Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Volumeregeling speakers Samsung BDH6500 speler

(Onderwerp aangemaakt op: 19-01-2017 04:58 PM)
372 Weergaven
An1
Apprentice
Opties

Ik heb twee simpele luidsprekers (Harman Kardon Nova) aangesloten op de optical digital audio out aansluiting van mijn Samsung BDH6500 speler (en mijn tv via hdmi) . Geluid klinkt prima, maar ik kan het volume van de luidsprekers die op de optical digital aansluiting zijn aangesloten, niet met de afstandsbediening van de BDH6500 regelen. Is dit mogelijk en zoja, hoe krijg ik dat dan voor elkaar?

0 Likes
3 Antwoorden
Davey
Helping Hand
Opties

Hey hey An1,

Oh jeetje. Het volume op de speakers zou moeten verlagen als de versterker (de BD-H6500 in dit geval) die opdracht krijgt. Dat deze speakertjes niet aangestuurd kunnen worden vanuit een extern apparaat, kan aan de speakers zelf liggen. Je zou ‘t kunnen testen door andere speakers op de BD-H6500 aan te sluiten, of de speakers direct aan de TV aan te sluiten om te kijken of het dan wel werkt.

 

Ik heb de speakers opgezocht op Google images, en ik snap niet hoe deze speakers zijn aansluiten op de BD via de optische uitgang. Zit er soms nog een convertertje tussen? Ben benieuwd!


---------
Signature-S10
0 Likes
An1
Apprentice
Opties

Hoi Davey, Dank je wel voor het nazoeken en  je reactie! Niet dat ik verwacht dat je die inkijkt, maar omdat je algezocht hebt: een handleiding van de speakertjes vind je hier:

Harman Kardon Nova handleiding

De speakers hebben een optische uitgang en zijn dus rechtstreeks aangesloten op de BDH6500. Goed idee om het met andere speakers te proberen, dat ik daar niet zelf aangedacht heb 8-) .  Ik heb afgelopen dagen geprobeerd ergens een geschikte speakers vandaan te halen, maar hier in de buurt is dat niet gelukt. Gaat een tijd duren, want moeten van ver komen. Als ik heb kunnen uitproberen, laat ik het weten.

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Dat is geen probleem, ik hoor het graag! Fijne dag verder 😉

_________________________________

“If opportunity doesn't knock, build a door”


---------
Signature-S10
0 Likes