op 09-10-2020 04:58 PM
Sinds kort overgestapt naar glasvezel van Caiway en na een aantal dagen proberen met veel moeite Samsung aan de telefoon gekregen om mijn smart afstandsbediening te kunnen koppelen met de Amino Aria 7X van Caiway. Nou dat schoot dus totaal niet op, de beste man wist niks meer dan wat ikzelf had uitgeprobeerd. Notabene: je moet weten dat deze kastjes al meer dan een jaar op de markt zijn!! Dan mag je toch verwachten dat de software daar een keer op aangepast is? Ik ben dus zelf maar weer aan het experimenteren gegaan. Wat er bij mij na veel zoeken uitkwam en bevredigend werkt staat hieronder.
1: Via bron - instellen universele afstandsbediening - bestaande installatie (bijv. Ziggo of wat dan ook) verwijderen.
2: Nieuw apparaat - kabel/sat. ontvanger - rechtstreeks op tv - postcode invoeren - menu keuze "Caiway" - hdmi 1, (of anders) daarna kanaal omhoog, omlaag en enteren net zolang totdat je een model nummer kunt ingeven!
3: Nu geen fabrikant ingeven!! en alleen type "Aria" ingeven. Dan laten zoeken en als het goed is komen er een een paar suggesties.
3: Kies dan de de "Amulet 400" en voer de test weer uit. Als het goed is dan werkt het nu.
4: Bevestigen en klaar.
De meeste functies werken nu op de Samsung afstandsbediening. De Samsung hulpmenu's werken ook behalve versneld vooruit en terug bij uitgesteld kijken. Pauze en afspelen werken wel. Ook de "Return" knop werkt als je hem iets langer ingedrukt houdt. Succes!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 15-09-2022 12:46 PM
op 15-09-2022 02:22 PM
Wat goed dat het weer werkt, wanneer je apparatuur aan-of loskoppelt van je TV zorg dan dat deze uit staat. Je TV heeft daarmee iets meer tijd om dit device te herkennen 😉 Is de optische kabel niet beschadigd? Je dient ook in het menu van je TV aan te geven dat de geluidsuitvoer voortaan optical is.
Groeten,
Martijn
op 15-09-2022 02:47 PM
op 16-09-2022 04:57 PM
Martijn, de TV herkent nu mijn sonos playbar maar de afstandbediening reageert niet dus kan het geluid niet aanpassen. Dat kan wel met mijn de sonos app op mijn telefoon maar dat is wel erg omslachtig. Bovendien, het heeft altijd gewerkt. Weet je misschien wat ik hier nog aan kan doen? Overigens als ik switch in het menu naar geluid-optical dan stuurt de afstandbediening de luidspreker van de TV ook niet meer aan. Ik moet dan de TV opnieuw aanzetten en de aanknop vasthouden tot het Logo van Samsung in beeld verschijnt.
op 17-09-2022 07:28 PM
op 20-09-2022 09:41 AM
Er is helemaal geen mogelijkheid om de afstandsbediening op een infrarood signaal te zetten. De Smart Remote maakt gebruik van zowel een Bluetooth signaal als een Infra-rood signaal, het is dan ook belangrijk dat de andere apparaten ook in het zicht van de afstandsbediening staan. Reset je TV en verbind enkel de soundbar met je TV en stel deze in voordat je een ander apparaat aan je TV koppelt.
Groeten,
Martijn
op 20-09-2022 09:47 AM
op 20-09-2022 07:44 PM
op 21-09-2022 09:46 AM
Je kan het zeker wel proberen, wij kunnen alleen niet alles zien op afstand 😇 Wanneer je de andere apparatuur aansluit aan je TV zorg dan dat deze uitstaat voordat je de apparatuur aansluit. Kijk hier voor meer informatie over Hulp-op-Afstand: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn
op 27-09-2022 05:33 PM
Martijn, Ik heb contact gehad met jullie techneuten op afstand. Conclusie: de laatste software update is de vermoedelijke oorzaak. Klacht wordt doorgegeven en ik moet afwachten....? Al met weinig bevredigend, ondanks jullie geweldige support. Groet, J.P.