Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

A53 wifi - verbonden zonder internet

(Onderwerp aangemaakt op: 18-07-2022 10:43 AM)
2398 Weergaven
Liekehu
Student
Opties
Ik heb sinds vorige week een nieuwe telefoon aangeschaft, A53. Sinds ik de telefoon gebruik valt de WiFi verbinding steeds weg of geeft die aan dat hij wel verbonden is maar geen internet verbinding heeft.

Ik heb de volgende dingen al gedaan:
- de telefoon opnieuw opstarten werkt maar kort. Probleem doet zich snel alweer voor.
- ook de route hebben we gereset, maar probleem blijft
- telefoon heb ik terug gezet naar de fabriekinstellingen (daarbij dit keer zonder het terug zetten van de back-up van de oude telefoon) en ook dan blijft het probleem aanwezig.

Daarnaast kan de telefoon niet alle wifi-signalen vinden die er zouden moeten zijn. Van de 3 die er minimaal zijn, vind hij er maar 1 (en dan met maar 1 puntje / streepje)

Waar ligt het aan dat de WiFi niet gevonden wordt en verbonden blijft? En wat kan ik nog meer doen want de WiFi is wel nodig.

De WiFi verbinding is voor het gebruik wel noodzakelijk.... 😞
5 Antwoorden
Jimboo84
Black Belt 
Opties

Aangezien je de modem en je telefoon een reset hebt gegeven niets.
Je kunt dit software probleem alleen doorgeven via de Samsung Members app - Ondersteuning - foutrapport

Ikzelf heb dit ook voorgehad op mijn S22 Ultra
De netwerkmodule zelf werkt nog wel want anders zou hij al niet zeggen "verbonden", dit is dus geen hardware probleem

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Wat voor router heb je?

Heb je dit probleem enkel met jouw wifi of met alle wifi netwerken?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Liekehu
Student
Opties
Router is een Genexis - model platinum 7840

Met andere wifi heb ik het nog niet geprobeerd. Maar hij vind/ziet de WiFi van de buren ook niet terwijl die bij mijn oude telefoon wel ziet.
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
In dat geval zou ik even langs een servicepunt gaan. Dan kunnen ze het toestel even onderzoeken. Maak wel voor de zekerheid even een backup 🙂

https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-maak-ik-een-back-up-van-mijn-smartphone-of-tab...
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Opties

Hallo, als ik nog wat mag toevoegen, ik heb veel ervaring met Windows en nu ook steeds meer met Samsung CQ Android 😁

Mijn ervaring ( i.i.g.  alle Windowsversies en tot nu ook de 11 ) dat er in het begin áltijd kinderziektes zijn.

deze worden na verloop van tijd door een paar updates al grotendeels verholpen.

met mijn ervaring zou ik nu zeggen met iets geheel nieuws, wacht even een poosje, of je moet handige Harrie zijn.

dan zijn er intussen al een aantal verholpen.

met Samsung kan dit s.w.s. geen kwaad, daar veel modellen, updates en upgrades hebben van 4-5 jaar, zolang doen veel mensen toch al niet met de Phone, en vaak na net nieuw, prijs ook vaak stuk gunstiger.

afz, Opa.