Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Graag zwart scherm tijdens radio luisteren UE55MU6440 TV

(Onderwerp aangemaakt op: 29-12-2017 04:47 PM)
39640 Weergaven
tl80
First Poster
Opties

Hallo ik heb een ue55mu6440 smart tv

Ik gebruik daar een cam module van Smit in versie 1.3

Werkt allemaal prima 

Maar als ik radio wil luisteren op de tv 

Zou ik het scherm graag op zwart willen hebben om inbranding te voorkomen 

Wat kan ik hier aan doen 

0 Likes
37 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Hallo en welkom op de Samsung Community! Nog de beste wensen uiteraard :smiling-face: wat je vraag betreft ben ik bang dat dit geen optie is aangezien het om een constant extern signaal gaat. Maar als de optie er is, dan zit hij onder de selectie-knop, genaamd "Beeld Uit." Dit is alleen te selecteren tijdens het afspelen van multimedia inhoud, je kunt er meer over lezen op pagina 131: https://goo.gl/z5PG35

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
MarkV6
Journeyman
Opties

Nu ik mijn set top satteliet ontvanger heb vervangen door een ci module zou ik voor de radio het beeld graag uitzetten. Is dat mogelijk of zou dat in een volgende versie er in komen.

It is a 40mu6470 and in radio mode it displays ''audio channel no video" so the TV knows if screen off is possible now.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @MarkV6, het beeld uitzetten tijdens het luisteren naar muziek werkt alleen als je muziek vanaf de TV of een USB stick afspeelt, niet als het signaal via de CI+ module binnenkomt.

0 Likes
MarkV6
Journeyman
Opties

Bij deze het verzoek om dat in de volgende software te intergreren. Het is niet praktisch om 10 uur per dag  een helder blauw scherm aan te hebben. Ook zonde van de energie.

Andere merken schijnen na een paar minuten het beeld automatisch te dimmen.

JoeriS
Mastermind
Opties

Als je radio luistert via CI+ genereert dit net zo goed beeld als dat je TV kijkt via CI+. Als we integreren wat je wenst zou dit betekenen dat het beeld ook na een x-aantal minuten op zwart gaat tijdens het TV kijken. Bij het luisteren naar eigen multimedia gaat het scherm wel degelijk op zwart, of is zelf uit te zetten via de eerder genoemde optie onder de selectie-knop.

0 Likes
MarkV6
Journeyman
Opties

Hallo Joeri,

Bedankt voor je antwoord maar ik denk dat je het zelf niet gezien hebt. Als je radio luistert staat er op het beeld: Dit is een audio kanaal: het bevat dus geen videosignalen.

Dit scherm zou na een paar minuten weg kunnen en na een willekeurige toets op de afstandbediening weer terug komen.

Dus de tv weet dat er geen video is en kan alleen dan het beeld uitschakelen. Bij normaal tv kijken valt het beeld niet weg.

Mogelijk dat radio luisteren niet populair meer is maar bij ons staat die de hele dag aan. Of je nu kabel, satteliet of digitenne hebt, een ieder zit hier mee!

IMG_20180721_121239434_HDR.jpg

JoeriS
Mastermind
Opties

Ik bedoelde ook niet dat er via de radio beeldsignalen binnenkomen, sorry als ik die indruk wekte. Ik verwees puur naar het beeld waar je net een foto van hebt gemaakt :smiling-face: Maar ik ben er nogmaals achteraan gegaan, heb speciaal een M-model aangesloten zodat ik radio kon ontvangen, mocht de functie ontbreken in de handleiding maar wel op de TV zitten.. Ik ben 'm toch niet tegen gekomen waar ik 'm had verwacht en ook niet elders. Ik weet dat dit op oudere modellen wel kon, waarom dit eruit is gehaald zal ik je schuldig moeten blijven maar ik zal voor de zekerheid navragen of het niet alsnog (middels een firmware update bijvoorbeeld) te implementeren is. Ik hou je op de hoogte!

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Daar ben ik weer! Niet met het nieuws waar ik mee hoopte terug te komen, maar toch. De functie is er helaas uitbezuinigd en het ziet er niet naar uit dat hij terugkomt. 

0 Likes
MarkV6
Journeyman
Opties

Gezien het aantal functies van de software lijkt me een timertje niet echt ingrijpend. Het lijkt me meer vergeten als bezuinigd. Dit zorgt er wel voor dat de radio functie praktisch niet toepasbaar is.
Mijn keuze op dit model was omdat deze een ingebouwde DVB-S2 heeft omdat dan de set-top weg kan. Dus nu €99 verder voor een CI card is dit voorlopig voor niets geweest. Ik heb voor het geprezen Tizen gekozen ondanks daar een hoger prijskaartje aan zat als een vergelijkbaar ander merk.
Ik verzoek om dit punt in de buglist op te nemen zodat het bij een toekomstige update verholpen kan zijn.