Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE40F8000 ophangen. VESA adapter nodig?

(Onderwerp aangemaakt op: 02-01-2018 02:35 PM)
1423 Weergaven
DaShop
Student
Opties

Ik wil mijn UE40F8000 ophangen aan een draaibare tv-beugel TX (een soort 'paal') behorende bij ons Spectral tv meubel. Hier zit een universele VESA adapter aan vast. Nu zitten er wel gaten in de F8000 op de juiste afstanden, maar er lijkt toch een soort adapter nodig te zijn. De bovenste 2 gaten zijn kleiner en liggen niet in hetzelfde vlak als de onderste 2 (het onderste deel van de tv springt aan de achterkant uit. De schroeven die in de onderste 2 gaten passen, hebben echter een te grote diameter voor de gaten in de universele VESA adapter.

Heeft Samsung hier een specifieke adapter voor?

Ik hoop dat iemand een goede oplossing heeft.

Alvast bedankt!

0 Likes
3 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee @DaShop! Welkom op de Samsung Community :smiling-face: het klopt inderdaad dat er nog 2 zogeheten "wall mount adapters" nodig zijn om de bovenste 2 gaten gelijk te trekken met de uitstekende onderste 2. Hier kan je meer over lezen in de Quick Guide op blz. 20: https://goo.gl/FVYY7d

Ik heb ook gelijk voor je opgezocht of die na te bestellen zijn, en jawel! Via www.samsungonderdelen.com en het onderdeel nummer is BN96-27421A. Kom je daar verder mee? :smiling-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
DaShop
Student
Opties

Beste Joeri,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord! Dit lijkt het zo op het eerste gezicht inderdaad te zijn. De beschrijving in zowel de pdf (waar je de link van had bijgevoegd) als het product op Samsung onderdelen.com is echter erg karig en ik heb daarom nog de volgende vragen:

• Ik neem aan dat een bestelling uit beide benodigde adapters bestaat (op de website staat "Dit onderdeel wordt verpakt per 1 stuks", maar zou het nogal vreemd -en erg duur)-vinden als er slechts 1 word geleverd). Maar wellicht dat ik dit beter aan 'onderdelen.com'  zelf kan vragen 🙂
  • Ik neem aan dat deze 'mounts'  behalve de afstand overbruggen en zo 1 vlak maken, aan de achterzijde ook een schroefgat hebben waarmee ik de tv aan de VESA standaard (zie foto hieronder) kan bevestigen. Die standaard is dus geen echte 'wall mount' maar een bevestigingsplaat die aan een paal zit die in mijn Spectral tv meubel geplaatst wordt (zie ook foto hieronder)
  • De situatie bestaat nog steeds (in ieder geval voor de onderste gaten, en waarschijnlijk met de wall mounts ook voor de bovenste 2) dat de schroeven die in deze gaten passen passen, te groot zijn voor de gaten in de VESA standaard. Bij een standaard zou je toch anders verwachten .. Enig idee hoe dit opgelost dient te worden? Maar ja, misschien moet ik die gaten gewoon groter uitboren??

Met vriendelijke groet,

Peter

VESA standaard voor Spectral.PNG

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Wat het leveren van de adapters betreft is het inderdaad handiger om dit na te vragen bij SamsungOnderdelen, ik vermoed dat als ze los geleverd worden het is omdat het een klein onderdeel is wat men nog wel eens kwijtraakt en ze op die manier geen 2 hoeven te kopen als er maar eentje nodig is.

Dat het geen "echte" wallmount is maar een standaard zou niet uit moeten maken, zolang het aan de VESA maten voldoet (200x200) zou je de TV erop moeten kunnen monteren. Mits uiteraard de schroefmaten overeen komen, ik kan dan ook alleen meepraten over de schroefmaten voor onze TV's, de M8. Als die niet in de standaard passen en groter boren is een optie, dan zou dat het inderdaad op kunnen lossen, al is dat dan wel op eigen risico. 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes