Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met Samsung Multiroom App

(Onderwerp aangemaakt op: 14-10-2019 05:09 PM)
20215 Weergaven
Alca
Journeyman
Opties

Hallo,

 

Ik ben nu ongeveer 2,5 jaar in het bezit van een aantal Samsung Multiroom speakers (R1, R5 en R7) en Soundbar (K650). De speakers zijn top, gebruiksvriendelijk en hebben prima geluid. Het enige waar ik doorlopend mee vecht sinds de aanschaf is de verschrikkelijke multiroom app. Via verschillende omweggetjes en een klein beetje behelpen heb ik me er 2,5 jaar met wisselend succes doorheen geworsteld, maar nu kom ik er echt niet meer uit. De problemen zijn als volgt:

 

- Wisselend succes met koppelen van speakers. Soms werkt het helemaal niet, soms na meerdere keren proberen, soms werkt het meteen.

- Onmogelijk om volume fatsoenlijk in te stellen bij gekoppelde speakers (dit probleem komt veel vaker voor, zie o.a. de reviews van de multiroom app in de IOS Appstore). Als de speakers zijn gekoppeld vliegt het volume regelmatig alle kanten op.  (Ligt niet aan de verbinding, probleem komt ook voor als de speakers naast de router staan, en het komt niet voor bij individueel gebruik, alleen na koppeling). 

- Bij het afstellen van het volume via de app gaat dit met grote sprongen. Bijv. de soundbar springt van 'mute' naar '6' naar '12'. Tussentijdse stappen worden volledig overgeslagen. Volume gaat dus van 'uit' naar 'zacht' naar 'heel hard.' 

- Met het afspelen van radio via de multiroom appt stopt het regelmatig gewoon uit het niets en moet het station weer opnieuw worden aangezet.

 

Het meest recente probleem is dit weekend ontstaan. Nadat de internetverbinding even kort uitgevallen was zijn 2 van mijn speakers (de R5 en R7) niet meer gekoppeld aan de app. Ik heb dit op alle mogelijke manieren geprobeerd te herstellen (met meerdere apparaten en besturingssystemen) maar het lukt niet. Ik weet zeker dat dit aan de app ligt, want tijdens het verbinden zeggen de speakers gewoon: 'the connection is complete'. De app denkt dan nog 4 minuten door en zegt dan dat het niet gelukt is. Via Spotify kan ik nog steeds de R5 en R7 benaderen en erop streamen. Ze zijn dus gewoon verbonden, alleen ziet de multiroom app dit niet. In IOS13 werkt de app bijna helemaal niet meer, want er is inmiddels al 10(!) maanden geen update meer gedaan.

 

Kortom, over de speakers ben ik erg tevreden, maar de app verpest de ervaring. Als ik bij vrienden of familie ben met een ander systeem merk ik bijna geen verschil in geluidskwaliteit, maar de gebruiksvriendelijkheid van hun apps zijn oneindig veel beter. Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil mijn speakers gewoon fatsoenlijk gebruiken, en heb geen zin om ze na pas 2,5 jaar voor een fractie van het aankoopbedrag te verkopen om een dure nieuwe set te kopen. 

Spring naar oplossing
178 Antwoorden
M3out
Explorer
Opties

Bruce,

Dat er nog niks bekend is snappen we wel, maar de laatste vraag was of Samsung een inhoudelijke reactie kan geven. Wordt onderkend dat de Multiroom app aangepast moet worden, of is de opvatting dat het probleem in de iOS en Android software moet worden opgelost.

Als gebruikers van meerdere Samsung producten zou het fijn zijn om de bevestiging te krijgen dat het probleem wordt onderkend. Dat is nu nog steeds niet duidelijk.

BruceH
Community Manager
Opties

Ik heb eerder aangegeven dat het bij de verantwoordelijke ligt, dus inderdaad, het is bij ons bekend en er wordt aan gewerkt. Wanneer we een update kunnen verwachten is alleen nog niet duidelijk. 

 

Ik zal jullie via dit topic op de hoogte houden van de ontwikkelingen. 

rsz-846676
0 Likes
rvgeffen
First Poster
Opties

Beste Bruce,

 

enig idee wanneer we de update kunnen verwachten? Ik vind het toch wel bizar dat een bedrijf zoals Samsung niet tijdig kan inspelen op updates die lang van te voren bekend zijn. Ik heb voor bijna 700 euro aan Samsung speakers thuis staan die ik nu niet kan gebruiken. Onacceptabel als je het mij vraagt!

 

Groeten Ries

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dat durf ik niet te zeggen. Zodra ik wat hoor, koppel ik het terug via dit topic. Tot die tijd is het echt even afwachten.

rsz-846676
0 Likes
MBO
Pioneer
Opties

Ja Ries, gewoon even afwachten (......) Vermoedelijk tot je een ons weegt. Niemand schijnt namelijk te weten (of durft te vertellen)  hoe het zit. Of er druk mee bezig te zijn. Maar... troost je met de gedachte dat je niet de enige bent, kijk hier maar: https://eu.community.samsung.com/t5/Audio-Video/Problemen-met-Samsung-Multiroom-App/m-p/1400037

0 Likes
Deff
Pioneer
Opties

Ik kan mijn telefoon nu ook update naar android 10, maar als ik mijn speakers 2x r1 en 1x ms550 niet meer kan connecten via de multiroom app heb ik ook een probleem. Lekker zou dat zijn idd veel geïnvesteerd in speakers maar dit zou belachelijk zijn.

0 Likes
MBO
Pioneer
Opties

Onvoorstelbaar hè? Maar... er is een mooie Black Friday aanbieding voor de Sonos One zag ik :face-with-tears-of-joy:

0 Likes
Deff
Pioneer
Opties

Dit kan toch niet waar zojn samsung??? Met android 10 geen gebruik meer kunnen maken van je speakers. Dikke investering voor niets. 

0 Likes
Deff
Pioneer
Opties

Ja maar dat is toch vreemd. Samsung speakers werken toch niet alleen op samsung telefoons, ze werken met ANDROID. Toevallig heeft Samsung ook telefoons maar dat wil niet  zeggen dat Samsung telefoons alleen maar met Samsung speakers hoeven te werken. Android 10 beta is al best lang uit, hangt jullie hele app update beleid vast aan jullie telfoons. Beetje vreemd, alle ander soorten apps zijn allang klaar voor android 10. Hoop niet dat al jullie apps niet gaan werken op android 10. Anders is het de laatste keer dat ik iets koop van Samsung wat afhankelijk is van een app van samsung. Want misschien updaten jullie jullie telefoons wel niet op tijd en kan ik met mijn niet samsung telefoon het apparaat niet meer gebruiken. 

 

Maar even serieus kunnen jullie ook een datum geven wanneer ik weer mij speakers kan gebruiken. 

0 Likes
M3out
Explorer
Opties
Ha Bruce,

Het is inmiddels weer 2 weken geleden en we hebben niets meer gehoord!! Is er een mogelijkheid dat wij dit als gebruikers kunnen escaleren? Kunnen we Samsung International benaderen?
Ik vind het wat ongeloofwaardig dat er in 2 weken tijd geen ontwikkeling is op dit onderwerp. Tenzij Samsung het probleem niet zo belangrijk vindt...