Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Firmware update 1231 UE55KS7000

(Onderwerp aangemaakt op: 09-12-2018 07:58 PM)
2486 Weergaven
Wvb001
Explorer
Opties

Beste,

Na de 1231 update vergeet mijn tv na ieder gebruik de instellingen van de smarthub / universele afstandsbediening . Met name dat er een telenet decoder is aangesloten en een onkyo receiver. Telkens opnieuw moet het installatie proces overgedaan worden. Een gelijkaardig probleem werd reeds gemeld. eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/UE55KS7000/td-p/139938 . Dit werd half half opgelost. Tot voor de laatste firmware update moest maar om de enkele weken de instellingen opnieuw ingegeven worden. Daar viel net nog mee te leven.

 

Nog straffer. Bij het afsluiten van de tv worden tevens de decoder en receiver afgesloten. Na enkele seconden wordt de receiver opnieuw opgestart zonder ook maar iets aan te raken. 

 

Enkel het uitschakelen van Anynet+(hdmi-cec) voorkomt het heropstarten van de receiver. Dit is echter geen oplossing. Weer 3 afstandsbedieningen te hanteren en de tv herkent de receiver niet meer voor arc geluidsuitvoer.

 

Alle mogelijk denkbare instellingen en opnieuw instellen werden reeds geprobeert: reset naar fabrieksinstellingen, stroom eraf, alle kabels los, alle hdmi kabels vervangen.

 

Het is klaar en duidelijk dat update 1231 de Anynet+(hdmi-cec) issues niet heeft verbeterd maar heeft verslechterd. 

Nu blijft enkel een tv van 1599 euro over die niet naar behoren werkt en meerder keren per dag opnieuw moet ingesteld worden.

 

Graag per kerende uw oplossing Samsung Benelux!!

Mvg,

Wouter 

0 Likes
Spring naar oplossing
36 Antwoorden
Ruudw
Journeyman
Opties

Ik zie inderdaad dat de update te downloaden is via de website, maar daarin zit een .exe bestand die alleen voor windows gebruikers werkt.

 

Het lijkt er dus op dat ik moet wachten op een automatische update...

Mvk-1
Explorer
Opties

Hoi

uitgepakt, is de image 1 Gb, ik kan hem dus ook niet voor je mailen. Er is ook een download met all os. 

 

Gr michael

PedroBiesma
Explorer
Opties

ben blij dat ik jullie op de hoogte gebracht heb en dat ook bij jullie de problemen nu weg zijn.

blijkt dus toch dat het aan 1231 software heeft gelegen wat wij allen al duidelijk gezegd hadden.

hoop eerlijk gezegd nu nog op een antwoord van samsung waarom dit zo lang geduurt heeft en dat men het steeds ontkent heeft. het vertrouwen in het merk zal dan waarschijnlijk wel weer goed komen.

0 Likes
PedroBiesma
Explorer
Opties
klopt wat je zegt. er is een versie voor all os beschikbaar. wel even selecteren.
0 Likes
Ruudw
Journeyman
Opties

Als ik kijk op https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55KS7000SXXN/

Dan zie ik een Upgrade File voor Windows, en een User Manual voor All OS. Dat laatste is dus alleen een handleiding.

 

Ik wacht even een weekje af op de automatische update, en anders zal ik kijken of ik een windows laptop van iemand kan lenen hiervoor...

0 Likes
PedroBiesma
Explorer
Opties
kan jouw pc toevallig we transfer aan? wil dan wel proberen om je via die weg het uitgepakte bestand te sturen. maar zoals je aangeeft zal die binnenkort ook wel online komen
0 Likes
Ruudw
Journeyman
Opties

Dank voor het aanbod. Maar denk dat het makkelijker is om dan even een laptop van iemand te lenen.

Ik hoop dat de automatische update over niet al te lang door gaat komen, dat scheelt ook gedoe met usb-stickjes enzo.

PedroBiesma
Explorer
Opties

En is het je ondertussen gelukt? En hoe gaat het nu? Bij mij werkt alles weer al toen het nieuw was. Dus zoals het hoort. Echter zie ik nog steeds geen reactie van iemand van samsung. Heel jammer.

0 Likes
PedroBiesma
Explorer
Opties

@Ruudw  schreef:

Dank voor het aanbod. Maar denk dat het makkelijker is om dan even een laptop van iemand te lenen.

Ik hoop dat de automatische update over niet al te lang door gaat komen, dat scheelt ook gedoe met usb-stickjes enzo.



En is het je ondertussen gelukt? En hoe gaat het nu? Bij mij werkt alles weer al toen het nieuw was. Dus zoals het hoort. Echter zie ik nog steeds geen reactie van iemand van samsung. Heel jammer.

0 Likes
Mvk-1
Explorer
Opties
Bij mij werkt weer alles naar behoren.
Ik heb begrepen dat degene van van Samsung die de melding in behandeling heeft genomen naar een andere afdeling is gegaan. Het was ook een wereldwijd probleem, had ik begrepen,

Gr Michael
0 Likes