Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen met combinatie Samsung QE65-Q95T TV en HW-Q900-A soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 30-08-2021 03:04 PM)
1201 Weergaven
Lex van Zonneveld
Journeyman
Opties

Ik heb sinds twee weken de combinatie Samsung #QE65-Q95T TV en HW-Q900-A Soundbar. De apparaten zijn onderling verbonden via een 2 meter lange Hama Ultra Speed HDMI kabel via HDMI eARC poorten van beide apparaten. De Ziggo Mediabox Next is aangesloten op de HDMI-1 poort van de TV. Netflix komt binnen via de Ziggo Mediabox Next. Ik ervaar de volgende issues:

- Beeld en geluid lopen niet synchroon. Er zit een verschil tussen mondbewegingen en gesproken woorden. Dit ondanks het variëren met de optie om het geluid te vertragen/versnellen. 

- de set ondersteunt Q-Symphony. In het menu kan ik kiezen voor TV + {AV} Soundbar, maar dit wordt niet bewaard. De volgende keer dat de TV aangezet wordt, staat de optie weer op [AV] Soundbar. Wat doe ik verkeerd?

- Net als bij andere meldingen in dit forum valt tijdens het kijken regelmatig het geluid voor 1-3 seconden weg. Dit gebeurt zowel bij kijken via de Ziggo Media Box als bij Netflix.

Ik hoop dat iemand oplossingen voor mij weet....

0 Likes

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Hey @Lex van Zonneveld , Lex,

Geen dank! In ieder geval iets opgelost. Voor het probleem Q-Symphony zou je er remote naar kunnen laten kijken.
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Lex van Zonneveld, goedemorgen.

Dankjewel voor je berichtje. Als je de combinatie uitschakelt met de Samsung Smart Remote, blijft de verbinding dan wel staan wanneer je deze dan weer opnieuw inschakelt?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Oplossing
Lex van Zonneveld
Journeyman
Opties

Met Smart Remote én de normale AB van Samsung blijft de instelling behouden. Hierop doordenkend heb ik de Logitech instellingen veranderd en de soundbar als apparaat uit de Logitech configuratie verwijderd. En hiermee is het probleem opgelost: alles start goed op en de instellingen blijven nu behouden. Dank voor alle hulp!

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedenavond @Lex van Zonneveld , Lex,

2 problemen zijn gerelateerd aan de Mediabox Next

Sync:

Wegvallen geluid:

Probleem Q-Symphony:

Heb je al een keer met een andere HDMI kabel getest? Het wil soms wel eens helpen om Anynet+ uit te zetten.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling, want je kunt dan de soundbar niet meer uitschakelen met de AB van de tv.
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).

signatureee
Groet, Dick

Lex van Zonneveld
Journeyman
Opties

Beste Dick, dank voor je tips, je helpt mij hier zeker mee! Hierbij mijn terugkoppeling:

Dolby surround op de Next uitgezet en hiermee lijkt het synchrnisatieprobleem opgelost. 

Ziggo stuurt mij een nieuwe Next; hopelijk is hiermee het wegvallen van het geluid opgelost.

Andere HDMI kabel geprobeerd, maar dat biedt geen oplossing voor het standaard instellen van Q-Symphony (dus TV + Soundbar). Ook het uitschakelen van Anynet+ bood geen oplossing.

Thanks!

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Geen dank! In ieder geval iets opgelost. Voor het probleem Q-Symphony zou je er remote naar kunnen laten kijken.
https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..

signatureee
Groet, Dick

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Lex van Zonneveld, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community en gefeliciteerd met jouw gave set!

Wat fijn om te lezen dat de tips van @Dick je goed op weg hebben geholpen. Is het nog gelukt om een afspraak voor support op afstand te maken? Mijn collega kan dan de instelling doornemen en het één en ander aanpassen.

Groeten,

Martijn

Lex van Zonneveld
Journeyman
Opties

Hi @MartijnK,

Vandaag support op afstand ingeroepen. De TV is hard gereset, half uur uit geweest en daarna opnieuw opgestart. De instelling Q-Symphony (TV + {AV} Soundbar) blijft nu zo ingesteld als ik de TV uitzet met de Samsung afstandbediening. Ik gebruik ook een Logitech Harmony afstandbediening en als ik de TV hiermee uitzet, dan staat na het opnieuw aanzetten het geluid weer op alleen de soundbar. Er zit blijkbaar een verschik in de manier van uitzetten?

Ik ben in afwachting van een terugbelactie van remote support, dus wordt vervolgd....  

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Lex van Zonneveld, goedemorgen.

Dankjewel voor je berichtje. Als je de combinatie uitschakelt met de Samsung Smart Remote, blijft de verbinding dan wel staan wanneer je deze dan weer opnieuw inschakelt?

Groeten,

Martijn

Oplossing
Lex van Zonneveld
Journeyman
Opties

Met Smart Remote én de normale AB van Samsung blijft de instelling behouden. Hierop doordenkend heb ik de Logitech instellingen veranderd en de soundbar als apparaat uit de Logitech configuratie verwijderd. En hiermee is het probleem opgelost: alles start goed op en de instellingen blijven nu behouden. Dank voor alle hulp!

Lex van Zonneveld
Journeyman
Opties

Hi Dick, het Ziggo Mediabox Next probleem (wegvallen geluid) lijkt opgelost nu ik een nieuwe Next van Zigoo heb ontvangen en geïnstalleerd. So far, so good! 

Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Bedankt voor je feedback! Mooi dat het opgelost is!

Fijne dag nog!

signatureee
Groet, Dick