Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung soundbar valt elke keer weg op Samsung tv

(Onderwerp aangemaakt op: 23-04-2024 06:50 PM)
1052 Weergaven
Robklu84
Apprentice
Opties

Ik heb een Samsung TV SA-QE75Q60CAU met sinds zojuist een Samsung Soundbar met woofer HW J450.

100% is alles correct aangesloten op de juiste HDMI ARC port op de televisie en de tv-arc aansluiting op de soundbar.

Nu valt de soundbar continue 1 a 2 sec uit en zie ik de tekst off-surround. via de afstandbediening kan ik middels de knop SOUND hem op on-surround zetten maar wanneer het geluid weg valt geeft die weer off-surround aan.

waar kan dit aan liggen want wordt er gek van. Zowel de soundbar als woofer werkt dus echter valt die continue weg. 

0 Likes
11 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Robklu84 ,

Bedankt voor jouw bericht. Is dit zowel bij het kijken van films/programma's als het luisteren van muziek? Is ook alles verder up-to-date?

Met groet,

Ajay

Community Manager
Robklu84
Apprentice
Opties

Dank voor de reply. Het is continue ja. Met Bluetooth optie werkt het wel alleen loopt het geluid dan niet synchroom met het beeld. Ik heb een nieuwe HDMI 2.1 besteld omdat ik ergens las dat 2.0 geen eARC ondersteunt dus hoop dat dit helpt. Zou er anders iets anders kunnen zijn?

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo Robklu84,

Het kan inderdaad zijn dat de nieuwe HDMI kabel de issue gaat verhelpen. Wij kunnen ook op afstand met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Met groet,

Ajay

Community Manager
Robklu84
Apprentice
Opties

Beste Ajay dank voor uw antwoord.

ik heb echter een Iphone en daar kan ik die smart tutor app niet op downloaden.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Robklu84 ,

Je hebt de app Tutor niet nodig. Alleen als ze in een telefoon willen meekijken.
Graag even goed lezen 😉: Eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.

Scherm­afbeelding 2024-04-30 om 16.04.15.png

signatureee
Groet, Dick

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Robklu84,

Is het gelukt om een afspraak te maken?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
Oplossing
Robklu84
Apprentice
Opties

Samsung heb ik niet veel aan gehad, die kwamen niet verder dan vragen stellen als: stroom erop/eraf, updaten en aansluiten zonder verlengsnoer.

Uiteindelijk zelf gespeeld met Ziggo instellingen en dat blijkt nu de oplossing voor iig het Bluetooth verhaal. Dat werkt nu en loopt synchroom door de instelling van geluid op “Match Content” te zetten. Daar heb je opties als Dolby, Match Content, Audio Synchroniseren en Stereo, de optie Match Content heeft het synchronisatie probleem nu opgelost gelukkig. Probleem met de kabel blijft dus (tv arc d.in werkt maar geluid valt elke keer weg en dan staat er in de soundbar “off surround”

Ajay-A
Community Manager
Opties

Het is mooi om te lezen dat je een oplossing hebt kunnen vinden Robklu84,

Ik wens je nog veel kijk- en luisterplezier!

Met groet,

Ajay

Community Manager
AdPeijn
First Poster
Opties

Het kan niet aan een TV ontvanger van wie dan ook liggen. Ik heb het zelfde probleem sinds ik een nieuwe Samsung smart TV heb. Wat heb ik gedaan? Nieuwe HDMI kabels 4K, andere provider (Odido ipv KPN), Glasvezel, maar ook als ik de tv ontvanger niet gebruik en kijk via een app zoals Netflix, Viaplay, Prime of Videoland heb ik het nog steeds dit probleem. Ik zet de soundbar dan maar uit en luister naar het schelle geluid van de TV. Het is een typisch Samsung-probleem. Kijk hoeveel mensen dit hebben en lees de reactie van Samsung. Het ligt aan alles en iedereen maar niet aan hun. Telkens als ik mij TV aanzet gaat automatisch ook de soundbar aan via ARC op TV naar ARC op soundbar. Soms denk ik "het is verholpen, het werkt prima" maar dat is te vroeg juichen helaas. Ik overweeg een nieuwe soundbar van een ander merk.

0 Likes