Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Beeld en geluid niet in sync

(Onderwerp aangemaakt op: 01-09-2020 10:36 PM)
8861 Weergaven
aartnap
Pioneer
Opties

Ik heb vandaag een nieuwe TV (Samsung The Frame 50") en Soundbar (HW-Q950T) ontvangen en ook aangesloten. Ik krijg het echter niet voor elkaar om geluid en beeld in sync te krijgen. Het geluid lijkt licht achter te lopen op het beeld. Ik heb wel instellingen gevonden om hier iets aan te doen, maar deze lijken alleen de andere kant op te kunnen corrigeren (dus geluid vertragen), maar dat maakt het probleem groter. 

Ik maak gebruik van Ziggo Media Next, welke middels HDMI aangesloten is op TV (One Connect box). Tevens is er een HDMI kabel geplaatst tussen One Connect en Soundbar.

 

Ik heb ook nog getest om vanaf mijn laptop via HDMI signaal naar TV/Soundbar te sturen, dan gaat het wel goed. Het lijkt dus iets te zijn in de samenwerking tussen de Ziggo mediabox next en de TV/Soundbar of de wijze waarop deze is aangesloten. Bij mijn vorige TV deed deze Mediabox het prima.

 

Iemand enig idee hoe ik hier iets aan kan doen?

 

Alvast dank voor de reactie,

Aart

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Janneman1960
Pathfinder
Opties

Waarschijnlijk heb je in de Next de uitvoer van geluid op Dolby staan.

Instellingen>beeld en geluid>Dolby Audio.Zet deze instelling op Uitgeschakeld en je probleem is opgelost.

Dit is een bekend probleem bij Ziggo en speelt al een paar jaar

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Kijk even rond op het Ziggo forum, grote kans dat er meerdere mensen zijn die deze box in dezelfde of soortgelijke combinatie hebben. Kijk ook even of er een nieuwe software update voor de TV is, dat wil soms ook nog wel eens helpen.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Oplossing
Janneman1960
Pathfinder
Opties

Waarschijnlijk heb je in de Next de uitvoer van geluid op Dolby staan.

Instellingen>beeld en geluid>Dolby Audio.Zet deze instelling op Uitgeschakeld en je probleem is opgelost.

Dit is een bekend probleem bij Ziggo en speelt al een paar jaar

aartnap
Pioneer
Opties

Deze instelling stond inderdaad op dolby, heb hem aangepast en het is nu een stuk beter. Heb nog wel het idee dat er nog heel klein beetje vertraging in zit, dus ga ook nog even verder kijken op ziggo forum. Bedankt voor de hulp tot nu toe👍

MarkK
Explorer
Opties

Met alle respect, maar wat een waardeloos en weinig doordacht advies voor iemand die toch een flink kapitaal uitgeeft om van een optimaal dolby true surround geluid te genieten.
Komt over als iemand met verlichtingsproblemen op een nieuwe aanhangwagen het advies geven deze enkel overdag te gebruiken. 😖

Voor zover ik kan vinden is het probleem nog steeds niet opgelost en wordt er nog steeds (bijna 2 jaar) op een Dolby-update voor de Samsung soundbars gewacht. 

 

0 Likes