20-12-2023 06:44 PM - bewerkt 20-12-2023 06:47 PM
26-09-2022 via Samsung online een Galaxy Watch 5 Pro gekocht voor 469 euro.
09-12-2023 werd het scherm plots heel licht. Je ziet nog heel vaag wat maar hij is niet te gebruiken meer.
De smartwatch is altijd gewoon normaal gedragen zoals je hem ook draagt. Er zit 2 jaar garantie op.
Nu had ik een reparatieafspraak gemaakt via de website van Samsung.
11-12-2023 ben ik naar de servicecenter geweest en merkte aan alles ze een reden zoeken om te zeggen niet onder de garantie valt. Het begon al met de opmerking "Ik zie het glas omhoog gekomen is" Ik van uh.... licht gewoon een glazenplaatje op om juist het glas te beschermen. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik dat te horen met ja je ziet dat het horloge gebruikt is. En met blote oog niet te zien maar "kijk hier zit wat roest". "Ja een klein zacht tikje ergens tegenaan kan kan al genoeg zijn dat er ergens opening ontstaat" Ja we kunnen hem wel repareren. Dat kost dan 159 euro!!!!!
Pardon!?!?!?!
Van een smartwatch van 469 euro mag je toch verwachten bij normaal gebruik dat die langer dan 1 jaar en 2 maanden mee gaat. Een smartwatch. En dan merk je aan alles ze van garantie af willen komen terwijl er gewoon 2 jaar garantie op zit.
Die 2 jaar garantie is gewoon een wassen neus. Gene voor me in servicecenter hoorde ik ook al tegen zeggen betreft een mobiel over ergens lichte schade aan mobiel op die hoek dat niet meer onder garantie daarom valt.
Voelde me aardig belazerd. Met die wetenschap had ik het product nooit gekocht en was ik voor een ander merk gegaan.
Terug thuis Samsung klantenservice gebeld omdat ik hier niet akkoord mee ga.
Krijg ik iemand aan de telefoon die na wat navraag met hetzelfde antwoord komt. Hij moet uitgaan van wat degene op het servicecenter gezegd heeft. Na een tijdje in het rond gepraat hebben en dus niet verder kwam aangegeven ik hier het niet mee eens ben en me belazerd voel. Waar ik binnen Samsung dan terecht moet. Na weer in de wacht gestaan te hebben kreeg ik een code door (MX-7440) en er zou nog contact met me opgenomen worden.
Tot heden nog niets vernomen.
Hoe durven ze me te zeggen ik na die 469 euro 14 maanden later nog eens 159 euro mag betalen zodat mijn smartwatch weer te gebruiken is. Dat is dan in totaal 628 euro voor een Samsung Galaxy Watch 5 Pro.
Samsung is toch geen B-merk?
Al meer dan 15 jaar heb ik Samsung Galaxy S serie mobiele telefoons en ook een Samsung TV. Maar het zou best eens kunnen zijn ik helemaal stop Samsung producten kopen gezien de service en garantie. Met de mobielen telefoons nooit problemen gehad maar ik voel belazerd betreft de garantie en de klantenservice.
Als je een product normaal gebruikt heb en dan dit.... Laat het er iig niet bij zitten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 24-12-2023 12:15 PM
Je kunt het beste je horloge ter reparatie opsturen, dit is overduidelijk waterschade.
op 21-12-2023 09:06 AM
Hoi @iamsander , heb je ook duidelijke foto's van je horloge? Hier kan ik niks op zien....
op 21-12-2023 09:37 AM
21-12-2023 09:38 AM - bewerkt 21-12-2023 09:39 AM
op 21-12-2023 10:22 AM
Maar als je de screenprotector eraf haalt (het glaasje) ziet die er dan uit alsof je hem zelf beschadigd hebt? Ik zou hem laten ophalen nadat je dat plaatje eraf hebt gehaald. Als er roest op zit dan heb je er misschien mee gedoucht of gezwommen? Dan vervalt je garantie. Staat ook in de garantie voorwaarden.
op 21-12-2023 10:37 AM
op 21-12-2023 10:41 AM
op 21-12-2023 11:02 AM
Goedemorgen @iamsander ,
'Dit horloge is bedoeld om ook mee te douchen en te zwemmen!!! '
Wanneer je dit zegt dan hoop ik dat je weet dat een horloge met 5 ATM nog nooit geschikt is geweest om mee te zwemmen. Leuk en aardig dat er soms mee wordt geadverteerd maar de realiteit blijft dat je minstens 10 ATM nodig hebt om er echt mee te gaan zwemmen.
En ermee gaan douchen zou ik al helemaal niet aanraden.. hete stoom van het water kan condens veroorzaken aan de binnenkant van het glas.. dat is een goede manier om waterschade te krijgen.
Neem ook eens een kijkje hier voor wat meer uitleg.
op 21-12-2023 11:06 AM
op 21-12-2023 12:29 PM
Hi @Members_2X2SfqQ, welkom op de Community en bedankt voor jouw bericht.
Je kan de Watch inderdaad gebruiken voor tijdens het zwemmen. Echter is het wel belangrijk de Watch goed schoon te maken i.v.m chloor en zout zeewater. Deze factoren kunnen namelijk de waterdichtheid aantasten als je het niet goed schoon maakt. Als je gaat douchen, is het ook erg aan te raden de Watch af te doen. Zo voorkom je condens in de Watch waardoor er waterschade kan ontstaan.
Als je jouw Watch weer als nieuw wilt hebben, is een reparatie de oplossing.
Groetjes,
Daphne