Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE49KS7000 problemen

(Onderwerp aangemaakt op: 22-04-2019 10:23 PM)
232 Weergaven
Thomas1983
Journeyman
Opties

Hoi. Sinds kort ervaar ik zowat een 4-tal problemen met mijn Samsung UE49KS700 TV.

De randapparatuurconfiguratie: 

HDMI 1: Playstation

HDMI 2: PC

HDMI 3: Samsung 4K UHD Blu-Ray speler

HDMI 4: Soundbar, waar op zijn beurt mijn Proximus digibox op aangesloten is.

 

1) Deze apparaten zijn allemaal ingesteld in de configuratie van het tv-toestel, doch om de zoveel dagen wanneer ik één van deze toestellen inschakel, meld de tv dat er een nieuw apparaat aangesloten is, wat uiteraard niet klopt en of ik dit toestel wil instellen... Niks is ontkoppeld geweest, geen nieuwe toestellen zijn aangesloten en alles wás reeds ingesteld. Wanneer ik in dat geval weiger om terug in te stellen en de naam op HDMI 1, 2, ... laat staan, wijzigt de tv een poosje later (dat kan soms dagen duren) ook uit zichzelf de naam terug naar PlayStation, PC, BD,... afhankelijk van over welke Port het gaat. Maar eigenlijk moet ik dus blijkbaar om de paar dagen mijn randapparatuur opnieuw instellen, wat toch niet de bedoeling kan zijn.

 

2) Op alle 4 de HDMI ports is de optie HDR ingeschakeld, wat voor veel levendigere kleuren zorgt, zelfs bij niet- HDR bronmateriaal. Zo ook op HDMI port 2, waarop mijn PC is aangesloten. Tot ik op een gegeven moment mijn PC inschakel en de kleuren ineens dof zijn. Wanneer ik dan de beeldinstellingen ga bekijken blijkt dat de gaming mode, die aanstond ineens is uitgeschakeld zonder dat deze terug kan worden ingeschakeld. Dus het ene moment is Gaming Mode beschikbaar en ingesteld met hele levindige kleuren, volgende keer  is het uitgeschakeld en niet eens beschikbaar meer. Het staat er wel nog, maar het is greyed-out en kan niet aangezet worden. Nu heb ik wel al een en ander opgezocht online en tot de conclusie gekomen dat als je de naam van het toestel in de instellingen van de tv wijzigt van pc naar BD of gaming console dat dit probleem opgelost is. Tot de TV ineens uit zichzelf de naam van het toestel terug verandert naar PC. Hoe gebeurt dit? Zoals uitgelegd in 1) zet het toestel de naam van het apparaat uit zichzelf terug naar HDMI2 en een poosje later terug naar PC, ook uit zichzelf.

 

3) Soms schakelt de TV zichzelf uit. Dit is wel al een poosje geleden, maar sinds hij dit niet meer doet is het toestel begonnen met zichzelf terug aan te schakelen 15-20 seconden nadat ik het toestel heb uitgeschakeld. Soms schiet ook gewoon de randapparatuur aan. Dit heeft naar mijn gevoel iets te maken met de functie waarbij de tv de randapparatuur mee inschakelt wanneer de tv wordt aangezet.

 

4) Wanneer ik een Blu-Ray kijk valt het beeld en geluid soms weg voor enkele seconden. Mits enig opzoekwerk online kwam ik te weten dat dit meestal veroorzaakt wordt door het gebruik van minderwaardige HDMI kabels. Er wordt aangeraden te werken met Monster Cable met hoge snelheid speciaal voor 4K. Dit kan het probleem niet zijn, aangezien mijn Blu-Ray speler vanaf dag 1 met zo'n kabel is aangesloten.

 

Ik ben redelijk teneinde raad en alle hulp en tips zijn welkom. Alsjeblieft?

 

 

0 Likes
16 Antwoorden
Thomas1983
Journeyman
Opties

Hey Dick,

 

Ik heb gedaan wat je zei en ik had hier een hele uitleg proberen posten over wat ik dus allemaal heb gedaan, resetten, terug instellen en uiteraard testen enzo.

Echt een uitleg waar je een boek mee kon vullen, maar dan tap ik op "posten" en krijg ik een melding "verification failed" boodschap en is er helemaal niks gepost... 😓😤🤬 En ik zie er nu wel een beetje tegenop om de heeeeele uitleg nog es opnieuw neer te typen, zeker omdat ik voor hetzelfde geld nog es zo'n boodschap kan krijgen en ik wéér de hele tekst kwijt ben... Maar goed. 

Short version:

 

Alles afgesloten, tv opnieuw naar fabrieksinstellingen gedaan. Alles één voor één terug aangesloten en ingesteld.

Soundbar i.p.v in HDMI4(ARC) in HDMI1 geplugd, aangezien de tv aanbeveelt de digibox voor digitale tv aan te sluiten op HDMI1 en deze digibox dus aangesloten is op de HDMI1-port van mijn soundbar. (Confused yet?) 

En de PlayStation op de HDMI4(ARC) aangesloten... PC en BD-Speler in dezelfde ports als daarvoor (2 en 3).

Alles getest en het enige wat ik tijdens de tests ondervond was dat de BD-Speler na 5 seconden zichzelf terug aanzette. Daarna nog eens dezelfde test gedaan en dan deed hij het niet nog eens (enorm raar, de ene keer wel de andere keer niet).

Nu ga ik nog eens even de BD-Speler resetten en kijken wat dat geeft.

 

Of de problemen daadwerkelijk zijn opgelost, daarvoor ga ik eerst een weekje of 2 de tv gebruiken zoals gewoonlijk en zien wat er al dan niet gebeurt. 

 

I'll keep in touch!

Groetjes, Thomas 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Thomas1983 , Thomas,

 

Heb je het inmiddels kunnen oploossen?


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Thomas1983
Journeyman
Opties

Hey Dick,

 

Nope. Heb alles gedaan wat je zei, maar het mag niet zijn. Het enige wat blijkt te helpen om te vermijden dat alles terug opstart is gewoon alles een voor een uitzetten en dan pas de tv uitschakelen...

Verder blijft hij ook telkens de namen van de toestellen "vergeten" en opnieuw instellen, dus ja...

 

Grtz Thomas

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Thomas1983 , Thomas,

 

Kun je de hele meuk niet naar de leverancier menemen? Daar loopt namelijk garantie. Tv is uit 2016.

Misschien aldaar de boel testen. We zijn nu 3 weken verder het is nog steeds niet opgelost. 'Dus ja' Dit is ook niet leuk.

 

Fijne middag nog..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
PedroBiesma
Explorer
Opties
Soort gelijk probleem hier. Echter sinds vandaag nieuwe software met nummer 1233 rechtstreeks via support samsung gedownload. Problemen met herstarten opgelost en ook namen en aangesloten apparaten blijft ie herkennen. Kijk daar eens of ook jou tv een update nodig heeft want het word door 1231 software veroorzaakt.
Thomas1983
Journeyman
Opties
@PedroBiesma
Dank je wel voor de info. Ik ga het zsm checken. Fijne avond nog!

@duister
Sorry, even geleden dat ik nog geantwoord heb, maar had ook je post niet gelezen. Zijn even ergere dingen aan het handje dan de tv. Ik ga kijken of de oplossing van PedroBiesma ook voor mij een oplossing biedt, zoniet overweeg ik binnenkort een nieuwe tv te halen...

Ook voor jou een fijne avond.

Mvg Thomas
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @PedroBiesma ,

 

Erg mooi dit! Hier is de Community voor bedoeld.

Elkaar helpen. Dit zou best eens de oorzaak kunnen zijn. Ik voel me een beetje overbodig 😉😉!

Bedankt voor je bijdrage en hopelijk heeft @Thomas1983 , Thomas hier iets aan.

 

Fijne dag!


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes