Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Volume van R1 surround speakers lager dan de soundbar K650

(Onderwerp aangemaakt op: 20-01-2018 11:26 PM)
1349 Weergaven
cvdd
First Poster
Opties

Ik heb een soundbar K650 met 2 wireless R1 speakers, als ik deze als surround instel zijn de R1 speaker heel zachtjes in verhouding tot de K650 soundbar die als centerspeaker fungeert.

Ook als ik het in de multiroom app instel ( zie foto )Multiroom app .png

Als de twee R1 speakers los koppel uit het surround systeem ( via de app ) en ze als stereo laat spelen zijn ze wel goed hoorbaar.

Geheel is via wifi gekoppeld

 

Wie weet hoe ik het volume van de R1 speaker harder kan zetten?

De app en de TV ( type UE49KS800 ) laten dit niet toe.

De twee R1 speaker zo hard mogelijk en de soundbar zo zacht mogelijk en dan nog zijn de beide R1 speaker haast niet hoorbaar. ( zie foto )

 

 

Mvg

CVDD

0 Likes
227 Antwoorden
Berkepeis
Explorer
Opties

Klopt hoor met bluetooth, dan is het geluid wel goed en vol. Die optie gebruik ik met een Muziekdienst of via telefoon of met radio, werkt perfect!!

0 Likes
cvdd
First Poster
Opties

Das mooi maar ik wil het geluid van de TV over de speakers goed verdelen en dat gaat niet 100%.

De surround speaker staan erg zacht in verhouding tot de center speaker.

0 Likes
Berkepeis
Explorer
Opties

Ja dit is bij iedereen. Ik hoop dat Samsung met een oplossing komt.maar met HDMI ARC is het iets beter.

22nico22
Apprentice
Opties
Ik zit met het zelfde probleem,
Nauwelijks tot zacht geluid uit de r1 speakers. Ik heb het juist gekocht om als surround set te gebruiken, wat dus mooi niet werkt. Had beter een sonos set kunnen aanschaffen dus.
Ik snap niet waarom samsung dit niet vermeld bij het product.
Dat word terug brengen ben ik helaas bang voor als samsung niet met een oplossing komt.
cvdd
First Poster
Opties

Hallo 22nico22,

 

Wat ik getest heb is om een wireless Audio-Multiroom HUB te gebruiken ( WAM250 van Samsung) om het audio signaal te verdelen over de speakers.

Het is beter dan via een router.

Wat ik ook merk als je op Youyube een surround video opzoekt dit toch niet verkeerd is.

Maar ik moet wel melden dat ik de R1 speakers nog steeds op +6 heb staan en de center speaker op -5 .

 

Mvg

cvdd

0 Likes
Berkepeis
Explorer
Opties

Via de hub kan gaan.helpen. de manier die ik heb beschreven werkt ook wel (hdmi arc) goed. Denk het zelfde als met die hub. En.inderdaad de soundbar op -5 en.speakers op +. Dat het allemaal niet echt lekker werkt dat is duidelijk. Hoop dat samsung hier van leert. Gr jack

0 Likes
22nico22
Apprentice
Opties

Heb het inderdaad via HDMI arc  aangesloten, heb ook nog even contact gehad via samsung maar die konden geen oplossingen geven ik ben ook niet van plan om ook weer een hub aan te schaffen. 

Dus ga ik alles helaas weer terug sturen..

Bedankt voor de reacties. 

0 Likes
Caroline1969
Pioneer
Opties

Beste cvdd. Ik hen precies hetzelfde euvel. De zijboxen hoor je inderdaad nauwelijks. Ook al is het geluidsvolume hoger ingesteld dan de soundbar. WAARDELOOS. Ik heb spijt dat ik de boxen heb gekocht. Zo goedkoop waren ze nu ook weer niet. Zelfs al met een monteur van samsung gesproken maar niemand heeft een oplossing. Het is gewoon oplichterij. Je kan dus helemaal de volume van deze boxen naar behoren instellen. De zijboxen hoor je niet eens. Het maakt nauwelijks verschil wel of niet aan. Miskoop geweest. 😐 Gelukkig lees ik jouw verhaal want ik werd door BCC en Samsung voor gek verklaard.  Nooit meer Samsung. Ik raad het iedereen af. Multiroom app .png

cvdd schreef:

Ik heb een soundbar K650 met 2 wireless R1 speakers, als ik deze als surround instel zijn de R1 speaker heel zachtjes in verhouding tot de K650 soundbar die als centerspeaker fungeert.

Ook als ik het in de multiroom app instel ( zie foto )Multiroom app .png

Als de twee R1 speakers los koppel uit het surround systeem ( via de app ) en ze als stereo laat spelen zijn ze wel goed hoorbaar.

Geheel is via wifi gekoppeld

 

Wie weet hoe ik het volume van de R1 speaker harder kan zetten?

De app en de TV ( type UE49KS800 ) laten dit niet toe.

De twee R1 speaker zo hard mogelijk en de soundbar zo zacht mogelijk en dan nog zijn de beide R1 speaker haast niet hoorbaar. ( zie foto )

 

 

Mvg

CVDD


 

0 Likes
Andre15
Explorer
Opties

Ik heb precies dezelfde problemen met de R1 en de Soundbar.

het geluid uit de R1 is zo zacht dat je er niets aan hebt.

Vandaag 2x met de helpdesk gebeld maar geen oplossing voor dit probleem.

valt me ook wel tegen dat er geen enkele reactie van Samsung is op dit onderwerp.

Daar laat Samsung zien dat ze geen oplossing hebben voor dit probleem.

ik ben zwaar teleurgesteld in het product.

 

0 Likes
Caroline1969
Pioneer
Opties

 Beste Andre,

 

Waardeloos he! Vooral frustrerend. Die boxen staan er maar, maar werken niet niet behoren. Echt heel frustrend.

En oh ja je hoort de zijboxen bijna niet maar ook  valt met regelmaat de surround functie weg en dan dan heb je weer alleen geluid op je soundbar. Ben ik weer een uur bezig om de surround in te stellen. Maar eigenlijk heeft het geen zin omdat de zijboxen het toch nauwelijk doen. Het liefst wil ik ze in de vuilcontainer gooien.  Even kijken hoe we samsung kunnen benaderen.

Ik was  sowieso al blij dat ik deze 'post' tegenkwam. Ik dacht dat ik weer eens de enige was met zoieits stoms. Ik ga proberen samsung eens zelf weer te benaderen. Ik denk zelf dat een soort sofware fout is. Want wat heb je aan een volumeregelaar die niet werk? En op een andere wijze kan je het volume niet onafhankelijk van elkaar instellen. Ohw en ik heb ook hdmi arc gebruikt. Dit maakt geen verschil. 

Andre heb jij een list?

 



@Andre15schreef:

Ik heb precies dezelfde problemen met de R1 en de Soundbar.

het geluid uit de R1 is zo zacht dat je er niets aan hebt.

Vandaag 2x met de helpdesk gebeld maar geen oplossing voor dit probleem.

valt me ook wel tegen dat er geen enkele reactie van Samsung is op dit onderwerp.

Daar laat Samsung zien dat ze geen oplossing hebben voor dit probleem.

ik ben zwaar teleurgesteld in het product.

 


 

0 Likes