op 09-12-2023 10:59 AM
Ik heb een soundbar gekocht type HW-Q990c. Ik had al een q-series tv, dus dan zou het geluid in combinatie perfect moeten zijn.
Ik ondervind nu echter2 problemen:
1.
Als ik tv kijk is het geluid goed, maar nog niet wat is beloofd. Wat nl. nog niet werkt is het geluid via 'tv+soundbar' via mijn Ziggo Next kastje. Als ik dat geluid als optie selecteer dan valt het beeld weg, alsof de soundbar naar een andere uitgang/ingang schakelt. Deze keuze kan ik dus niet maken want dan werkt het geluid niet een geen beeld.
Tv (arc) > soundbar (hdmi e-arc) > Next (hdmi)
Geen idee waarom het niet werkt. Via de TV Netflix bijvoorbeeld kijken geeft wel dergelijk geluid 'tv+soundbar'.
2.
Maar nu het probleem wat het meest irritant is. Wanneer ik op Spotify muziek via de soundbar wil luisteren, dan staat het geluid meteen snoeihard! Geluid is in de App aan te passen maar springt daarbij met stappen van 5 omlaag of omhoog. Dus meteen of veel te hard of veel te zacht. Erg vervelend.
Dit probleem is ook via de radio- Apps zoals TuneIn.
Veeg ik het geluid naar 2% in de volumebalk dan is het al bijna te hard. Het verschil is zo klein dat je het nauwelijks kunt instellen. Veeg het iets te ver dan staat het snel te luid.
Ik lees meerdere problemen hiermee. Dit is ook in SmartThings zo.
Is hier een oplossing voor? Want anders brengt ik hem terug naar de winkel en koop ik wat anders.
Bvd
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-12-2023 11:41 AM
Ik merk dat een soundbar toch niet iets voor mij is. Het geluid bij muziek is minder dan ik gewend was en de problemen en het gedoe met verbinden en harder/zachter zetten vallen mij tegen.
Ik ga hem retourneren en vervangen voor een AV-versterker.
Bedankt voor het meedenken.
op 11-12-2023 12:03 PM
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
op 14-12-2023 08:14 PM
Hallo Martijn,
De vereiste minimale Android versie zit helaas niet op mijn telefoon Xiaomi 10 lite. Is er ook een andere mogelijkheid?
Gr, Marcel
op 14-12-2023 09:35 PM
op 16-12-2023 11:56 AM
Via de soundbar op hdmi.
Het vreemde is dat Spotify nu wel met normale stappen luider en zachter gaat qua volume.
Google Cast gaat nog steeds met stappen van +4 en -4. Niet te doen.
16-12-2023 12:27 PM - bewerkt 16-12-2023 12:29 PM
op 17-12-2023 11:41 AM
Ik merk dat een soundbar toch niet iets voor mij is. Het geluid bij muziek is minder dan ik gewend was en de problemen en het gedoe met verbinden en harder/zachter zetten vallen mij tegen.
Ik ga hem retourneren en vervangen voor een AV-versterker.
Bedankt voor het meedenken.