Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Instellen universele afstandsbediening van UE55KS7000 op mijn Harman/Kardon AVR347

(Onderwerp aangemaakt op: 31-12-2017 12:15 PM)
1584 Weergaven
TinMachine
Student
Opties

Dag beste Samsung-gebruikers,

En hier is ie dan, mijn eerste bericht op dit forum. Goed idee van Samsung! Ik heb een vraagje. Ik heb een UE55KS7000 van Samsung. Hele fijne TV, maar ik zit toch elke avond met drie afstandsbedieningen op de bank: eentje van de TV (de Smart Remote), nummer twee van Mediabox XL van Ziggo en nummer drie van mijn AVR, de Harman/Kardon AVR 347.

Dat laatste apparaat probeer ik als thuisbioscoopsysteem te verbinden met mijn tv. Ik heb zowel een optische geluidskabel als een HDMI tussen mijn tv (op HDMI 4) en AVR aangesloten. Ik heb de HDMI op mijn AVR aangesloten op de poort “HDMI out” (als ik hem aansluit op de poort “HDMI in” krijgt mijn TV geen signaal). Ik zie dan ook het instelmenu van de AVR op mijn TV. Als de AVR aan staat en ik zet de tv aan, gaat ie automatisch naar HDMI 4. Vind ik nou ook weer niet nodig maar goed, daar gaat dit niet over.

Punt is dat als ik mijn thuisbioscoopsysteem wil installeren, ik uiteraard eerst selecteer op producent(Harman/Kardon), dan het type (AVR347) en de TV vervolgens gaat kijken of ie de AVR kan uitzetten of niet. Test duurt zo’n 10 seconden maar dat lukt niet. Ook niet als ik het daarna nog eens doe en daarna en daarna etc etc.

Mijn vraag is dus eigenlijk: is de opzet in mijn tweede alinea juist of moet ik het anders doen en wat kan ik nog doen om het verbinden van mijn AVR met mijn Smart Remote mogelijk te maken?

O jee, schiet me nog iets te binnen. Heb me ook verwend met een UE40K5670. Ik heb daar nooit een Smart Remote bij ontvangen/gevonden in de doos. Doet zo’n Smart Remote het ook bij deze TV als ik los zou kopen? Dat ding is toch wel heel handig.

En over de Ziggo Mediabox XL. Het klopt toch dat ik met mijn Smart Remote niet kan schakelen naar het hoofdmenu van de Mediabox XL en hem met de Smart Remote ook niet uit of aan kan zetten? Irriteert me best wel, denk erover dat ding maar terug te sturen naar Ziggo en een CI+ kaart in mijn TV te stoppen. Dan is alles wel gewoon met één afstandsbediening te doen. Scheelt geld en stroom. In mijn UE40K5670 doe ik dat ook en werkt prima. Of vindt een kenner dat wel wat kort door de bocht?

Super veel dank voor al jullie reacties en een heel goed 2018 voor iedereen!

0 Likes
3 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Welkom op de Samsung Community @TinMachine! En nog de beste wensen voor 2018 :smiling-face: eens zien of ik je hoeveelheid afstandsbedieningen terug kan dringen.

Als je je AVR via HDMI ARC hebt verbonden (er vanuit gaande dat je AVR dat ondersteunt) is een optische kabel niet meer nodig, al het geluid gaat dan via HDMI. Doordat je hem op HDMI hebt aangesloten zou je in theorie de AVR inderdaad met de Samsung afstandsbediening moeten kunnen bedienen, mits de AVR HDMI CEC ondersteunt. HDMI CEC is de algemene benaming voor wat wij Anynet noemen, bijna elke fabrikant geeft dat weer een eigen naam. Zolang je dat aan hebt staan op je TV en de AVR ondersteunt inderdaad HDMI CEC, zou je alle, of in ieder geval een aantal functies via de Smart Remote moeten kunnen bedienen. Hetzelfde geldt voor de Mediabox XL, hoeveel functies je met de Smart Remote kan bedienen is afhankelijk van de CEC opties op het externe apparaat.

Dan nog je vraag over de UE40K5670, het klopt dat die niet geleverd wordt met een Smart Remote, dit omdat hij hier niet voldoende Bluetooth ondersteuning voor heeft. Kom je verder met deze info? :smiling-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
TinMachine
Student
Opties

Ja hoor ik ga met deze info verder. Dank je wel!:smileyhappy:

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Succes! :face-with-tears-of-joy: Mocht je nog een vraag te binnen schieten weet je ons alvast te vinden :winking-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes