op 02-01-2019 05:18 PM
Een trotse bezitter van een Cinematic Soundbar HW-N650 en deze via HDMI ARC aangesloten op een Philips smart TV model 49PUS6412.
Echter werkt dit niet naar behoren en zijn er nogal wat issues.
Bij inschakelen TV is eigenlijk altijd de audio uit sync met de zender, even swtichen tussen zenders verhelpt dit.
Maar eigenlijk is meest vervelende het volgende. Wanneer je het volume wilt regelen dan lukt het op een gegeven random moment niet het volume lager te zetten hij blijft dan steken op bv 5. Het volume verhogen gaat gewoon prima maar zodra je lager wilt dan blijft het daarna ineens steken op bv 8. Het volume blijft dus elke keer een paar tandjes hoger steken en gaat niet lager zonder gebruik te moeten maken van de remote van de soundbar of de buttons op de zijkant van de soundbar.
Ik heb de soundbar al geupdate met:
Taal: MICOM Versie 1003.1 (MULTI-TAAL)
Besturingssysteem: Upgrade File(USB type) Versie 1002.0 (MULTI-TAAL)
Maar dit helpt ook niet.
De TV is vanwege een andere issues, niet soundbar gerelateerd, ook al vervangen zonder verscihl.
De TV zelf heeft ook zijn laatste updates maar het probleem blijft.
Ook zijn er verschillende type HDMI kabels gebruikt van duur tot goedkoop maar het blijft bij alle hetzelfde.
Nu is de soundbar optisch aangesloten maar dat geeft weer een ander vervelend iets wat los staat van dit probleem.
Iemand een idee wat hier speelt? Ik had Samsung support al gemaild via web form maar nooit iets op terug mogen ontvangen.
op 03-01-2019 05:50 PM
Hee Schumi, dat klinkt inderdaad heel vervelend! Ook gek dat hij trapsgewijs zo op een bepaald volume blijft hangen als je 'm zachter wilt doen. Zou je 'm weer eens via HDMI ARC willen verbinden, op zijn D.IN source zetten en het tandwiel-knopje op de afstandsbediening 15 seconden ingedrukt houden? Zodra hij "INIT" aangeeft kan je de knop weer loslaten en de soundbar opnieuw opstarten. Dan hoor ik graag of hij hierna beter reageert.
03-01-2019 11:00 PM - bewerkt 03-01-2019 11:20 PM
Beste JoeriS,
Ik heb het geprobeerd maar er gebeurt iets heel anders bij het 15 seconden vasthouden van tandwiel knopje bij D.IN stand.
Ik zie 150Khz verschijnen en vervolgens weer D.IN maar geen INIT.
In de Off stand het zelfde doen geeft me de software versies weer.
/edit:
Proberen we misschien een factory reset te doen zoals hier beschreven?
/edit2:
Heb de factory reset gedaan zoals beschreven maar het is er nog steeds.
Ik heb ook nog wat meer testjes gedaan met het volgende resultaat.
Als ik begin bij 0 en ik ga 1 omhoog dan kan ik niet terug naar 0
Als ik van 1 naar 2 ga dan kan ik niet terug naar 1
Als ik van 2 naar 3 ga dan kan ik niet terug naar 2
enz
enz
Als ik van 10 naar 15 ga dan kan ik niet terug naar 10 maar naar 11
Maar vervolgens komt het enkele keren voor dat als ik bv van 10 naar 20 ging ik ineens wel terug naar onder de 10 kon maar niet verder dan 3 of bv 5 maar je snapt vast het idee wel.
Maar bovenstaande komt maar 3 op de 10x voor.
op 04-01-2019 02:24 PM
op 04-01-2019 02:33 PM
Ik heb de factory reset gedaan ja zonder merkbaar verschil. Vervolgens ben ik opzoek gegaan naar opties voor de TV en daar heb ik ook een factory reset gedaan.
Deze reset is wel anders als je zou verwachten want hij reset alleen de audio, video en ambilight settings alle data blijft hij verder vanaf (Android Smart TV dus tja). Deze factory reset op de Philips leek initeel geholpen te hebben, het volume leek gisterenavond correct bediend te kunnen worden tot het moment dat ik de TV vanmorgen weer aanzetten, toen trad het weer op.
Ik ben voor nu dan ook van mening dat het probleem zich in de TV bevind en NIET in de Soundbar. Ik krijg het gevoel dat de ARC implementatie van Philips niet correct meer functioneert wanneer deze uit standby of iets dergelijks komt, ook een power-cycle van de TV biedt geen verbetering totdat je weer een factory reset doet.
Toch blijft het vreemd want audio settings zijn gewoon default gelaten, het is gelukkig wel reproduceerbaar maar met de support van Philips heb ik daar niet zo veel aan, die gaan me vragen een volledige herinstallatie van TV te doen wat de vorige keer geleid heeft tot een omruiling.
Wat mij betreft kan deze post op slot.
Bedankt zover
op 04-01-2019 03:08 PM
Dus toch de TV.. goed dat je dat allemaal getest hebt! Heeft Philips geen dienst die te vergelijken is met ons "Extern Beheer?" Hiermee kan een collega van mij via internet op een Samsung Smart TV inloggen om zo op afstand intern het een en ander te controleren. Op die manier kunnen we ook specifiek de HDMI poorten resetten, je situatie klinkt alsof je daarbij gebaat zou kunnen zijn..