Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

FN key op extern toetsenbord werk niet

(Onderwerp aangemaakt op: 23-08-2022 03:06 PM)
710 Weergaven
PascalDV100
Apprentice
Opties

Hallo, heeft er nog iemand het probleem dat de FN key op een extern toetsenbord niet werkt?

Mijn Galaxy Book 2 Pro 360 gebruik ik meestal als Desktop computer in combinatie met een extern toetsenbord.
En sinds ik deze laptop gebruik werkt de FN key niet meer op een extern toetsenbord. Die gebruik ik in combinatie met de pijltjes voor Home, End, Page up & down. 

Dit probleem heb ik met alle toetsenborden waar ik kan mee testen. En heb dit niet op andere computer.
Dus zeker iets met deze laptop, misschien een driver probleem of een setting.

Zijn er nog met dit probleem en is er een oplossing?  

0 Likes
13 Antwoorden
Constantinu
Student
Opties
Yes
0 Likes
PascalDV100
Apprentice
Opties

Is there a solution, and that is? 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @PascalDV100, goedemorgen.

Werkt de FN toets op het toetsenbord van je Galaxy Book zelf wel? Wij hebben het hier getest met een Logitech Ergo K860 en de Samsung Galaxy Book2 en hierbij werkte dit direct. Heb je misschien een stukje software nodig om de toetsenborden in te stellen? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
PascalDV100
Apprentice
Opties

Dag Martijn, bedankt om ook eens te testen. 
Op het toetsenbord van de laptop werkt dit perfect. Er staat geen speciale software op, en dat was ook nooit nodig op andere computers. 
En Windows 11 is zonder speciale instellingen geinstalleerd. 

Voor de zekerheid heb ik Windows 10 eens geinstalleerd en er was hetzelfde probleem. 
De toetsenborden waar ik mee test zijn: Apple Magic keybord, Microsoft Wired 600 & Logitech k120. Allemaal hetzelfde probleem.
Ik werk in Azerty maar heb het ook al op andere layouts getest. 

Het is alsof de FN key gewoon niet binnenkomt in de laptop want alle combinaties werken hetzelfde als zonder de FN ingedrukt. Heel vreemd en vervelend. 

Dit lijkt mij geen hardwaren probleem. Zou dit een probleem met een driver kunnen zijn? 
Een instelling rond dit kan ik ook niet vinden.

Voor mij zou het super zijn mocht het werken met een Apple Magic keybord want zo werk ik al jaren, en dit op al mijn computers.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@PacaslDV100

Dankjewel voor je terugkoppeling. Wij gebruiken op het kantoor overigens Windows 10 en bij het verbinden van de ontvanger wordt er ook een stukje software geïnstalleerd, de computer herkent deze uit zichzelf. Het lijkt er dan ook op dat dit met de drivers te maken heeft.

Heb je hierover ook al contact gehad met Microsoft? 

Groeten,

Martijn

0 Likes
PascalDV100
Apprentice
Opties

En dat stukje software is waarschijnlijk een driver waar je het over hebt?
Die heb ik niet en heb die nooit moeten installeren. En daarom dat ik het ook nooit aan MS gevraagd heb. 

Dat Apple keyboard is gewoon via Bluetooth, die vraagt nooit een driver en gebruikt waarschijnlijk een default driver van Windows. Ik vind ook geen driver door dit. 

Deze namiddag kan ik nog een ander toetsenbord testen, ik hou je op de hoogte.

MartijnK
MegaStar
Opties

Ik gebruik zelf altijd een unifying USB stick van het toetsenbord zelf en ik denk dat daar misschien ook wel het pijnpunt in zit voor jou. Dit zal dan door het besturingssysteem herkent en ingesteld dienen te worden 🤓

0 Likes
PascalDV100
Apprentice
Opties

Ondertussen heb een nieuwer model van het Apple Magic Keyboard kunnen testen, dat kan ik zelfs bedraad gebruiken, en heeft ook dat probleem.

Bij het Samsung Trio 300 keyboard werkt het wel, maar misschien is dat omdat het ook Samsung is. 
Maar ik kan dat jammer genoeg niet gebruiken want dat heeft geen FN lock. En dat is bij iedereen een probleem.
Sorry maar ik ben software developer en een correct werkend keyboard is dan heel belangrijk.

Nog een vraagje. Bij u werkt het, maar werk je op een  Galaxy Book 2 Pro 360? 
Ik vraag dit maar omdat je zegt dat je op Windows 10 werk, en die laptops zijn denk ik enkel met Windows 11 uitgekomen.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Nee, dat is geen Book 2 Pro 360. Het Galaxy Book2 waarbij ik dit heb uitgetest heeft inderdaad Windows 11 en hierbij werkte dit ook direct. Zelf werk ik met een andere computer en Windows 10(Mijn Galaxy Book is nog onderweg)

Groeten,

Martijn

0 Likes