op 30-10-2018 09:43 PM
Ik heb afgelopen weekend een blue ray speler (Samsung UBD-M8500) en een soundbar (Bose 500) gekocht. Deze wilde ik vandaag aansluiten maar ik krijg het niet voor elkaar zoals ik graag wil. Ik heb nu de BR-speler aangesloten op tv via HDMI en soundbar via optische kabel op de tv. Ik kan nu alleen geen cd’s afspelen zonder dat de tv aan moet. Iemand een oplossing? De tv (Samsung LE37C650L) heeft geen HDMI Arc aansluiting en de BR-speler via HDMI op de soundbar en deze via optische kabel naar tv lijkt niet te werken. Wie kan me helpen?
31-10-2018 12:28 PM - bewerkt 01-11-2018 01:33 AM
Hoi @Evening, Erwin,
De BR aansluiten via HDMI op de tv is goed als je dit wilt
De Bose optisch aansluiten op de tv is ook goed.als je dit wilt.
De tv moet dan sowieso aanstaan om het geluid via optisch naar je Bose te sturen.
Je BR zit nl. ook op je tv aangesloten.
Selecteer bij Bron-> Bronnen wel de BR op de goede HDMI poort.
De naam van de HDMI poort kun je veranderen in de naam van je BR.
Kies pijltje omhoog en dan bewerken.
Wat is de volledige Model Code van de tv?
Staat op de sticker achterop de tv en moet eindigen op XXN..
op 31-10-2018 08:08 PM
Hoi,
dank voor je reactie. De tv heeft de volgende modelcode: Samsung LE37C650L 1WXXN.
ik heb alles zo aangesloten en dat doet het ook. Enige wat ik niet wil is dat wanneer ik cd afspeel de tv aan moet. Heb je (of iemand anders) daar nog een oplossing voor?
gr. Erwin
31-10-2018 08:24 PM - bewerkt 01-11-2018 09:19 AM
Hi @Evening, Erwin,
Bedankt voor je snelle info! Hier is helaas geen andere oplossing voor te vinden zoals jij het wilt inrichten.
Zoals ik al eerder vermeldt heb, moet t geluid toch ergens vandaan komen.
Je BR speler zit aangesloten op je tv via HDMI. Vandaar gaat het via optisch (Toslink kabel) naar je Bose.
Als je tv uit staat, kan deze overdracht niet plaatsvinden.
Maar waarom met tussenkomst van de tv?
Kan de BR niet rechtstreeks op de Bose aangesloten worden?