Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy Watch 4 snel leeg

(Onderwerp aangemaakt op: 22-03-2023 03:28 PM)
377 Weergaven
Saskia88
First Poster
Opties

Ik heb al enige tijd geleden een watch 4 gekocht. Mijn partner heeft precies dezelfde watch(maatje groter) en die van hem gaat makkelijk 2.5 dag mee op een volle batterij. Hij is er heel blij mee en dat was voor mij de reden om voor de watch 4 te gaan.

Mijn watch gaat met precies dezelfde instellingen als die van mijn partner maar ongeveer 30 uur mee of minder. En dan staat de watch al op de spaarstand, always on staat uit, locatie staat uit, geen wifi, geen nfc. 

Ik snap er helemaal niks van. Ik heb mijn horloge al 2x volledig gereset maar ik heb geen verbetering. Ik baal hiervan als een stekker en draag het horloge door de korte batterijduur ook een stuk minder. Gewoonweg omdat ik er enorm van baal dat elke keer als ik er op kijk er weer flink wat procenten van de batterij af zijn terwijl ik er niet eens iets mee doe. 

Wat kan ik hier nu verder mee?

0 Likes
9 Antwoorden
Saskia88
First Poster
Opties

Beste OnnoJ 

Bedankt voor je antwoord. Alles wat je hierboven geschreven hebt heb ik ook al gedaan. Software up to date, telefoon dicht bij houden en hartslagmeter staat op manueel. 

Zodra ik de spaarstand uitzet is het al helemaal belabberd met de duur van de batterij. 

Jij zegt dat de grotere GW4 een grotere batterijcapaciteit heeft. Dat kan misschien wel wezen, maar er werd voor beide horloges beweert dat de batterijduur 40 uur is. Dat vind ik dan wel een beetje vreemd. 

0 Likes
Saskia88
First Poster
Opties

Bijgevoegd de screenshot. Ik heb het horloge volledig opgeladen. Toen kreeg ik een duur van 1 dag en 17 uur. Dus ik ben in 2 uur en 1 minuut 5 uur batterijduur kwijt, terwijl ik met het horloge niks bijzonders gedaan heb.  

Screenshot_2023-03-30-14-39-31-52_7b142989cde9e3e82c42c360a14f17f0.jpg

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Saskia88, goedemiddag. 

Bedankt voor je bericht en de foto. Hier staat ook niet veel bijzonders tussen. Heb je na het resetten ook een back-up teruggezet? Krijg je veel meldingen binnen op de Watch? En hoe gaat met als jee andere wijzerplaat selecteert?

Wanneer de Watch volledig opgeladen is zou je bij normaal gebruik ongeveer tot 2 dagen moeten kunnen doen.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Saskia88
First Poster
Opties

Hi MartijnK,

Ik heb na het resetten geen backup terug gezet. Daarnaast heb ik nu een live wijzerplaat. Ik ben me ervan bewust dat dit iets meer van de batterij snoept. Ik heb wel een andere wijzerplaat (geen live variant) geprobeerd maar dit maakte geen verschil. Ook gaat de display alleen aan als ik het horloge aanraak. 

Daarnaast ontvang ik niet veel meldingen. Enkel whatsapp, email en agenda. De rest staat uit qua meldingen. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Saskia88, goedemorgen.

Open de  Wearable-app en ga naar: Instellingen Horloge > Batterij en apparaat onderhoud > Diagnoses, wanneer je dit nog niet eerder hebt gedaan zal er een invoeg toepassing worden binnengehaald om het één en ander te testen in de Members-app. Hoe zijn de resultaten hiervan?

Watch 4 diagnose - Members-app.jpg

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_WIAANcl
Student
Opties

Ik ervaar dit ook, heel irritant.  Op de site van Samsung staat wat je allemaal moet uitschakelen in de hoop dat de batterij wat langer meegaat. Maar ik koop geen horloge om de functie die er opstaan te moeten uitschakelen. Ik wil hem retourneren en m'n geld terug. ☹️

0 Likes
Members_WIAANcl
Student
Opties

Afgelopen april watch4 aangeschaft en heb spijt als haren op mijn hoofd. ☹️  De watch ziet er leuk uit maar het dragen ervan is een drama en met name de batterij. In de ochtend opladen en in de avond leeg! 

Van de vele funties wordt door Samsung aangeraden om meer dan de helft uit te schakel/ of niet te gebruiken, dan kan toch niet de bedoeling zijn. Ik lees in de community dat ik niet de enige ben met deze klacht.

Ik wil de watch retourneren en mijn geld terug, hoe moet ik e.e.a. aanpakken? Waar aanmelden ?

Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Je moet voor het retourneren bij de verkopende partij zijn. ik ben alleen bang dat de retour periode al ruimschoots is verstreken. 

Hiernaast geld voor alle apparaten dat hoe meer je van de processor vraagt in de vorm van meerdere acties tegelijk des te meer batterij dit kost. Ook 3rd party watchfaces kosten soms meer batterij.

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_WIAANcl, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat is het modelnummer van jouw Watch? Met welke telefoon heb je de Watch gekoppeld? En zijn deze allebei verder up-2-date? 

Als je de Wearable-app opent en gaat naar: Instellingen Horloge > Batterij en Apparaat-onderhoud, zie je hier dan apps tussen staan die opvallen vanwege het verbruik? Maak hier anders een schermafdruk van en deel deze met ons, dan kijken we met je mee.

Groeten,

Martijn

0 Likes