10-12-2023 02:07 PM - bewerkt 10-12-2023 02:07 PM
Hoi, na problemen met mijn geluid via HDMI eArc kabel van oled tv S95C naar soundbar hw-q990c is Remote door Samsung een fabrieksreset geweest.
geluid werkte weer uitstekend, en ik zie ook Dolby Atmos in beeld bij de soundbar als ik van Netflix een Atmos film afspeel (Netflix geeft ook Atmos aan bij de film).
Maar op de tv zie ik bij geluid uitvoer soundbar (HDMI) staan en bij de soundbar geeft deze dan.tv arc aan. Bij tv heb ik bij geluidsinstellingen tv earc op automatisch staan. Atmos kan ik in dat menu niet aanzetten (functie niet beschikbaar).
Moet de tv en soundbar niet dan melden HDMI-eArc in de weergaves? Hoe staat dat bij de anderen? Ik twijfel namelijk of eArc nu wel goed werkt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 12-12-2023 08:27 AM
Wanneer er vanuit de soundbar Dolby Atmos wordt weergegeven, hoef je je geen zorgen te maken over de e-Arc optie. Dit wordt overigens niet weergegeven op je soundbar of TV. Je TV zal aangeven dat het geluid via een soundbar gaat en op de soundbar kan je zien welke bron er wordt weergegeven.
Groeten,
Martijn
op 13-12-2023 05:05 PM
op 12-12-2023 08:27 AM
Wanneer er vanuit de soundbar Dolby Atmos wordt weergegeven, hoef je je geen zorgen te maken over de e-Arc optie. Dit wordt overigens niet weergegeven op je soundbar of TV. Je TV zal aangeven dat het geluid via een soundbar gaat en op de soundbar kan je zien welke bron er wordt weergegeven.
Groeten,
Martijn
op 13-12-2023 05:05 PM