op 09-10-2020 04:58 PM
Sinds kort overgestapt naar glasvezel van Caiway en na een aantal dagen proberen met veel moeite Samsung aan de telefoon gekregen om mijn smart afstandsbediening te kunnen koppelen met de Amino Aria 7X van Caiway. Nou dat schoot dus totaal niet op, de beste man wist niks meer dan wat ikzelf had uitgeprobeerd. Notabene: je moet weten dat deze kastjes al meer dan een jaar op de markt zijn!! Dan mag je toch verwachten dat de software daar een keer op aangepast is? Ik ben dus zelf maar weer aan het experimenteren gegaan. Wat er bij mij na veel zoeken uitkwam en bevredigend werkt staat hieronder.
1: Via bron - instellen universele afstandsbediening - bestaande installatie (bijv. Ziggo of wat dan ook) verwijderen.
2: Nieuw apparaat - kabel/sat. ontvanger - rechtstreeks op tv - postcode invoeren - menu keuze "Caiway" - hdmi 1, (of anders) daarna kanaal omhoog, omlaag en enteren net zolang totdat je een model nummer kunt ingeven!
3: Nu geen fabrikant ingeven!! en alleen type "Aria" ingeven. Dan laten zoeken en als het goed is komen er een een paar suggesties.
3: Kies dan de de "Amulet 400" en voer de test weer uit. Als het goed is dan werkt het nu.
4: Bevestigen en klaar.
De meeste functies werken nu op de Samsung afstandsbediening. De Samsung hulpmenu's werken ook behalve versneld vooruit en terug bij uitgesteld kijken. Pauze en afspelen werken wel. Ook de "Return" knop werkt als je hem iets langer ingedrukt houdt. Succes!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 12-10-2020 09:39 AM
Bedankt voor het delen! Er komt hier nog een update voor, zodat de optie voor universele afstandsbediening wordt toegevoegd 👍
op 12-10-2020 09:39 AM
op 13-12-2020 07:05 PM
Beste Bruce.
Wanneer komt de update? Ik heb de 70 inch tv met one connect maar die herkent niet 1 apparaat. De caiway decoder krijg ik helemaal niet aan de praat. De decoder hoeft toch niet in het zicht van de one connect box te staan? Mijn Harmony doet het nl wel. En die staat er ook niet voor.
op 15-12-2020 01:23 PM
Hey Chris, goedemiddag en welkom op de Samsung Community!
Wat is de volledige modelcode van jouw TV en is deze verder up-2-date? Wat voor andere apparaten heb je op de TV aangesloten?
Heb je dit ook geprobeerd met een nieuwe HDMI kabel?
Groeten,
Martijn
op 30-12-2020 05:49 PM
Beste Martijn.
Excuus voor het late antwoord. Rare tijden erg druk vandaar. Het apparaat code is: qe75q90ral ik gebruik een niet nieuwe monstercable. Verder heb ik er een yamaha reicever op aangesloten en een Zidoo x9. Alles onafhankelijk van elkaar aangesloten. Ik hoor graag of het echt nodig is om nieuwe en zo ja welke klasse hdmi kabels ik moet kopen.
Vriendelijke groet
Chris
op 09-02-2021 01:12 PM
Goedemiddag BruceH,
Ook ik loop nu tegen het feit aan dat de afstandsbediening van de Caiway Amino Aria 710 Set Top Box niet door mijn Samsung 85" Q950 (2020 model) met FW 1460.9. Ik lees in je bericht dat er een update komt. Is de 1460 die update? Of komt er nog een?
Met groet.
op 11-02-2021 09:42 AM
Hi @Gustave61,
Doe je dat op deze manier? https://bit.ly/3ojCBtD
Zo ja, dan is dit niet de update waar je op hoopt. Zodra ik meer hoor over een update, laat ik het je weten.
op 13-09-2022 06:49 PM
Eigenlijk nooit een probleem gehad met het koppelen van de aria 7 en de sonosboxen aan mijn samsung Q900 75. Ik heb zowel Canal Digital als Caiway. Onlangs was Caiway plotseling niet meer zichtbaar als bron. Het opnieuw koppelen lukte niet omdat bij de fase kanaal omhoog/kanaal omlaag het menu ermee stopt en terugschakelt naar het tv programma. Tv teruggezet naat fabrieksinstellingen: geen resultaat. Afstandbediening gereset geen resultaat. De afstandbediening doet vrijwel niets meer en ik gebruik de Caiway bediening maar die werkt slechts ten dele. Mijn Sonosplaybar (optisch) koppelen lukt ook niet meer. Na de eerste reset van de afstandbediening lukte alles weer behalve de koppeling met Sonos. Na tv aan/uit gezet te hebben weer alle problemen terug. Nr. van de software update is 1401. Please help me.
op 15-09-2022 09:48 AM
Hi @Jphouston, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Je hebt zo te lezen al een hoop geprobeerd 👍 Misschien een overbodige vraag maar heb je het ook al met nieuwe batterijen geprobeerd? Ervaar je dit ook met een nieuwe HDMI kabel? Zorg dat alles is losgekoppeld en reset je TV, sluit vervolgens alles 1 voor 1 aan en voltooi eerst een koppeling voordat je aan het volgende apparaat begint 😇
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 15-09-2022 09:56 AM