op 20-07-2021 03:43 PM
Nu sinds een maand deze soundbar waarvan de installatie (verbindingsproblemen) niet vlekkeloos verliep. Nu doet zich het volgende voor dat de subwoofer geen connectie blijkt te hebben ik heb verschillende subwoofer test (YOUTUBE) doorlopen en lijkt het niet te doen als ik de stroom ervan af haal en daarna weer aansluit is de bas wel duidelijk hoorbaar.
Nog een probleem ik heb ook de THE Frame tv gekocht nu als deze op schilderij modus gaat schakelt hij ook de soundbar aan dit lijkt mij niet de bedoeling gelet op het energieverbruik. De soundbar wordt wel uitgeschakelt als hij van TV naar schilderijmodus gaat.
Is daar (softwarematig) iets aan te doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
27-10-2023 08:39 PM - bewerkt 27-10-2023 08:40 PM
op 22-07-2021 12:32 PM
Hi @JdV1007,
Welkom op de Samsung Community!
Is jouw HW-Q950T up-to-date? Die kun je via de de Smart Things app updaten.
Hoe heb je de soundbar aangesloten op de TV?
Ik hoor het graag 👍
op 22-07-2021 01:04 PM
op 27-07-2021 11:06 AM
op 27-07-2021 01:17 PM
Update:
Kun je zowel de soundbar als de subwoofer ontkoppelen van de stroom voor een paar minuten.
Anders kun je de Soundbar resetten.
Een aantal vragen:
Wat is de afstand tussen soundbar en subwoofer?
Wat ook wel eens voorkomt dat er bepaalde storingsbronnen zijn: Oven, magnetron in buurt, maar ook bijv: Luxe designstoelen door bepaald ijzer / metaal wat erin verwerkt is. Zo kunnen er meerdere storingsbronnen zijn:
• Leidingen (koper)
• Beton
• Metaal
• Andere accesspoints (routers, repeaters of modems)
• Vloeistoffen (bv. aquarium)
Alternatieve t/s om te testen of soundbar icm subwoofer goed werkt:
Ga naar een andere locatie om storingsbronnen te voorkomen. (bijv: verschillende slaapkamers etc)
Bluetooth deelt dezelfde frequentieband als 2,4 GHz Wifinetwerken. Wanneer je verbonden bent met een 2,4 GHz draadloos netwerk kan dit de Bluetooth-verbinding verstoren.
Soundbar is namelijk via Bluetooth verbonden met de subwoofer.
Ik hoor het graag! 👍
op 27-07-2021 02:30 PM
op 27-07-2021 02:47 PM
op 27-07-2021 03:17 PM
op 25-10-2021 02:00 AM
Beste, nu weer drie maanden verder en ik blijf steeds problemen ondervinden met de connectie van de subwoofer en soms ook de rear speakers. Het deed zich voor dat na uitschakeling van de soundbar de subwoofer niet naar standby gaat en blauw blijft branden, of dat een rear speaker uit blijft terwijl de ander wel aan gaat. Tevens moet ik na een paar keer de hele set van het stroom afhalen en weer opnieuw aansluiten anders werkt de subwoofer niet dit kan toch niet de bedoeling zijn? het is om moedeloos te worden.
op 26-10-2021 03:32 PM
Hey @JdV1007, goedemiddag.
Zijn je achterluidsprekers en subwoofer zelf ook uitgerust met de laatste update?
Maakt het nog verschil in welke bron je speelt op TV?
Wanneer dit geen verschil maakt zal je de soundbar kunnen aanmelden voor een reparatie, doe dit dan samen met de subwoofer erbij.
Groeten,
Martijn