op 28-11-2020 12:45 PM
Goedemiddag,
Ik heb een Samsung The Frame TV aangesloten op een HW-Q950T Soundbar middels de E-ARC aansluiting. Nu wil ik geluid van een andere bron (sateliet decoder) via Optische kabel naar de Soundbar brengen. Dit krijg ik echter niet voor elkaar, omdat als ik E-ARC aangesloten heb ik de optie D.IN niet in de source selectie van de Soundbar krijg (deze wordt dan vervangen door e-ARC). Ik heb elders op dit forum hetzelfde issue gelezen, maar dat was al weer lang geleden. Weet iemand of dit inmiddels is opgelost? Het zou toch moeten kunnen om e-ARC en Optisch beiden te gebruiken?
Alvast dank voor de reactie,
Aart
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-12-2020 10:22 AM
Goedemorgen. Je kunt via de Instellingen in de TV de optie eArc in- of uitschakelen. Een andere optie is om een muziekservice te koppelen aan de SmartThings-app om deze zonder TV te gebruiken. Je kunt hierbij denken aan TuneIn of Spotify bijvoorbeeld.
Groeten,
Martijn
op 01-12-2020 12:43 PM
Hey Aart, goedemiddag.
Dat is natuurlijk een erg mooie combinatie.
Ervaar je dit ook als je de eArc wijzigt naar Arc? Heeft de ontvanger misschien de mogelijkheid om direct aangesloten te worden op the Frame?
Zijn zowel je TV als de soundbar verder up-2-date met de laatste software uitvoering?
Groeten,
Martijn
op 01-12-2020 10:45 PM
@MartijnK , bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een mooie set, ben er erg blij mee.
Hoe moet ik omschakelen van eARC naar ARC, is dat een instelling of een andere HDMI poort. En heb ik dan nog wel Atmos ondersteuning?
De ontvanger direct op de tv aansluiten zou wel kunnen, maar ik wil audio vanaf de ontvanger kunnen luisteren zonder dat de tv aan staat, dus dan moet je m.i. niet via de tv schakelen.
Groeten,
Aart
op 04-12-2020 10:22 AM
Goedemorgen. Je kunt via de Instellingen in de TV de optie eArc in- of uitschakelen. Een andere optie is om een muziekservice te koppelen aan de SmartThings-app om deze zonder TV te gebruiken. Je kunt hierbij denken aan TuneIn of Spotify bijvoorbeeld.
Groeten,
Martijn
op 03-02-2021 05:02 PM
op 04-02-2021 01:40 PM
Waarschijnlijk heb je ook een HDMI-kabel van het KPN kastje naar de TV lopen? Of hoe heb je die aangesloten om het beeld van het kastje op de TV te krijgen?
Ik denk dat het kastje dan een signaal uitstuurt en zodoende overschakelt naar HDMI.
op 04-02-2021 02:03 PM
05-02-2021 04:56 PM - bewerkt 05-02-2021 04:58 PM
Het lijkt erop dat het gewoonweg niet mogelijk is om alleen audio naar de soundbar te sturen (anders dan via Bluetooth) als de e-ARC in gebruik is. Ik zou het waarderen als dit door iemand van Samsung nog eens goed bekeken kan worden. Het kan toch niet zo zijn dat zowel optisch kabel in als de andere HDMI ingang niet werken als je een apparaat met e-ARC verbonden hebt, dat zou betekenen dat je alleen geluid van een TV kunt afspelen via een bekabelde verbinding en voor de rest altijd via Bluetooth moet, ik kan me niet voorstellen dat dit bij een dergelijk high-end toestel als de HW-Q950T het geval is.
Daarnaast lukt het me ook niet om de soundbar via Alexa app aan te sturen, het blijft dus echt beperkt tot Bluetooth.
Graag nog een bevestiging of ik hier iets over het hoofd zie.
Zie ook deze post:
Bedankt,
Aart
op 10-02-2021 03:07 PM
op 10-02-2021 03:18 PM
@Marcothefisherman Het lijkt erop dat wij hetzelfde zoeken: luisteren naar audio zonder dat de tv aanstaat. Heb jij el een alternatief gevonden (anders dan via Bluetooth)? Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, e-ARC lijkt alles te overrulen.