op 25-11-2018 09:25 AM - laatst bewerkt op 21-03-2019 05:20 PM door RobertS
Mijn Samsung Galaxy Watch (gekocht in september) lijkt niet goed te synchroniseren met Samsung Health op mijn Samsung S7. Trainingen lijkt de watch wel snel door te kunnen zetten naar Samsung Health. Maar de stappen neemt hij soms niet over of duurt heel lang voordat hij die meeneemt. Rechts (boven het aantal stappen) kan ik zien wanneer hij voor het laatst heeft gesynchroniseerd. Soms blijft dit op een paar uur geleden staan (ook al schuif ik het scherm naar beneden om synchronisatie in gang te zetten) maar soms staat er ook Galaxy watch: nu terwijl het aantal stappen lager blijft dan op mijn horloge. Mijn man heeft ook een Watch (gecombineerd met een Samsung S9 een heeft het probleem niet.
Ik kan niet goed ontdekken of het probleem bij mijn Watch ligt of bij mijn telefoon / Samsung Health.
Gisteravond heb ik mijn watch gerest en opnieuw verbonden met mijn telefoon. Verder heb ik Samsung health al een keer uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Ik heb mijn Samsung account van mijn telefoon verwijderd en er weer opnieuw opgezet. Samsung Health staat overigens ingesteld op automatisch synchroniseren. Alleen met WiFi-synchroniseren staat uit. Het lijkt wel te helpen als ik mijn telefoon aan en uit te zet als hij niet synchroniseert.
Voorheen had ik een Samsung Gear Fit 2 Pro en ging synchronisatie eigenlijk altijd automatisch. Mijn watch is al een keer voor reparatie verzonden door de MediaMarkt omdat de stappenteller niet goed werkte. Dit probleem is nu opgelost.
Ik weet niet of het relevant is maar Samsung Health geeft ook foute stappen weer bij het doen van uitdagingen. Als ik een 1:1 uitdaging doe tegen mijn man dan registreert Samsung Health voor mij veel te veel stappen in de uitdaging. Dit aantal stappen is vrijwel altijd hoger dan het aantal stappen dat vermeld staat in het tabje "thuis".
Iemand tips of suggesties?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 26-01-2021 08:07 PM
Een reset zoals hieronder heeft gewerkt voor mij. Dank AnnetteGV
Hard-reset
1. Schakel de Gear uit (houdt de startknop ingedrukt en selecteer 'uitschakelen'
2. Druk de startknop(rechtsonder) in en houdt deze ingedrukt totdat er REBOOTING op het display komt te staan
3. Druk de startknop(rechtsonder) een paar keer in tot 'Select REBOOT MODE' wordt weergegeven op het display
4. Druk op de startknop (rechtsonder) om 'Recovery' te selecteren;
5. Druk de home-knop(rechtsboven) in tot de selectie wordt verwerkt.
6. Druk vervolgens weer op de startknop(rechtsonder) en houdt deze ingedrukt tot de Gear zich opnieuw opstart.
7. Koppel vervolgens je smartphone weer aan je Samsung Gear en stel je persoonlijke gegevens weer in.
op 26-11-2018 04:19 PM
Hi Janet, dat is inderdaad apart! Je ziet dus wel onder de stappenteller staan dat je daadwerkelijk kijkt naar de stappen van jouw horloge? Ondanks de synchronisatie is het mogelijk dat je namelijk aan het kijken bent naar de stappen die geteld zijn vanuit jouw telefoon.
op 26-11-2018 05:33 PM
Klopt Nick, onder het aantal stappen staat Galaxy Watch. In het begin stond daar alle stappen. Dat heb ik gewijzigd naar Galaxy Watch.
op 26-11-2018 05:34 PM
Klopt Nick, onder het aantal stappen staat Galaxy Watch. In het begin stond daar alle stappen. Dat heb ik gewijzigd naar Galaxy Watch.
op 28-11-2018 08:48 AM
op 05-04-2019 03:38 PM
Ik ervaar hetzelfde probleem. Is het opgelost?
op 27-04-2019 11:06 PM
op 28-04-2019 03:13 PM
Mijn gear s3 frontier synchroniseerd sinds vorig ineens niet meer met samsung health. Wel zie ik de batterij en de opslag correct maar het aantal stappen en mijn trainingen worden niet weergegeven in de app. Hij geeft wel mijn hartslag en actieve aan. Heb zowel mijn horloge gereset en de wear app verwijderd en opnieuw geinstalleerd, mocht ook niet baten. Mijn horloge geeft aan: "Widget 24 uurs logboek niet meer gebruikt, U kunt nog wel uw trainingsgegevens weergeven in de traingswidget en uw slaapgegevens in de slaapwidget. "
Wat kan ik nog doen??
op 30-04-2019 01:46 PM
op 10-07-2019 10:47 AM
Het lijkt wel of de Samsung Health app niet geschikt is voor de Galaxy Watch Active. Ik heb het horloge sinds eind mei en gekoppeld aan een IPhone XS. In het begin werden er incidenteel nog wel gegevens gesynchroniseerd van horloge naar telefoon, maar nu helemaal niets meer.
De koppeling van Samsung Galaxy Watch Active met IPhone XS levert verder geen problemen op: meldingen van telefoongesprekken, appjes en e-mail komen van mijn telefoon prima door op het horloge, maar van het horloge gaat er geen info naar de telefoon, behalve de horlogestatus in de Galaxy Watch app.
Ik weet dat ik niet kan bellen/appen/mailen vanaf mijn horloge als deze gekoppeld is aan een IPhone, maar het is wel vreemd dat de gegevens van de Health app niet synchroniseren, terwijl de Galaxy Watch app dat wel doet.
Ik heb alle Samsung apps (Health & Galaxy Watch) al diverse keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd, koppeling tussen apparaten vernieuwd en horloge gereset, maar er verandert niets.
Wat kan ik hieraan doen?