Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen nieuwe QLED TV QE55Q7F Model 2018 - bron geen signaal

(Onderwerp aangemaakt op: 17-05-2019 08:11 AM)
4198 Weergaven
RonBuitendijk
Student
Opties

Sinds gisteren zijn we in het bezit van een Samsung TV QE55Q7F, gekocht bij de MediaMarkt. 

 

Op HDMI 1 heb ik een nieuwe Ziggo Next box aangesloten, welke niet door de TV wordt herkend. Daarna handmatig getracht in te stellen, bij apparaat selectie kabel-/satelietontvanger, daarna aaggeven dat deze rechtstreeks op de TV is aangesloten, als service provider heb ik Ziggo geselecteerd, TV-invoerbron op HDMI 1 gezet. Daarna start de TV een bedieningstest voor de ontvanger, Kan.Omh of Kan.Oml werken niet en na een aantal pogingen kan je het merk en model ingeven. Mijn nieuwe Ziggo Next box is van Arris, type DCX960. Deze staat in de lijst, maar na de selectie werkt het niet en geeft de TV aan dat er geen signaal is op HDMI 1 en ik de kabel moet controleren of de ontvanger aan moet zetten. Na wat gerommel, kabel erin en eruit en ontvanger aan en uit kreeg ik weer de zenders te zien. Maar ontvanger is niet te bedienen.

Dit zelfde ook gedaan voor HDMI 2, daar zit een Marantz SR6004 op aangesloten, uiteindelijk ook via merk en type geselecteerd, echter blijft de bron als ontbekend staan en werkt de Samsung afstandsbediening niet op de Marantz.

 

Het andere probleem is dat de TV via het 2.4Ghz wifi netwerk van de Ziggo modem is verbonden, maar als ik de apps wil bekijken, geeft die aan dat ik de netwerk instellingen moet bekijken. 

 

Vandaag even met Samsung gebeld en deze gaven aan dat dit wel vaker zo is, maar dat de je dan de selectie nog een keertje moet doen via "instellen universele afstandsbediening" en voor het tweede probleem gaf men aan om geen wifi te nemen, maar de TV bekabeld aan te sluiten.

 

Vanavond eerst de bronnen getracht toe te wijzen doormiddel van de optie "instellen universele afstandsbediening", echter blijf ik hetzelfde probleem houden, echter krijg ik geen zender meer te zien. Heb de oude Ziggo Horizon even weer aangesloten en dan heb ik wel weer de zenders, echter is ook deze ontvanger niet handmatig in te stellen en wordt ook niet door de TV automatisch herkend en dat terwijl dit een Samsung ontvanger is. Voor de zekerheid de Nintendo Switch, welke normaal op de Marantz versterker is aangesloten, rechtstreeks op de TV aangesloten en getracht als game console te selecteren, echter staat deze niet in de lijst van fabrikanten.

 

Geen één van mijn bronnen, Ziggo ontvanger, Marantz versterker en Nintendo switch worden herkend of handmatig in te stellen op de nieuwe Samsung TV.

 

Ben zelf een technieker, configureer zelf industriele pc's en machines, maar een nieuwe TV krijg ik niet aan de praat :(. Vraag me af hoe andere niet technische mensen dit moeten doen.

 

Het tweede verhaal, apps via internet werkt wel via de vaste kabel i.p.v. via wifi.

 

Wie of wie kan mij helpen, op dit moment helaas spijt van mijn aankoop.

 

Groet, Ron Buitendijk

15 Antwoorden
Lassy
Helping Hand
Opties

Heb je de TV al een tijdje (20 minuten) spanningsloos gehad? Als je daarna nogmaals het proces doorloopt heb je kans dat de TV de bronnen wel goed ziet.

0 Likes
RonBuitendijk
Student
Opties

Beste Lassy, 

 

Vandaag even met Samsung contact gehad en ze gaan donderdag avond op afstand inloggen en kijken of ze het probleem kunnen vinden. Vandaag even de oude Ziggo Horizon box aangesloten en dat is een Samsung product, ook deze wordt niet automatisch herkend en nadat ik het aparaat heb geselecteerd kan ik hem niet bedienen met de universele afstandsbediening, maar zie gelukkig wel weer alle zenders en kan voorlopig even tv kijken.

Ga jou tip ook nog even uitproberen en kijken of dat helpt.

 

Vandaag trouwens ook nog even naar de Mediamarkt gereden om te kijken of ze al meerdere klanten hadden met dit probleem, ze gaven aan van niet. We hebben daar nog gekeken of er een van de tv's via een hdmi werd aangestuurd, maar er was geen Samsung tv aangesloten op een hdmi component, Anders hadden we even kunnen kijken wat die tv zou doen.

 

Hoop dat ze donderdag een oplossing kunnen aandragen.

0 Likes
Rudolfx
First Poster
Opties
Inmiddels opgelost en hoe? Ervaar nl. dezelfde problemen.
0 Likes
Lassy
Helping Hand
Opties

@RonBuitendijk  Jouw verhaal met het niet herkennen van de Ziggo Next had ik gisteren ook. Ik heb ook alle stappen doorgelopen om de Next handmatig toe te voegen met hetzelfde resultaat. Best wel irritant, want je moet dan nog steeds 2 afstandsbedieningen gebruiken. Ook vreemd aangezien hij het typenummer DCX960 wel in de lijst laat zien.

@Nick Komt hier nog een update voor?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Thanks, Lassy! Voor nu heb ik alles doorgezet, zodat er gekeken kan worden naar het issue en de nieuwe NEXT Mediabox. Je hoort nog van me. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
tommydw
Journeyman
Opties

Ik ervaar dezelfde problemen!

0 Likes
Tony3003
First Poster
Opties

Heeft iemand die deze problemen had ondertussen al een oplossing? Ik loop tegen dezelfde problemen.

 

Ik hoor graag van iemand!

0 Likes
tommydw
Journeyman
Opties

Het is mij nu gelukt nu ik het klepje heb opengezet. Lukte de setup??

williamded51
Journeyman
Opties

bij mij doet geen enkelen hdmi poort het meer als ik m'n Nvidia Shield gebruikt .daarop gebruik ik kodi als ik de hele avond op kodi heb gezeten kan ik er vergif op innemen dat alles weer opnieuw moet worden hersteld naar fabrieks instellingen elke keer weer.

heb deze tv nu 5 dagen en ben toch serieus van plan een ander te kopen voordat m'n 30 dagen verbij zijn.

0 Likes