op 10-10-2020 03:37 PM
Als ik mijn HW-q950t uitzet dan springen de achterspeakers en de subwoofer na een minuut aan en beginnen te blauw knipperen. Dit is nadat de soundbar is uitgezet met de afstandsbediening. Na enige tijd gaan ze dan toch uit: lampje rood. Als ik de bar weer aanzet gaan de achterspeakers en subwoofer ook weer aan, maar er komt dan geen geluid meer uit. Dit kan worden herstelt door eerst de soundbar uit te zetten en dan de subwoofer en achterspeakers ook en dan weer in die volgorde aan te zetten. Dan doet alles het weer, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Heeft iemand dit meegemaakt, is er een oplossing voor of moet een software update uitkomst bieden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-12-2020 09:39 PM
Bij mij gaan de blauwe lampjes wel aan, maar heb ik gewoon geen geluid en ook in de app wordt aangegeven dat de sub niet aanwezig is. Welke instellingen bedoel je?
Overigens vermoed ik ook dat het ergens met een storende factor te maken heeft. Blijft toch vreemd dat een topmodel soundbar met woofer kennelijk makkelijk te storen is (als dit inderdaad het probleem is).
op 03-12-2020 08:54 AM
Deze box heeft een aantal modes.
- Standaard
- Surround
- Game mode
- Aangepast
Bij surround bijv . schakelt het systeem zelf alle boxen in en probeert het signaal om te zetten naar meer kanaals. Hierdoor werken de achterste boxen ook niet altijd goed. Deze instelling heb ik eigenlijk altijd op standaard staan. Daarmee gaat het wel goed.
op 08-12-2020 09:27 AM
op 08-12-2020 10:05 AM
op 09-12-2020 01:05 PM
Hi @klei,
Over welke set hebben we het? En hoe heb je hem aangesloten en waarop?
Graag zie ik wat meer informatie verschijnen om je op weg te helpen.
op 09-12-2020 02:16 PM
op 10-12-2020 10:07 AM
op 10-12-2020 10:18 AM
Hoi Klei,
Graag een wat uitgebreidere omschrijving inderdaad. Het probleem waar je nu bij post is het niet automatisch aangaan van de subwoofer waardoor de speakers achter en de sub niet werken. Dit is op te lossen met de plaatsing van het apparaat.
Ten 2e dien je de instellingen van je bar te controleren. Zorg dat deze op standaard staat, zodat het signaal van de Atmos goed vertaald wordt.
3) Indien je bovenstaande heb gedaan en het werkt nog niet, ga dan na of je eerst je soundbar opstart alvorens je overige apparatuur aanzet. Het is verleidelijk om de tv automatisch de soundbar te laten starten, maar vanuit mijn technische achtergrond geef ik altijd het advies eerst de randapparatuur te starten en dan het hoofdapparaat.
Mocht je meer informatie voor ons hebben, dan graag!
op 22-12-2020 11:13 PM
op 23-12-2020 11:31 AM
Hoi Klei,
Het handigste om te checken wat het wel en niet doet is door de app van Samsung te gebruiken (Smart Things). Je kunt de soundbar ook bedienen via de app.
- Zet de soundbar aan via de app en klik op het apparaat om meerdere opties te openen.
- Als je de soundbar geopend hebt in de app, check dan of je onderaan je extra apparaten ziet staan. Woofer/Subwoofer.
Wanneer de subwoofer geen connectie maakt kun je hiervoor contact opnemen met support en kunnen ze wellicht de subwoofer of repareren. Aangezien je zegt dat het na een reset wel werkt, kan het ook zijn dat de woofer niet helemaal lekker meer reageert. Je kunt ook alleen de subwoofer een keer loskoppelen van het systeem en met de hand opnieuw verbinden.
Probeer dan:
- Reset je soundbar (harde reset via de plus en min toets)
- Na de reset, zet je de soundbar uit en zet je alle overige apparaten aan.
- Wacht tot de lampen niet meer knipperen van de rearspeakers en subwoofer
- Zet de soundbar aan en stel deze helemaal in
- Koppel daarna de overige speakers en subwoofer met de ID set toets.
Hopelijk biedt dat een oplossing. Zoniet, dan kan het zijn dat een van de boxen niet goed functioneert en kun je deze aanmelden voor reparatie etc.
Groet,