Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Connectieproblemen Hw-q950t

(Onderwerp aangemaakt op: 10-10-2020 03:37 PM)
9336 Weergaven
Techvriend
Journeyman
Opties

Als ik mijn HW-q950t uitzet dan springen de achterspeakers en de subwoofer na een minuut aan en beginnen te blauw knipperen. Dit is nadat de soundbar is uitgezet met de afstandsbediening. Na enige tijd gaan ze dan toch uit: lampje rood. Als ik de bar weer aanzet gaan de achterspeakers en subwoofer ook weer aan, maar er komt dan geen geluid meer uit. Dit kan worden herstelt door eerst de soundbar uit te zetten en dan de subwoofer en achterspeakers ook en dan weer in die volgorde aan te zetten. Dan doet alles het weer, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Heeft iemand dit meegemaakt, is er een oplossing voor of moet een software update uitkomst bieden?

0 Likes
Spring naar oplossing
62 Antwoorden
Raybus
Apprentice
Opties

Hé Bruce,

Ik laat vannacht alle stekkers er uit en ga het morgen weer proberen. Ik zal de handmatige methode gebruiken. Ik houd je op de hoogte, dank voor je antwoord alvast!

0 Likes
Raybus
Apprentice
Opties

Ook dit mocht niet baten. Zelfde resultaat. Snel blauw knipperende led, id set, wordt even blauw, rood lampje komt er bij en hij gaat weer snel flikkeren. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan lijkt het erop dat er wat mis is met de soundbar. Je kunt dit bij de verkoper aankaarten of telefonisch een reparatieverzoek indienen via onze klantenservice (088-9090100)

Laat je weten hoe het is afgelopen? 👍

rsz-846676
0 Likes
Renegade900rr
First Poster
Opties
Zoals ik al zei ,was ik het beu en is het set retour
morgen krijg ik een sonos set binnen
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dit was niet aan jou gericht, maar aan @Raybus 

Desondanks hoop ik dat de nieuwe set beter bevalt 👍

rsz-846676
0 Likes
Members_GEDizc2
Student
Opties

Hier hetzelfde probleem 🙁

0 Likes
OneMoreNacho
Explorer
Opties

Hier ook hetzelfde probleem. Set werkt verder prima als hij eenmaal aanstaat en alles goed gekoppeld is. Na een paar dagen ook het probleem met niet koppelende SUB en achter speakers.

Het probleem zit hem niet in de aansluitingen die je gebruikt, maar de boxen gaan inderdaad weer aan zodra je de soundbar uitzet. Standaard mechanisme is, als ze geen connectie vinden, dat je ze opnieuw moet gaan koppelen.

Het vreemde is wel dat de rearspeakers blijven knipperen maar de sub wel verbinding heeft met "iets". Deze blijft gewoon blauw. Zet je de soundbar aan, dan gaat de sub uit en niet meer aan. 

Het product is geweldig dus ik was hem niet van plan terug te sturen. Zolang hij in gebruik is, is er bij mij geen probleem. Het probleem doet zich alleen voor na uitzetten en opnieuw aanzetten. De laatste firmware zit erop, dus dat heeft het probleem ook zeker niet verholpen. Hoop wel snel op een fix. 

0 Likes
Techvriend
Journeyman
Opties

Het lijkt met toch iets met de software. Regelmatig vallen de sub en de achterspeakers uit. Ik heb de sub en de rechter achterspeaker op een verlengkabel met een aan en uitknop gezet. Als ze het niet doen, dan zet ik de knop om (uit dus). Dan staat de linker achterspeaker dus nog op de stroom en die gaat het dan gelijk doen. Als ik dan de knop waar aan zet doen de rechter speaker en de sub het ook weer. Uiteindelijk een handeling van niks, maar je mag te verwachten dat dit niet hoeft voor een product uit deze prijsklasse. Ik zou zeggen Samsung los dit op!

0 Likes
OneMoreNacho
Explorer
Opties

Hoi Techvriend,

Dit is correct. Bij mij is het probleem dat de Sub niet meer aangaat. Als je de soundbar uitzet en dan gaat de connectie met de sub niet goed op een of andere manier. Deze blijft uitstaan wanneer de soundbar opnieuw aanzet. Gek genoeg willen de achterspeakers dan ook niet meer werken.

Alleen de sub en de soundbar opnieuw verbinden is dus genoeg. Ik heb hiervan een supportcall aangemaakt. Wellicht dat ze er meer over weten.

0 Likes
Oplossing
OneMoreNacho
Explorer
Opties

Goedemiddag.

Mijn probleem is inmiddels opgelost. Het probleem zat hem toch in de subwoofer. Hierbij een beschrijving van de stappen die je moet ondernemen. Wellicht dat het andere ook helpt:

Stap1)

- Controleer eerst of het systeem (desnoods na powercycle) helemaal functioneert en dat alle boxen dan te horen zijn

Stap2) zet de soundbar uit. Controleer welke speakers uitgaan. Wacht tot de subwoofer op rood gaat.

Stap3) Als de subwoofer rood is, zet de soundbar weer aan. Controleer of de subwoofer blauw wordt. (Blijft deze rood ga naar stap 4; bij blauw heb je waarsschijnlijk geen of een ander probleem. Controleer dan je instellingen)

Stap4) Pak de subwoofer op en zet deze midden in de kamer neer en sluit deze aan.

Stap5) Na koppeling test wederom alle speakers.

Stap6) Zet nu alles uit en wacht tot alle speakers op rood gaan. Zet daarna alles weer aan. Werkt dit, zoek dan een andere plaats voor je subwoofer. Mogelijk staat deze te dicht bij een router of ander zender.

Bij mij werkt het op deze manier. Alleen nog een nieuwe plaats zoeken. Het lijkt erop dat de antennes makkelijk te storen zijn. 

Succes!