerd, maar niets helpt. Wat nu?
op 12-02-2020 09:56 AM
Hoi allemaal,
Het is iig fijn om te horen dat ik niet de enige ben.
Ik heb contact opgenomen met de Samsung via whatsapp en zij gaven aan dat ik de volgende stappen moest ondernemen.
1) netwerkinstellingen verwijderen --> check
2) telefoon resetten naar fabrieksinstellingen --> check
3) telefoon opstarten in veilige modus om te controleren of de BT dan nog steeds hapert--> check
4) de wifi uitschakelen en op 4g streamen. --> check (dit werkt wel trouwe s! Maar is qua data niet te doen met Netflix)
Alle stappen doorgelopen en gezegd dat niks helpt en dat ik niet de enige ben. Mijn koptelefoon werkt namelijk prima op mijn oude S8 en mijn samsung tablet. Ze geven droogjes aan dat ik terug moet naar de verkoper... 🤬.
Ik vroeg of dit een veelvoorkomend probleem is bik de A51. Ze gaven aan dat dit niet het geval was maar daar geloof ik geen snars van. In de Engelse sectie van dit forum staan in 3 weken ontelbaar veel berichten van mensen die dezelfde problemen hebben met hun samsung A51 na de update.
De klantenservice lijkt niet te kunnen helpen. Het lijkt mij duidelijk een software probleem. Hebben jullie meer informatie gekregen of ervaren jullie hetzelfde??
Groeten,
Kroontje
op 12-02-2020 10:03 AM
Hier de link met de gebruikers die dezelfde problemen ervaren met de samsung A51 in het Engels.
https://eu.community.samsung.com/t5/Galaxy-A-Series/A51-Bluetooth-issues/td-p/1526522
op 12-02-2020 10:06 AM
@Kroontje schreef:Hier de link met de gebruikers die dezelfde problemen ervaren met de samsung A51 in het Engels.
https://eu.community.samsung.com/t5/Galaxy-A-Series/A51-Bluetooth-issues/td-p/1526522
Helemaal op het einde van de thread praten mensen over een software update, weet jij misschien wanneer deze in Nederland uit komt?
op 12-02-2020 10:10 AM
Nee helaas niet.
Ik heb via whatsapp contact met Samsung en ik heb de vraag bij hun neergelegd. Zij weten nergens van iig.
Ik heb gevraagd of het klopt dat USA een andere software heeft (iemand in de thread gaf aan dat het probleem in de USA is verholpen door een update). Deze vraag moet de klantenservice nog beantwoorden...
op 12-02-2020 02:32 PM
ha lotgenoten,
Ook ik heb sinds de update van mijn A51 de mateloos irritante hapering in bluetooth audio. Naar aanleiding van wat Kroontje zei over dat het wel helpt om via 4g te streamen (dit helpt bij mij inderdaad ook) dacht ik: wat nou als ik spotify op offline modus zet? maar helaas, zo lang WiFi verbinding aan staat blijft de hapering aanwezig, ook tijdens offline streaming.
Ik hoop dat er snel een (echte) oplossing komt vanuit samsung, want ik sta oprecht op het punt om de telefoon door het raam te gooien.
op 12-02-2020 02:51 PM
Ik heb een antwoord gekregen van Samsung klantenservice. Nadat ze aangaven dat het een niet voorkomend probleem is geven ze dat nu wel aan.
Hieronder het bericht.
'Dit is een bekend probleem dat verholpen gaat worden met een toekomstige software update.
Er is nog geen datum bekend waarop de update uitkomt. ^'
Het ziet ernaar uit dat er nu weinig aan te doen is.. 😭