op 17-10-2021 02:32 AM - laatst bewerkt op 27-10-2021 10:36 AM door MartijnK
Dag allemaal.
ik heb een probleem met mijn Soundbar. 70% van de tijd werkt alles probleemloos maar soms valt de verbinding tussen mijn bar en de achter speakers/sub weg. Bij mijn achterspeakers brand dan helemaal geen lampje meer. Aan/uit is de enige optie om het weer werkend te krijgen. Soms valt alleen de sub uit. Lampje blijft dan blauw. Ook dan is aan/uit de enige optie..
ik heb de soundbar terug gestuurd naar de verkoper. Via Samsung is toen het mainboard vervangen. Het probleem blijft echter bestaan. Als ik de set opnieuw pair is het probleem een paar dagen weg. Hierna komt het weer terug. Opnieuw contact gehad met de verkoper. Hun hebben hem “getest” en werkt volgens hun naar behoren..
De software is up to date en ik heb de HDMI kabel voor de zekerheid vervangen.
help!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-10-2021 08:40 AM
op 27-10-2021 09:51 AM
Hi @Hemmie, goedemorgen.
Welkom op de Samsung Community!
Dit is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort. Zo te lezen heb je ook al een hoop geprobeerd om dit op te lossen, maar niet met het gewenste resultaat.
De achter luidsprekers zijn verbonden via BlueTooth en werken op hetzelfde kanaal als een WI-Fi verbinding met het 2.4 gHz netwerk. Sluit de set eens aan in een andere kamer of ruimte en test dit nogmaals.
Maakt dit geen verschil dan kun je de set aanmelden voor een reparatie.
Groeten,
Martijn
op 28-10-2021 10:39 PM
Hallo Martijn,
Het probleem lijkt opgelost. Ik heb mijn ziggo box opnieuw geconfigureerd. Deze werkt nu met het 5 gHz netwerk.
Nu gaat het blauwe lampje op de sub wel uit (wordt rood) als ik de tv en soundbar uitzet.
Bij het weer inschakelen branden de lampjes van de sub en de achterspeakers weer blauw zoals het hoort en doet de sub ook weer gewoon mee.
Bedankt voor je hulp. Ik kan nu weer genieten zonder ergernis.