op 10-10-2021 04:37 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Sinds gisteren loopt de batterij van mijn samsung watch 4 heel snel leeg. Gisteren na een nacht laden tegen 20u volledig leeg. Vandaag na een nacht laden tegen 15u nog 10% procent en ondertussen volledig leeg. Zelfs op spaarstand loopt de batterij ontzettend snel leeg. Er was vanmorgen een update. Had gehoopt dat het hiermee opgelost zou zijn. Heb de watch al gereset, maar het probleem blijft. Op deze manier is mijn watch van €300 nutteloos voor mij. Nog iemand met deze problemen? Of nog beter, iemand met de oplossing?? Elke nacht opladen vind ik geen probleem, dat moest met mijn vorige samsung watch ook. Maar ik moet toch wel de avond halen. Tot gisteren had ik deze problemen dus niet.
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
2 oplossingen
Geaccepteerde oplossingen

op 12-10-2021 11:00 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemorgen @Fabianverhelst,
Minder dan een dag is inderdaad wel aan de lage kant, dus ik kijk graag met je mee.
Doorloop de volgende stappen:
1. Hoelang geeft de Watch aan dat het meegaat? Controleer dit als de batterij 100% is en vergelijk dit met het aantal uur bij 0%. Open de Galaxy Wearable app > Selecteer Watch > Instellingen horloge > Batterij > Verwachte batterijduur.
2. Controleer of jouw Watch en de Galaxy Wearable app up-to-date zijn en update deze zo nodig. Via de Watch: Instellingen > Software Update > Update downloaden. Via de Galaxy Wearable app: Klik op de horizontale streepjes > Over Galaxy Wearable > Downloaden.
3. Schakel de GPS, Bluetooth/Wi-Fi, NFC uit wanneer je dit niet gebruikt. Pas ook de helderheid aan.
4. Stuur mij ook eens een screenshot van het batterijverbruik wanneer de batterij rond de 10% is: Open de Galaxy Wearable app > Selecteer Watch > Instellingen horloge > Batterij.
op 15-09-2023 03:35 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi @kelseyvanesch, goedemiddag.
Dankjewel voor je berichtje en de afbeeldingen. Ik zie hier verder niks vreemds op staan. Hoe ziet er overzicht van het verbruik er verder uit? Staan hier app tussen die opvallen?
Heb je de Watch ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Maak wel eerst een back-up van je Watch maar zet deze niet direct terug en stel je Watch in als nieuw. Installeer de apps apart vanuit de Google PlayStore.
Groeten,
Martijn
- « Vorige
- Volgende »

op 12-10-2021 11:00 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemorgen @Fabianverhelst,
Minder dan een dag is inderdaad wel aan de lage kant, dus ik kijk graag met je mee.
Doorloop de volgende stappen:
1. Hoelang geeft de Watch aan dat het meegaat? Controleer dit als de batterij 100% is en vergelijk dit met het aantal uur bij 0%. Open de Galaxy Wearable app > Selecteer Watch > Instellingen horloge > Batterij > Verwachte batterijduur.
2. Controleer of jouw Watch en de Galaxy Wearable app up-to-date zijn en update deze zo nodig. Via de Watch: Instellingen > Software Update > Update downloaden. Via de Galaxy Wearable app: Klik op de horizontale streepjes > Over Galaxy Wearable > Downloaden.
3. Schakel de GPS, Bluetooth/Wi-Fi, NFC uit wanneer je dit niet gebruikt. Pas ook de helderheid aan.
4. Stuur mij ook eens een screenshot van het batterijverbruik wanneer de batterij rond de 10% is: Open de Galaxy Wearable app > Selecteer Watch > Instellingen horloge > Batterij.
op 12-10-2021 11:09 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Bedankt voor uw antwoord, de verwachte batterijduur kan ik niet meer zien. Dit komt misschien door de reset (zie screenshot).
Ondertussen lijkt het probleem zich opgelost te hebben vanzelf. Ik heb de batterij volledig laten leeglopen. Heb hem dan weer opgeladen. De batterij bleef dan uren steken op 88%. Na terug opladen tot 100% heb ik gisteren terug een normale dag gehad. Ik heb mijn dagelijkse wandelingen getracked via de watch zoals ik al altijd doe. En tegen 18u s avonds had ik nog 61%. Dit lijkt normaal te zijn. Nu ook nog 80%. Ik ben heb de watch aan van 6u30 en ik heb al een wandeling van 5km getracked. Dit zal ook wel kloppen.
Voorlopig hou ik het dus nog enkele dagen en ik hoop dat het tijdelijk was en nu weer in orde is.

op 12-10-2021 11:52 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Na een reset zal het toestel inderdaad eerst weer jouw gebruikspatronen moeten leren kennen, wat er uiteindelijk voor moet zorgen dat de batterijduur goed aan zal sluiten bij jouw gebruik.
Goed om te horen dat je al verbetering merkt en het probleem daarmee opgelost is. Houd ons zeker op de hoogte 🙏
Veel plezier gewenst met jouw nieuwe Watch4!
op 12-10-2021 05:37 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Bij mij loopt ie ie ook ontzettend snel leeg sinds eergisteren ( tevoren kon ik +48 uren halen ) effe gedacht wat er veranderd was .. synchroniseren met samsung health platform geactiveerd . Terug eraf die handel eens kijken of 't morgen terug beter is.
op 12-10-2021 06:03 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Inderdaad die health platform staat er bij mij ook nog niet lang op. Maar voorlopig lijkt het bij mij weer in orde te zijn. Nu nog 56%. Hopelijk blijft het zo.
op 13-10-2021 11:50 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 13-10-2021 08:28 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Intussen zijn we een dagje verder zonder health platform en ja hoor bij gewoon gebruik , geen sportactiviteiten getrackt..we gaan terug de 2 dagen halen..

op 01-11-2021 09:07 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 29-07-2022 10:32 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo, ik heb nu de watch 4 twee maanden. Zo'n spijt van dat ik hem gekocht heb.
Die baterrij is echt "bagger" In de avond vol om en in de ochtend nog maar 40% . Heb de tips gevolgd zoals ze hier te lezen zijn. Leverde geen bevredigend resultaat op. En tja alles zo ongeveer uit zetten? Waarom heb ik dan een smartwatch? De 3 werd in de avond opgeladen, ging makkelijk mee tot de volgende avond en had alles wat ik graag wilde bij houden aan staan inclusief wifi enz.
Echt ontevreden, kan toch niet zo zijn dat de 4 in de avond en in de ochtend opgeladen moet worden. Om vervolgens de avond nauwelijks te halen.
De 3 heb ik nog nooit op spaarstand hoeven te zetten en zoals gezegd daar stond alle op AAN

- « Vorige
- Volgende »