Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met Samsung Multiroom App

(Onderwerp aangemaakt op: 14-10-2019 05:09 PM)
20320 Weergaven
Alca
Journeyman
Opties

Hallo,

 

Ik ben nu ongeveer 2,5 jaar in het bezit van een aantal Samsung Multiroom speakers (R1, R5 en R7) en Soundbar (K650). De speakers zijn top, gebruiksvriendelijk en hebben prima geluid. Het enige waar ik doorlopend mee vecht sinds de aanschaf is de verschrikkelijke multiroom app. Via verschillende omweggetjes en een klein beetje behelpen heb ik me er 2,5 jaar met wisselend succes doorheen geworsteld, maar nu kom ik er echt niet meer uit. De problemen zijn als volgt:

 

- Wisselend succes met koppelen van speakers. Soms werkt het helemaal niet, soms na meerdere keren proberen, soms werkt het meteen.

- Onmogelijk om volume fatsoenlijk in te stellen bij gekoppelde speakers (dit probleem komt veel vaker voor, zie o.a. de reviews van de multiroom app in de IOS Appstore). Als de speakers zijn gekoppeld vliegt het volume regelmatig alle kanten op.  (Ligt niet aan de verbinding, probleem komt ook voor als de speakers naast de router staan, en het komt niet voor bij individueel gebruik, alleen na koppeling). 

- Bij het afstellen van het volume via de app gaat dit met grote sprongen. Bijv. de soundbar springt van 'mute' naar '6' naar '12'. Tussentijdse stappen worden volledig overgeslagen. Volume gaat dus van 'uit' naar 'zacht' naar 'heel hard.' 

- Met het afspelen van radio via de multiroom appt stopt het regelmatig gewoon uit het niets en moet het station weer opnieuw worden aangezet.

 

Het meest recente probleem is dit weekend ontstaan. Nadat de internetverbinding even kort uitgevallen was zijn 2 van mijn speakers (de R5 en R7) niet meer gekoppeld aan de app. Ik heb dit op alle mogelijke manieren geprobeerd te herstellen (met meerdere apparaten en besturingssystemen) maar het lukt niet. Ik weet zeker dat dit aan de app ligt, want tijdens het verbinden zeggen de speakers gewoon: 'the connection is complete'. De app denkt dan nog 4 minuten door en zegt dan dat het niet gelukt is. Via Spotify kan ik nog steeds de R5 en R7 benaderen en erop streamen. Ze zijn dus gewoon verbonden, alleen ziet de multiroom app dit niet. In IOS13 werkt de app bijna helemaal niet meer, want er is inmiddels al 10(!) maanden geen update meer gedaan.

 

Kortom, over de speakers ben ik erg tevreden, maar de app verpest de ervaring. Als ik bij vrienden of familie ben met een ander systeem merk ik bijna geen verschil in geluidskwaliteit, maar de gebruiksvriendelijkheid van hun apps zijn oneindig veel beter. Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil mijn speakers gewoon fatsoenlijk gebruiken, en heb geen zin om ze na pas 2,5 jaar voor een fractie van het aankoopbedrag te verkopen om een dure nieuwe set te kopen. 

Spring naar oplossing
178 Antwoorden
Sistermans
Journeyman
Opties

Ik ben er klaar mee helaas. Ik gooi de 'rotzooi' volgende week op marktplaats en stap over naar Sonos. Ik hoop dar er nog een gek is die er wat voor geeft. @Samsung support: wat een armoedige situatie dit, jullie moeten je schamen als leverancier!

Deff
Pioneer
Opties
Nee, @samsung nog steeds niet
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kunnen degene met Android 10, de soundbar resetten (of een andere speaker) en vervolgens de Multiroom app verwijderen en opnieuw installeren.

 

 

Ik kreeg het volgende door:

'De app dient verwijderd te worden en moet opnieuw worden geïnstalleerd. Tevens moet het device waarop het aangesloten zit, naar factory instellingen worden gereset, dan zou het moeten werken. '

 

Dit geldt dus alleen voor Android 10. Voor de iOS gebruikers zijn we nog bezig. 

 

Ik hoor graag of het wel of niet werkt.

rsz-846676
0 Likes
Haddock_NL
Journeyman
Opties

Oké en hoe zet ik mijn HW-K850 terug naar factory default?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik heb hier een how-to over hoe je per model een soundbar of speaker kunt resetten. 

rsz-846676
0 Likes
MBO
Pioneer
Opties

@BruceH  schreef:

Kunnen degene met Android 10, de soundbar resetten (of een andere speaker) en vervolgens de Multiroom app verwijderen en opnieuw installeren.

 


De heb de app opnieuw geïnstalleerd maar die start gewoon niet op. Momenteel op een netwerk waar geen Samsung speakers te vinden zijn, dus ga ik er van uit dat een factory reset op de speaker niets toevoegt? Ik kom niet verder dan dit scherm, bij het starten van de app:

 

Screenshot_20191203-155826.png

 

Overigens begint het in andere landen ook op te vallen. Deze post verwoordt ook mijn vermoeden: https://us.community.samsung.com/t5/Samsung-Apps-and-Services/Multiroom-App-crashing-on-launch-follo....

0 Likes
M3out
Explorer
Opties

Ik heb mijn soundbar HW-MS650 gereset (tandwieltje op ab 10 sec ingedrukt totdat INT verschijnt in display).

Daarna op zowel mijn Google Pixel 2 met Android 10, als mijn iPhone 6S met iOS 13 de Multiroom app verwijderd en beide telefoons opnieuw opgestart. Wireless Audio Multiroom weer geïnstalleerd en de installatieprocedure uitgevoerd.

Op mijn Pixel 2 crasht de app direct bij het openen, net als voorheen. Ik kom dus niet eens zover dat ik mijn soundbar kan laten zoeken.

Op de iPhone kom ik wel in de Multiroom app en kan ik kiezen voor nieuwe speaker toevoegen. De installatieprocedure loopt echter vast bij zowel de methode via bluetooth als via wifi setup (knop SPK ADD en WIFI SETUP onderop de soundbar).

Multiroom geeft keurig aan wat ik moet doen en vindt de soundbar ook, maar bij het invoeren van het wifi wachtwoord geeft Multiroom aan dat de SSID van de wifi 'Wi-Fi' is, dat klopt niet.

Bij de procedure via Wifi setup kan ik verbinding maken met de Samsung direct setup SSID van de soundbar, maar als ik terug ga naar Multiroom, dan kan ik niet op Doorgaan klikken (de knop blijft 'greyed out'.

Uiteindelijk een oude iPad afgestoft met iOS 9 en daarmee heb ik de soundbar uiteindelijk weer kunnen installeren. Daar werkte de methode met SPK ADD trouwens ook niet. Met de methode WiFi Setup ging t feilloos.

 

Ik hoop dat ik eea duidelijk heb omschreven. Meest opvallende vind ik dat Multiroom de SSID van het netwerk waarmee de iPhone is verbonden niet correct kan uitlezen.

 

Verder reken ik erop dat het probleem met Android 10 toch echt in de Multiroom app moet zitten. Ik heb helaas geen 2e device met Android 10 om uit te sluiten dat het in mijn Pixel 2 zit. Het zou fijn zijn als iemand anders kan bevestigen hetzelfde probleem te hebben met het crashen van Multiroom op Android 10.

 

Wordt vervolgd door Samsung neem ik aan en liefst wat sneller dan tot nu toe het geval is geweest.

MBO
Pioneer
Opties

Ik hoop dat ik eea duidelijk heb omschreven. Meest opvallende vind ik dat Multiroom de SSID van het netwerk waarmee de iPhone is verbonden niet correct kan uitlezen.

 

Verder reken ik erop dat het probleem met Android 10 toch echt in de Multiroom app moet zitten. Ik heb helaas geen 2e device met Android 10 om uit te sluiten dat het in mijn Pixel 2 zit. Het zou fijn zijn als iemand anders kan bevestigen hetzelfde probleem te hebben met het crashen van Multiroom op Android 10.

 

Wordt vervolgd door Samsung neem ik aan en liefst wat sneller dan tot nu toe het geval is geweest.


Ik bevestigen dat de Multiroom app direct crasht bij opstarten (Pixel 2XL / Android 10) - zie mijn post hierboven. Bedankt dat je de moeite neemt om het te testen én zo uitgebreid verslag te doen. Ik ga in elk geval mijn speakers niet resetten na het lezen van jouw verslag. Het ligt aan de Multiroom app, dat is wel duidelijk. Ik heb het nu ook aan de praat met een oude iPad met iOS10 en dat laat ik echt zo, tot Samsung met een update komt. Als die nog komt.  

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Bedankt voor het testen, hier kan ik wat mee. Ik verzamel de cases en zet het door naar de verantwoordelijke.

 

rsz-846676
0 Likes
M3out
Explorer
Opties

Dat bevestigd in ieder geval mijn verhaal en dat het dus echt een probleem is van de Multiroom app. Als ik t Amerikaanse stuk lees, dan belooft t niet veel goed voor de ondersteuning van Samsung speakers...

0 Likes