op 28-08-2023 09:09 AM
Beste members,
Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van boven genoemde set. Maar ben ik helaas niet voor de volle 100% tevreden met het Q symphony geluid.
Als ik bijvoorbeeld een film/serie kijk via de HBO, Netflix of Disney+ app dan klinken de achtergrond geluiden (achtergrond muziek, gekletter van metaal op metaal, dichtslaande deuren enz) alsof ik in een holle ruimte zit terwijl de rest (stemmen, lage tonen enz) wel goed klinken. Ook als ik Netflix kijk via mijn KPN ontvanger die gekoppeld is via HDMI.
Heb zelf van alles geprobeert, tevens de tv op live mode en een reset gegeven maar tot op heden mocht niks helpen.
Heeft een van jullie misschien een idee wat ik nog kan doen of is de enige oplossing Samsung service inschakelen en op afstand in mijn tv laten kijken?
Graag hoor ik van jullie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 14-09-2023 03:08 PM
De geluids- en beeldinstellingen kan je naar eigen voorkeur instellen en aanpassen. Wij kunnen je hier geen advies in geven omdat dit om persoonlijke voorkeur en beleving gaat. Wanneer je gebruik maakt van Q-Symphony dan worden de geluidopties en instellingen ook beperkt.
Groeten,
Martijn
op 29-08-2023 10:32 AM
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn
op 29-08-2023 11:22 AM
Hoi Martijn,
Bedankt voor je antwoord.
Eerst ga ik nog even uitproberen of het te maken heeft met de automatische kalibratie. Misschien dat mijn woonruimte niet echt geschikt is voor deze optie waardoor mijn geluid zo raar klinkt.
Groet,
Stefan
op 13-09-2023 09:04 PM
Nu heb ik jouw tip aangenomen en Samsung heeft op afstand wat dingen gedaan met de tv. Nu ben ik nog niet 100% tevreden met het geluid. Het klinkt nog steeds alsof ik in een hal sta en het geluid weerkaatst.
Wat zijn nou de beste instellingen die ik in kan voeren op de tv om de juiste geluids ervaring te krijgen waarvoor de q symphonie bedoeld is?
op 14-09-2023 03:08 PM