Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Aux - Q9 - platenspeler

(Onderwerp aangemaakt op: 23-03-2019 04:55 PM)
244 Weergaven
Jnh
Journeyman
Opties

Hi,

 

ik heb een Bose systeem op mijn Q9 tv aangesloten. Werkt perfect. Enige is dat ik niet naar mijn platenspeler kan luisteren zonder dat de tv aanstaat. Als ik de tv uitzet gaat ook de bose uit. Als ik de bose op het aux kanaal inschakel springt ook de tv aan. Apart is dat ik wel naar andere ‘kanalen’ kan luisteren zonder dat de tv aanspringt. Bijv. Soundtouch. Hoe koppel ik het aux kanaal los van mijn tv? Alvast bedankt!

0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jnh ,

 

Hier ontbreekt nogal wat informatie en de omschrijving is erg vaag.

 

Er zijn meerdere Q9 tv's. Inch, etc. Ik kan hier niet veel mee om je te helpen.

Graag de volledige Model Code van de tv. Deze staat op de sticker achterop de tv en moet eindigen op XXN.

Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Of bij Menu->Ondersteuning->Contact opnemen met Samsung. Ook is het type 'Bose Systeem' onbekend 🤷‍♂️.

Hoe is die aangeloten? Over welke platenspeler gaat het? Hoe is die aangesloten?

Heb je misschien wat meer duidelijkheid voor mij om een goede beeldvorming te krijgen?

Dit komt nog wel: "Hoe koppel ik het aux kanaal los van mijn tv?"

 

Thanks!

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Jnh
Journeyman
Opties

Hallo @DickKoster ,

 

Excuses, type tv is QE65Q9FNA.

Bose Cinemate Soundtouch 220 is aangesloten via Hdmi. Volume van de Bose kan ik via Samsung remote bedienen als het geluid hierover gaat (Best handig). Platenspeler is op de Aux via tulp stekker aangesloten op de Bose. Type lijkt mij niet relevant. Zodra ik het Aux kanaal aanzet op de Bose gaat de tv aan. Zodra ik de tv uitzet gaat de bose ook uit.

0 Likes
Jnh
Journeyman
Opties

@DickKoster 

hi,

softwareversie is: T-KTM2DEUC-1202.3, BT-s

 

Alvast bedsnkt voor de reacties

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Jnh ,

 

Excuses natuurlijk niet nodig, maar ik had gevraagd om de volledig Model Code. Sorry voor vet en rood 😉.

QE65Q9FNA is het model. Is het soms de QE55Q9FNALXXN (na lang zoeken 😰)? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Als deze volledige Model Code klopt, hoort hier de firmware/softwareversie 1202.3 bij.

Check bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Het type van de platenspeler lijkt mij echter wel relevant.

Ik wil van klanten zo mogelijk de beste info hebben om zo goed mogelijk te kunnen helpen 😉, dus graag.

 

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Jnh
Journeyman
Opties

Aux ingang in de bose is geconfigureerd als analoge ingang. Als ik in de bose instellingen HDMI-CEC uitzet is het probleem opgelost. Alleen schakelt de bose dan niet meer uit als de tv wordt uitgezet. Als HDMI-CEC aanstaat op standaard-aan of alternatief-aan (zo staat ie bij mij ingesteld), dan springt de tv aan zodra ik het Aux kanaal inschakel. En springt de bose uit zodra de tv wordt uitgezet.

0 Likes