Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung A53 5G Wifi 2,4/5ghz geeft geen internet verbinding.

(Onderwerp aangemaakt op: 28-04-2024 12:17 PM)
699 Weergaven
Leonhearth
First Poster
Opties

Sinds kort heb ik een nieuw probleem.

een maand geleden was ik bezig video kijken en in eens was de internet verbinding weg via wifi,  ( uitroep teken bij de wifi icoon, met in de instellingen de melding, "geen internet") .  Router gereset , geen resultaat , telefoon opnieuw opgestart geen resultaat.  ik moest weg en kwam in de middag weer thuis. en toen deed de wifi het weer zonder problemen. 

Nu een maand later, ik pak mijn telefoon in de ochtend en controleer mijn berichten etc en weer in eens geen internet meer, zelfde verhaal uitroepteken bij het wifi icoon met de tekst " geen internet " vervolgend heb ik dit geprobeerd.

Ik heb zowel 2,4 als 5ghz direct via de internet modem en een Extender met ook beide , 2,4 en 5ghz deze probeer ik elke keer allemaal te verbinden.

- Telefoon is helemaal geupdate naar de laatste april update ! 

- Telefoon gerest ( geen resultaat )

- Telefoon helemaal uitgezet ( geen resultaat )

- Telefoon in Safemode opgestart ( geen resultaat )

- Via instelling netwerk in stellingen resetten ( geen resultaat )

- router gerest , werkt ook niet.  Mijn Surface pro verbind moeiteloos met deze netwerken en allemaal met internet mijn oude telefoon ( Lumia 850XL ) werkt ook zonder problemen op alle 4 de wifi verbindingen.

- zolang de wifi aanstaat met de melding geen internet geeft het toestel ook geen internet via 4G, pas weer wanneer de wifi helemaal uit staat ! geeft het toestel weer internet via 4G

- andere wifi netwerken geprobeerd , zelfde resultaat "geen internet" 

- Via de members app diagnose gedaan, en daar geeft hij aan dat de wifi oke is, verbinding van 380mbits. dit is ook te zien via de router zelf. maar ook hier geeft de router aan dat er verbinding is met internet

- wifi netwerk het mac adres op random gezet , ook mac adres van de telefoon zelf geeft geen internet

- telefoon met eerst de wifi uit opnieuw opstarten en helemaal uitzetten , geeft geen resultaat.

Dus het lijkt mij dat er iets mis gaat in de software van de telefoon. Iets wat ik namelijk nooit eerder heb gezien is wanneer ik verbind met een wifi netwerk dat hij aan geeft "kwaliteit van wifi netwerk controleren" en na een sec op 5 a 10 stop hij en geeft hij aan "geen internet".  dit gebeurd bij elk wifi netwerk. 

- uiteindelijk de telefoon compleet terug gezet na fabrieksinstelling, backup gemaakt ruim 1,5 uur bezig om alles netjes op te slaan op de pc en een extra backup te maken op een usb stick ( zonder versleuteling , want geen internet via wifi) en ook hier zonder de backup terug te zetten. geen resultaat.  nu weer 1,5uur later weer alles in terug gezet en aangemeld nog geen stap verder met het terug krijgen van mijn internet verbinding via de wifi. 

ook al via de members app een chat gesprek aangevraagd , maar na dat je met de bot gesproken heb en er een medewerker bij gehaald zou worden gebeurd er niets , 4x 30min gewacht na de bot en er komen 3 stipjes als of iemand een bericht stuurt maar er gebeurd niets ! 

nog niet langs een service point geweest , aangezien ik minstens 100km van de dichtst bij zijde Samsung service point in Breda woon.

ook al via de Members app een fout rapport gestuurd met het zelfde verhaal, en daar ook  nog geen antwoord op gehad

Hoe kan ik dit oplossen ? 

0 Likes
8 Antwoorden
Degoudenschaar434
First Poster
Opties
Geen idee
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_3BwHmuR,

Bedankt voor jouw bericht. Heeft jouw A52 dezelfde issue op andere Wi-Fi netwerken?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Zouje
First Poster
Opties

Alle wifi netwerken zelfde probleem. Geen vetbinding. En het is sinds de laatste update van april 2024. 

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Zouje, welkom op de Community!

Is jouw toestel helemaal up to date? Heb je recent een 3e partij app gedownload? Heb je nieuw internet of een nieuwe provider?

Groetjes,

Daphne

0 Likes
Pietpaaltjes
Journeyman
Opties
Het blijft een probleem met de A53. Al jaren wordt er niks aan gedaan. Had allang een werkende update voor moeten zijn.
0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Heb je de laatste update erop gezet? Ook die van vandaag?
0 Likes
Martin765
First Poster
Opties
Ook last van, zelfde probleem met mijn thuis wifi. Ook A53, helemaal up to date. Wel een jaar later zie ik, is er al een fix?
0 Likes
Pietpaaltjes
Journeyman
Opties
Is er al een update?
0 Likes