Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Firmware update 1231 UE55KS7000

(Onderwerp aangemaakt op: 09-12-2018 07:58 PM)
2459 Weergaven
Wvb001
Explorer
Opties

Beste,

Na de 1231 update vergeet mijn tv na ieder gebruik de instellingen van de smarthub / universele afstandsbediening . Met name dat er een telenet decoder is aangesloten en een onkyo receiver. Telkens opnieuw moet het installatie proces overgedaan worden. Een gelijkaardig probleem werd reeds gemeld. eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/UE55KS7000/td-p/139938 . Dit werd half half opgelost. Tot voor de laatste firmware update moest maar om de enkele weken de instellingen opnieuw ingegeven worden. Daar viel net nog mee te leven.

 

Nog straffer. Bij het afsluiten van de tv worden tevens de decoder en receiver afgesloten. Na enkele seconden wordt de receiver opnieuw opgestart zonder ook maar iets aan te raken. 

 

Enkel het uitschakelen van Anynet+(hdmi-cec) voorkomt het heropstarten van de receiver. Dit is echter geen oplossing. Weer 3 afstandsbedieningen te hanteren en de tv herkent de receiver niet meer voor arc geluidsuitvoer.

 

Alle mogelijk denkbare instellingen en opnieuw instellen werden reeds geprobeert: reset naar fabrieksinstellingen, stroom eraf, alle kabels los, alle hdmi kabels vervangen.

 

Het is klaar en duidelijk dat update 1231 de Anynet+(hdmi-cec) issues niet heeft verbeterd maar heeft verslechterd. 

Nu blijft enkel een tv van 1599 euro over die niet naar behoren werkt en meerder keren per dag opnieuw moet ingesteld worden.

 

Graag per kerende uw oplossing Samsung Benelux!!

Mvg,

Wouter 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
PedroBiesma
Explorer
Opties
0 Likes
36 Antwoorden
Wvb001
Explorer
Opties
Excused. Dt fout " ... werden reeds geprobeerd"
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag Wouter, allereerst welkom op de Samsung Community! En fijn om te zien dat je zo alert bent op dt-foutjes :winking-face: nu nog zorgen dat je weer tevreden bent met je TV!

Je hebt er duidelijk al een hoop tijd in gestoken om zelf een oplossing te vinden, waarvoor dank! Dat scheelt mij weer vragen stellen. Gezien wat je al geprobeerd hebt en dat er nog geen nieuwere software update beschikbaar is wil ik graag een Extern Beheer afspraak voor je inplannen. Dan kan een collega via internet meekijken op je TV om zo te zien of er nog dingen verbeterd kunnen worden. Dit kost uiteraard niks :smiling-face:

Als jou dit ook wat lijkt, of je me dan via een prive bericht (klik op m'n naam > bericht verzenden) het volgende wilt sturen:

 

- je naam, contact- en adresgegevens;

- volledige modelcode en serienummer van de TV;

- datum/tijd dat je hierover gebeld wilt worden en in de buurt kunt zijn van je TV.

 

Dan plan ik 'm in.

 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Ruudw
Journeyman
Opties

Hallo,

 

Wouter is niet de enige met problemen sinds deze update. Ik heb ook UE55KS7000 waarbij enkele weken geleden de 1231 update is geinstalleerd. Ik maak ook gebruik van een receiver die met HDMI ARC en CEC verbonden is.

 

Elke keer dat ik de tv uitzet, gaan zowel de tv en receiver uit (zoals verwacht) maar zo'n 5 seconde later gaat de TV weer aan, de receiver meestal ook. Deze moet ik vervolgens nog eens uitzetten.

 

Ik heb zowel de TV en Receiver op fabrieksinstellingen gezet maar dit heeft niet geholpen. Uitschakelen van Anynet+ is niet acceptabel, want dan geeft de TV ook geen geluid meer door naar de receiver. (bovendien wil ik graag met 1 afstandsbediending kunnen werken).

 

Ik zou dit probleem graag opgelost willen hebben.

0 Likes
Wvb001
Explorer
Opties

Hey Ruud,

 

De moderator heeft een afspraak ingepland om komende dinsdag de tv van op afstand over te nemen en na te kijken of ze er iets aan kunnen verhelpen. Ik post een update dinsdagavond met de resultaten. 

 

In de uk en Italië verdeelt samsung al update 1239 via usb  en deze sturen ze op per post. Dit enkel aan de klanten die dit vragen aan de klantendienst. Misschien vormt dit een oplossing ...

 

Inderdaad vervelend aan uit / aan uit. Of geen cec en via optical cable en 3 remotes. Pff . Je zou toch verwachten als Onkyo Receivers in de keuze lijst van de smart remote staan dat deze dan compatible zijn. Anders moet je ze niet in de lijst zetten ... 

 

Swat ik laat iets weten na dat samsung eens alles gecheckt heeft.

Grtz 

0 Likes
Mvk-1
Explorer
Opties

Hoi,

Heb hetzelfde probleem dan via BT soundbar, tv en soundbar gaan uit, vervolgens start de soundbar weer op aan

en heb dan alleen geluid van de tv.

 

gr Michael

0 Likes
Wvb001
Explorer
Opties

Hallo,

 

Hierbij een zeer korte update betreffende tech support die de tv op afstand ging overnemen vandaag 18/12/18 tijdens een ingeplande sessie van 18u tot 20u.

 

NIEMAND GEHOORD VAN SAMSUNG!!!

Dan maar zelf gebeld, zelf bericht op messenger. GEWOON NIKS

 

TOP SERVICE Samsung Benelux ...

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee Wouter! Ik hoorde inderdaad van m'n collega dat hij je niet heeft kunnen bellen, ik kan je verzekeren dat het niet uit onwil was maar door een storing aan onze kant. Ik kon gisteravond ook geen nieuwe afspraken meer inplannen dus er was echt wel iets mis. Alles lijkt het inmiddels weer te doen, mag ik een nieuwe poging voor je wagen en zo ja, voor wanneer?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Wvb001
Explorer
Opties

Hierbij een tweede korte update betreffende de tweede tech support afspraak op zat. 22 dec ts 14 u & 16u. 

 

De storing  bij Samsung is nog niet verholpen en ze kunnen momenteel de tv niet overnemen. 

 

Wellicht ook een update gehad 😉

 

3de poging gepland vrijdag 28 dec.

 

Grtz

0 Likes
Wvb001
Explorer
Opties

Hallo,

 

extern beheer heeft de tv gereset uit het service menu. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen.

 

Het wordt dus even verder kijken met de verkoper van de tv voor een leefbare oplossing zonder elke dag alles opnieuw te moeten instellen.

 

Firmware 1239 uit de UK of Italië is nog niet bechikbaar bij ons. Dus of dit een toekomstige oplossing wordt, is koffiedik kijken.

 

Dus momenteel een mooi stuk technologie in huis met "one remote" die gegroeid is tot "three remotes"  en dat dankzij de goede samsung raad om automatisch de laatste firmware updates te laten installeren ...

 

Not amused is nog lichtjes uitgedrukt.

 

Groeten,

Wvb

0 Likes