Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

HDMI E-ARC werkt niet in combinatie met Optische kabel (Soundbar HW-Q950T)

(Onderwerp aangemaakt op: 28-11-2020 12:45 PM)
2368 Weergaven
aartnap
Pioneer
Opties

Goedemiddag,

Ik heb een Samsung The Frame TV aangesloten op een HW-Q950T Soundbar middels de E-ARC aansluiting. Nu wil ik geluid van een andere bron (sateliet decoder) via Optische kabel naar de Soundbar brengen. Dit krijg ik echter niet voor elkaar, omdat als ik E-ARC aangesloten heb ik de optie D.IN niet in de source selectie van de Soundbar krijg (deze wordt dan vervangen door e-ARC). Ik heb elders op dit forum hetzelfde issue gelezen, maar dat was al weer lang geleden. Weet iemand of dit inmiddels is opgelost? Het zou toch moeten kunnen om e-ARC en Optisch beiden te gebruiken?

Alvast dank voor de reactie,

Aart

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

@aartnap

Goedemorgen. Je kunt via de Instellingen in de TV de optie eArc in- of uitschakelen. Een andere optie is om een muziekservice te koppelen aan de SmartThings-app om deze zonder TV te gebruiken. Je kunt hierbij denken aan TuneIn of Spotify bijvoorbeeld.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
19 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

@aartnap

Hey Aart, goedemiddag.

Dat is natuurlijk een erg mooie combinatie.

Ervaar je dit ook als je de eArc wijzigt naar Arc? Heeft de ontvanger misschien de mogelijkheid om direct aangesloten te worden op the Frame?

Zijn zowel je TV als de soundbar verder up-2-date met de laatste software uitvoering?

Groeten,

Martijn

0 Likes
aartnap
Pioneer
Opties

@MartijnK , bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een mooie set, ben er erg blij mee.

Hoe moet ik omschakelen van eARC naar ARC, is dat een instelling of een andere HDMI poort. En heb ik dan nog wel Atmos ondersteuning?

De ontvanger direct op de tv aansluiten zou wel kunnen, maar ik wil audio vanaf de ontvanger kunnen luisteren zonder dat de tv aan staat, dus dan moet je m.i. niet via de tv schakelen.

Groeten,

Aart

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

@aartnap

Goedemorgen. Je kunt via de Instellingen in de TV de optie eArc in- of uitschakelen. Een andere optie is om een muziekservice te koppelen aan de SmartThings-app om deze zonder TV te gebruiken. Je kunt hierbij denken aan TuneIn of Spotify bijvoorbeeld.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Marcothefisherman
First Poster
Opties
Hallo Aart, ik heb hetzelfde probleem. Heb een mooie combinatie de qe65q95t met de HW-Q800T soundbar. Alles werkt naar behoren alleen zoveel verschil in geluid per zender. Maarja dat is nu eenmaal zo. Ik heb de hdmi e-Arc van de soundbar rechtstreeks op mijn one-connect box op poort 3 aangesloten dat is okey. En ik hen een optische kabel aangesloten vanaf het KPN kastje naar de soundbar, want ik wil radio luisteren zonder dat de tv aan hoeft. Eerst moet ik met de afstandsbediening van de soundbar op de source drukken want hij leest niet gelijk D.in. maar na een paar keer drukken dan pakt hij D.in. En luister ik naar de radio via het KPN kastje en de tv is niet aan. Dit gaan een paar minuten goed en dan springt de soundbar zo naar eArc en ik heb geen geluid meer. Dit krijg ik niet voor elkaar. Als ik de optische kabel op mijn receiver aansluit heb ik geen enkel probleem. Dus het zit hem in de source software van de soundbar denk ik. Misschien kan MartijnK daar wat over vertellen..en ik hoor graag een oplossing...of moet ik anders aansluiten? Doe ik iets fout? Mvg Marco
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Marcothefisherman,

Waarschijnlijk heb je ook een HDMI-kabel van het KPN kastje naar de TV lopen? Of hoe heb je die aangesloten om het beeld van het kastje op de TV te krijgen?

Ik denk dat het kastje dan een signaal uitstuurt en zodoende overschakelt naar HDMI. 

rsz-846676
0 Likes
Marcothefisherman
First Poster
Opties
Hallo BruceH,

Dat klopt ik heb een HDMI rechtstreeks van KPN kastje naar de One- Connect box van de TV lopen. En ik heb 1 optische kabel lopen vanhet KPN kastje naar de soundbar.

Dus als ik niet de tv aanzet en alleen het KPN kastje en de soundbar. En ik zet hem op kanaal 811 voor radio dan moet ik eerst zoeken met de source knop van de afstandsbediening naar D.in, terwijl met de huidige techniek dit automatisch zou moeten. Okey heb D.in gevonden en ik luister naar de radio zender 811 van KPN. Dit gaat 4, 5 soms 8 minuten goed. En dan springt hij opeens op eArc HDMI. Terwijl TV niet wordt aangezet...

En dat klopt niet.

Waarom blijft hij niet op D.in staan. Heb ook vernomen dat er problemen zijn binnen Samsung mbt sources ofzo? Dat hoor je van KPN.
En samsung servicedesk zegt dat het aan het KPN kastje ligt. koekoek.

Van het kastje naar de muur....

Misschien hebben andere dit ook, ik hoor graag een oplossing hierin.
0 Likes
aartnap
Pioneer
Opties

Het lijkt erop dat het gewoonweg niet mogelijk is om alleen audio naar de soundbar te sturen (anders dan via Bluetooth) als de e-ARC in gebruik is. Ik zou het waarderen als dit door iemand van Samsung nog eens goed bekeken kan worden. Het kan toch niet zo zijn dat zowel optisch kabel in als de andere HDMI ingang niet werken als je een apparaat met e-ARC verbonden hebt, dat zou betekenen dat je alleen geluid van een TV kunt afspelen via een bekabelde verbinding en voor de rest altijd via Bluetooth moet, ik kan me niet voorstellen dat dit bij een dergelijk high-end toestel als de HW-Q950T het geval is.

Daarnaast lukt het me ook niet om de soundbar via Alexa app aan te sturen, het blijft dus echt beperkt tot Bluetooth. 

Graag nog een bevestiging of ik hier iets over het hoofd zie.

Zie ook deze post:

https://eu.community.samsung.com/t5/audio-video/extra-device-via-hdmi-op-soundbar-aansluiten-zonder-...

Bedankt,

Aart

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Marcothefisherman,

Ik heb het voor je doorgezet. Ik houd je op de hoogte 👍

rsz-846676
0 Likes
aartnap
Pioneer
Opties

@Marcothefisherman  Het lijkt erop dat wij hetzelfde zoeken: luisteren naar audio zonder dat de tv aanstaat. Heb jij el een alternatief gevonden (anders dan via Bluetooth)? Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, e-ARC lijkt alles te overrulen.

0 Likes