Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

wasmachine WF70F5E5P4W/EN trommel draait niet

(Onderwerp aangemaakt op: 14-11-2017 03:27 PM)
3831 Weergaven
Daatje
Apprentice
Opties

De trommel van mijn 2,5 jaar oude wasmachine draait niet meer. Handmatig kan ik de trommel wel ronddraaien, maar als ik de machine weer aanzet zie ik wel dat er een kleine aanzet wordt gegeven maar gebeurd er niets. Binnen 1 week na aanschaf was de printplaat al defect. Nu dit weer. Hoe kan ik de machine voor reparatie onder garantie aanmelden?

0 Likes
67 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Het spijt me ontzettend om te horen dat jullie Samsung wasmachines het af laten weten, maar om de oorzaak hiervan vast te stellen hebben we toch echt het oordeel van een deskundige monteur nodig. Het probleem wat hier omschreven wordt kan namelijk op verschillende manieren ontstaan. Buiten garantie wordt er standaard een bijdrage gevraagd voor een monteursbezoek, daar komen we niet onderuit. Mocht dan blijken dat het om een fabricagefout gaat kunnen we daar uiteraard meer in betekenen, blijkt het ontstaan te zijn door bijvoorbeeld te vaak met een te zware belading te hebben gewassen zijn de reparatiekosten voor de klant. En ook daar kunnen we vaak nog wat in betekenen op basis van aankoopgegevens om de reparatiekosten zo laag mogelijk te houden. 

 

Dan is er ook nog de optie om niet akkoord te gaan met een reparatie, mocht je van mening zijn dat het om een ondeugdelijk product gaat dien je je tot je winkel te wenden, wellicht dat die hier dan nog iets in kan betekenen. Maar wij, de fabrikant, zijn toch echt gebonden aan de fabrieksgarantie van 2 jaar.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
samurai61
Apprentice
Opties

Fijn dat jullie antwoord geven, dat jullie gebonden zijn aan regels, dat snap ik, maar dat er (nu al) zoveel klachten zijn met allemaal HETZELFDE euvel, zet je toch wel tot denken en ook nog eens bijna allemaal tegelijkertijd na de garantie.

Meen daarom ook dat er ACTIE ondernomen moet worden JULLIEZIJDS ! Alleen maar antwoorden met : buiten de garantie >>> is de kortste weg naar; "da's jullie probleem" .

 

Ik ben niet boos Mr Samsung, eerder zwaar teleurgesteld.

 

 

0 Likes
Daatje
Apprentice
Opties

Het is natuurlijk makkelijk om je achter de 2 jaar garantie te verschuilen. Zou wel eens willen zien als iemand dit bij de rechter aankaart. Je mag namelijk van een wasmachine verwachten dat je er meer dan zeker 5 jaar plezier van hebt. Het stukje "2 jaar garantie" gaat wel iets verder dan de lettertjes. En bij aanschaf van de machine wordt er gezegd dat je 10 jaar garantie krijgt, maar Samsung vergeet er wel duidelijk bij te vermelden dat dit uitsluitend op de motor is. 

Dan ook nog eens zeggen dat het laadvermogen van de machine 7kg is, maar dat je er geen 7kg (maar maar 4kg) in mag stoppen omdat de machine dit niet aan kan, wordt nergens in de handleiding vermeld. 

Dan kun je natuurlijk besluiten om de machine te laten repareren, maar als de kwaliteit van de printplaat dermate slecht is dat deze het maar ca. 2 jaar uithoudt, kun je dus verwachten dat je over 2 jaar weer aan de beurt bent. En dat de kwaliteit van de printplaat onder peil is, blijkt wel uit de vele gelijke klachten die op het internet te vinden zijn. 

Nee medewerker van Samsung, het is gewoon gebleken dat de printplaat van deze machine niet deugt en je maakt mij niet wijs dat ze dit bij Samsung ook niet weten. Zelfs de monteurs (als ik het zo her en der lees) weten ervan.

En trouwens, die van ons was binnen één week al kapot (de printplaat van het display had het al begeven). Zegt ook wel wat over de gehele kwaliteit.

Wij hadden gewoon naar onze vriend, die ZZP-er in witgoed is, moeten luisteren: NEEM NOOIT EEN SAMSUNG WASMACHINE. DIE ZIJN EEN BRON VAN ELLENDE!

Helaas voldoet de kwaliteit van de Samsung wasmachines niet aan de kwaliteit van de telefoons.

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Natuurlijk wil ik ook liever dat je veel langer plezier hebt van onze wasmachines, we maken ze echt niet met de intentie om er na 2 jaar mee op te houden. Ik probeer alleen aan te geven dat wij als fabrikant ons aan de fabrieksgarantie dienen te houden, vandaar ook dat het "fabrieks" garantie heet. Binnen die 2 jaar zullen we er dan ook alles aan doen om bij een defect je apparaat weer in perfecte staat te krijgen. Bij een ondeugdelijk product dien je je tot je verkoper te wenden, zoals ik in mijn vorige bericht aangaf, dit zal een rechter je ook vertellen. Zie eventueel hier voor een uitgebreidere uitleg van het garantie verhaal: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

 

Wat betreft het aantal kilo was dat de wasmachine aankan, als er 7 kg op staat kan hij ook echt 7 kg aan, maar alleen met het Katoen programma aangezien die op een volle trommel in te stellen is. De andere programma's hebben een eigen max. kilo's die ook duidelijk in de handleiding aangegeven staan. 

 

Dan zou ik graag nog op het "10 jaar garantie" verhaal willen reageren, die 10 jaar garantie slaat op de digitale inverter motor. Mocht die defect gaan binnen 10 jaar dan zijn de reparatiekosten voor ons, alleen de voorrij- en onderzoekskosten worden dan in rekening gebracht. Deze garantie geldt niet voor de hele machine.

 

Al met al, we zijn echt de kwaadste niet, de wasmachines van nu zijn nu eenmaal niet te vergelijken met de wasmachines van vroeger. Ze zijn lichter geworden, in verhouding tot de machine een veel grotere trommel, meer digitale functies en daarmee specifiekere gebruiksinstructies. Vandaar dat we echt niet zonder een monteursbezoek kunnen om de oorzaak van welk probleem dan ook vast te stellen en/of op te lossen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
karstensenden
First Poster
Opties

Mijn Samsung wasmachines is  door deskundige monteur van samsung  gerepareerd.  De reparatie valt net  buiten garantie periode 4 maanden er werd inderdaad standaard  eigen bijdrage gevraagd van 175euro voor vervangen van printplaat. Het is een fabricagefout als monteur binnen vijf minuten de reparatie heeft uitgevoerd en direct weet dat printplaat het probleem is. De printplaat is geseald en er wordt gehele gewisseld ipv een onderdeel van printplaat. Het gaat uiteraard fabricagefout zie aantal klachten en de monteur geeft ook aan dat dit veel voorkomende probleem is bij deze wasmachines. Omdat veel reparties binnen garantie termijn vallen zie hier niks van terug op het internet.  Om vermelden dat mijn eigen schuld is dat ik de wasmachine te zware heb beladen is voor mij grootste onzin. Zoals vermeld staat op wasmachine maximale belading 7kg. Maar volgens samsung is maximale belading maar 4kg. Dit betekent dat samsung consumenten misleiden door dingen vermelden op de wasmachine wat uiteindelijke niet waar zijn.  7kg belading 10 jaar garantie motor maar ja als aansturing van motor defect gaat valt dit buiten garantie. De motor gaat ook niet kapot omdat de printplaat door brand voor dat motor doorbrand.  Het is soort ingebouwde beveiliging maar consument is hier door dupe.   

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Nu snap ik echt niet hoe collega's van mij kunnen aangeven dat de wasmachines maximaal 4 kg aankunnen, er zijn bepaalde programma's die deze limiet hebben maar zoals ik aangaf kan het katoen programma een volle trommel aan. 

 

Belading overzicht

 

Dit komt rechtstreeks uit de handleiding. En dat dit probleem wordt veroorzaakt door een te zware belading was slechts een voorbeeld dat dit een oorzaak kan zijn. Zoals ik al eerder aangaf kunnen er meerdere oorzaken zijn waardoor we een monteur nodig hebben om dit te bepalen.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
TS2
First Poster
Opties

Ik heb net hetzelfde probleem als iedereen hier. Twee jaar en 5 maanden geleden de wasmachine gekocht (eco bubble, 8 kg, WF81F5E3P4W) en nu draait de trommel niet meer (wel manueel etc), volgens de hersteller een fout in het besturingssysteem. Dit zal mij 386 euro kosten (werk en materiaal). Samsung wil volgens de hersteller niet tussenkomen, nochtans goed wetende dat dit een zeer vaak voorkomend probleem is. Heb een bericht op messenger geplaatst maar kreeg een nietszeggend berichtje terug ("laat je wel een technieker van samsung zelf komen, zo heb je een grotere kans op tussenkomst") met op het einde een knipoogje...zeer professioneel kan je dit toch allemaal niet noemen...

voor mij geen samsung meer, zoveel is zeker. Een wasmachine die na 2 jaar en 5 maanden een herstelling van 386 euro behoeft is voor mij geen kwaliteitsvolle machine en de service van samsung vind ik beneden alle peil...

0 Likes
samurai61
Apprentice
Opties

Ls,

Van Samsung hoef je niets te verwachten, n.a.v. alle reacties in Samsung-community, heb ik gewoon een Zanussi gekocht, die mij voorheen 11 jaar van dienst is geweest. 

Ik heb niet eens de moeite genomen om een monteur te bellen, zonde van je tijd & geld.

Misschien moet het programma "Radar" maar even kijken. 

 

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hi @TS2, wat ontzettend jammer dat de trommel van jouw wasmachine niet meer draait 😞 Als ik het goed heb begrepen, is er inmiddels contact met ons geweest en zal er een monteur langs moeten komen. Zoals je zegt, zullen daar helaas kosten bij komen, omdat het apparaat buiten de fabrieksgarantie valt. Daar kunnen we helaas niks aan veranderen. Het is erg balen dat dit de enige oplossing is, maar jammer genoeg is dat het enige wat wij kunnen bieden. Eventueel kun je dit voorleggen aan de verkoper waar je de koopovereenkomst mee hebt. Misschien kan die jou wel voorzien van een andere oplossing.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
samurai61
Apprentice
Opties

Beste Tim (moderator),

 

Praatjes vullen geen gaatjes. 

Het probleem is veelvuldig & eenzijdig. Als Samsung een beetje ballen had, dan gaven jullie toe dat het jullie fout was en zorgden jullie voor EXTRA onderzoek! En steken JULLIE de helpende hand uit en laten jullie ONS , NIET in de steek!

M.a.w. >>> ACTIE