Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

slechte kwaliteit camera S10

(Onderwerp aangemaakt op: 31-05-2019 04:13 PM)
15262 Weergaven
Rooverz
Navigator
Opties

Waarom is de camera van de S10 zoveel slechter als de S7????

 

Ik heb de laatste mei 2019 update geïnstalleerd met alle camera firmware upgrades. 

 

Fotos zijn nu doorgaans altijd overbelicht waardoor er bleke gezichten op staan en de foto's flets lijken. 

 

Tevens is er bizar veel ruis in foto's onder medium lichtomstandigheden en zien deze er korrelig en blokkerig uit (bv binnen, of buiten als het bewolkt is). De camera selecteert diafragma f2.4 met hoge iso en lange sluiterijd. Daarbij is de bewerkingen van de foto zeer slecht. Het is echt niet om aan te zien hoe slecht de kwaliteit is. 

 

Wij hebben de S10 gekocht omdat we dachten het beste op camera gebied te kopen. Maar de S7 presteert duidelijk heel veel beter opndoorgaans alle foto's (muv heel weinig licht foto's).

 

Samsung, wordt dit opgelost, anders gaat de S10 terug! 

231 Antwoorden
Caspar107
Explorer
Opties

Kun je een voorbeeld bijvoegen, lijkt erop dat je misschien in de pro stand staat?

Mariella75
Student
Opties

Laatste update als ik foto maak is het hl mostig je ziet bijna niets.

 

Rooverz
Navigator
Opties

Dit zijn twee voorbeelden (bekijk ze op een computer monitor om het duidelijk te zien) waarbij de linker foto in de auto modus is genoomen en de rechter in de pro modus. De auto modus is op F2.4 genomen en de pro modus in F1.5. Ik heb vele van dit soort fotos, ik ga ze niet in origineel bestand posten ivm privacy van de kinderen. Ik heb ook fotos die buiten genomen zijn, op een zonnige dag waarbij gedeelten van de fotos in de zon zijn en gedeeltes in de schaduw, daarbij komt de ruis soms ook voor in de schaduwgedeeltes van de fotos, alhoewel niet vaak. Het is meestal te zien bij fotos die binnen genomen zijn. Bij de voorbeeld fotos valt het verschil nog mee, ik heb veel extreme ruis in fotos gehad.

Rooverz
Navigator
Opties

Ik heb net weer enkele vergelijkingsfotos gemaakt tussen de auto stand en de pro modus. Gemaakt in de uitbouw met volledige ramen aan de buitenzijde van boven naar beneden en zelfs in het aflopende gedeelte van het dak 6 grote ramen (genoeg licht dus). In de auto stand steeds erg veel ruis, blokkerige details en rare foutjes in de beeldverwerking. In de pro modus niet/nauwelijks. Zoals je kan zien op de foto is moet er genoeg licht naar binnen komen om een goede foto te kunnen maken. 

 

Door de compressie van de foto's is het verschil minder goed zichtbaar dan in de volledige resolutie foto's. Maar volgens mij zijn het zo duidelijke voorbeelden van het probleem. 

 

Mijn vraag is of @Anonymous User dit probleem in beeld heeft en gaat oplossen? Om de pro modus te gaan gebruiken is geen oplossing, hierdoor kan je alleen de main camera gebruiken en niet de andere twee.20190602_090907.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Rooverz
Navigator
Opties

Bijgaand nog meerder voorbeelden van het probleem. Ondanks dat de voorbeeld foto's gecomprimeerd zijn is het probleem duidelijk zichtbaar. Op de full resolutie foto's is het probleem/verschil nog duidelijker zichtbaar. Auto modus gebruikt f2.4 en de pro modus f1.5 met andere standen op auto. Bij de auto modus is er zeer veel ruis, blokkerige beelden en beeldverwerkingsfoutjes. 

20190602_090907.jpg

 

 

 

 

 

Screenshot_20190602-092151_Software update.jpg

 

 

 

De foto's zijn genomen in de  uitbouw met voldoende licht (zie foto).

 

@Anonymous User, is dit probleem onder jullie aandacht en gaat dit opgelost worden? Ik gebruik de laatste mei 2019 update 

BPs10
Student
Opties

Ik heb helaas exact dezelfde ervaringen. Ik kom van een Oneplus 5 en ben beter gewend dan dit. Mijn vriendin heeft ook een S7 en deze maakt veel betere en scherpere foto's. Baal hier enorm van omdat ik de S10 voornamelijk heb gekocht (voor een flink bedrag) vanwege de camera. 

Ook ik hen de laatste update (31 mei).

Ik ben benieuwd naar de oplossing. 

Rooverz
Navigator
Opties

Ik ben benieuwd of Samsung dit überhaupt gaat erkennen. Vraag me ook af of het opgelost gaat worden omdat Samsung net een grote camera update heeft uitgebracht waarbij dit probleem zich nog steeds voordoet. Kan iemand van Samsung hier een reactie op geven? 

NadiaS
Supervisor
Opties

Hmm, dit is niet bekend bij ons. Kunnen jullie de camera instellingen eens resetten? Dit doe je in de Camera app > Tandwieltje > Instellingen resetten.


---------
Signature-Note10
"Open different doors, you may find a you there that you never knew was yours. Anything can happen.“
0 Likes
Rooverz
Navigator
Opties

Hallo, 

Ik heb dit (nogmaals) geprobeerd, maar het maakt helaas niets uit. Zowel bij mijn vrouw (Software ASE5) als bij mij (ASE6) doet dit probleem zich voor. Het zit denk ik in de camera software / beeldverwerking. En nu?