Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundtouch 300 werkt niet meer QE65Q7F

(Onderwerp aangemaakt op: 04-03-2018 05:09 PM)
3663 Weergaven
Lauralvl
First Poster
Opties

Eind vorig jaar hebben wij een Bose Soundtouch 300 gekocht en aangesloten op onze tv QE65Q7F. Via HDMI (arc) aangesloten en het werkte perfect. Bij de tv instellingen had ik de geluidstoevoer op HDMI gezet waardoor ik alles mooi met de samsung afstandbediening kon regelen. Nu werkt het ineens niet meer! De tv kan de HDMI ontvanger (soundtouch 300) niet meer vinden. Beiden apparaten hebben de laatste update gehad, ik heb verschillende hdmi kabels geprobeerd, maa niets werkt. Hoekan het dat dit ineens niet meer werkt terwijl het hiervoor super werkte. Help?!

0 Likes
29 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Laura,

Kun je de Bose Soundtouch nog wel gebruiken in combinatie met andere apparaten? Als je TV een bepaald apparaat niet meer kan vinden kan dit namelijk zowel aan de TV liggen als aan dat apparaat.

Heb je toevallig ook een ander apparaat dat je op de HDMI poort die je nu voor je Bose gebruikt kunt aansluiten? Zo kan het een en ander worden uitgesloten.

kevin-sig
0 Likes
Lauralvl
First Poster
Opties

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb de port getest met een ander apparaat, in dit geval mijn appletv, deze werkt dan gewoon naar behoren. Ik kan de tv verbinden met de bose soundtouch via bluetooth en dan werkt het wel. Dit wil ik echter liever niet omdat het minder stabiel is en ik dan meerdere afstandbedieningen met gaan hanteren. Terwijl dit juist niet nodig is met die super nieuwe afstandsbediening van samsung. Het rare is ook dat ik niets heb veranderd aan de aansluitingen. Het enige wat is gebeurd is dat de stroom eraf is geweest. Ik heb geprobeed om de stroom nogmaals volledig eraf te halen (zowel tv als bose), maar zonder resultaat.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Laura,

Omdat je Appletv het wel doet, lijkt de HDMI-aansluiting van je TV in ieder geval in orde. Het zou kunnen dat HDMI aan de kant van je Bose Soundtouch niet meer naar behoren werkt. Mogelijk kun je in de handleiding van Bose iets vinden om je Soundtouch te resetten?

kevin-sig
0 Likes
Ton7
Student
Opties

Ik heb exact het zelfde probleem als hierboven beschreven, de Samsung tv schakeld de bose soundbar 300 niet meer automatisch in.

voorhen deed hij dat wel.

Is hier al een oplossing voor gevonden 

Gr. Ton

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Ton7, heb je ook hetzelfde model TV toevallig? En gaan ze alleen niet meer samen aan of geeft de Bose ook geen geluid meer? Zou ik ook van @Lauralvl mogen weten welke software versie jullie hier zien staan? Menu > Ondersteuning > Over deze TV. Om zo uit te sluiten dat jullie écht de nieuwste versie hebben staan. 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Ton7
Student
Opties

Onze tv draaid op de versie: 1210 en staat ingesteld op automatische update.

De bose soundbar SoundTouch 300 werkt allen als de televisie aan staat, en ik via de afstandsbediening van de Bose de televisie selecteer dan loopt het geluid via de soundbar.

schakel ik de televisie met de Samsung afstand bediening uit dan gaat tv en soundbar uit, schakel ik daarna de Samsung tv weer aan dan blijft de soundbar uit.

en loop het geluid over de tv speakers.

schakel ik daarna via instellingen / geluidsuitvoer / ontvanger HDMI verbinden dan is de tv lang bezig met zoeken en kan uiteindelijk de Soundbar niet vinden en breekt het zoeken uiteindelijk af.

Gr. Ton

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Duidelijk, dank voor de uitgebreide uitleg :smiling-face: zou je je TV eens willen resetten om te zien of hij je Bose daarna beter pakt? Dit doe je hier: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Resetten. Mocht dit nou geen effect hebben, hoor ik het ook graag dan zou ik via een Extern Beheer afspraak willen kijken wat een collega voor elkaar krijgt als hij op afstand via internet op je TV inlogt. 

0 Likes
Ton7
Student
Opties
Bedank voor je reactie, ik ben via instellingen in het menu gekomen en de optie resetten staat er tussen, maar ik kan deze optie niet selecteren ( en dus de tv niet resetten )

Gr. Ton
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Zou je dan de TV eerst in z'n TV-bron willen zetten voor je het menu induikt? Dan zou alles actief moeten zijn.

0 Likes