Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung active watch irriteert de huid

(Onderwerp aangemaakt op: 07-03-2021 01:35 PM)
9806 Weergaven
Jantine9
Apprentice
Opties
Goedemiddag,

Sinds vorig jaar heb ik een Samsung Galaxy active watch. Ik ben er heel blij mee omdat het mijn activiteiten registreert, mijn slaap bijhoudt, hartslag, etc. Ik krijg alleen een vervelende uitslag van de watch en het bandje op mijn pols. Ik maak hem vaak schoon, verplaats hem, draag hem halve dagen links en halve dagen rechts maar het probleem wordt alleen maar erger. Ik kan nu de watch niet meer dragen. Mijn huid heeft wel een week nodig om te herstellen en vervolgens geeft de watch en het bandje weer irritatie na een dag. Dit is erg jammer.

Op de Amerikaanse community ben ik dit onderwerp vaak tegengekomen maar ik kan op de Nederlandse community niks vinden.

Ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden want het is jammer dat ik de watch niet echt kan gebruiken zo.
Spring naar oplossing
54 Antwoorden
Nathalie626
First Poster
Opties

Hallo

Ik heb 2 jaar lang de smartwacht omgehad en niks geen problemen.

Nu heb ik ongv 3 maand de samsung galaxy smart wacht 4 met witte bandje

Krijg ik ecseem onder kant van de pols en blauwe plek onder het horloge.

Ik ben van mening dat er toch een stof in zit waar meerdere mensen niet tegen kunnen.

Het licht echt aan het horloge denk ik....

0 Likes
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Mogelijk dat je het horloge te strak draagt. Probeer het ook eens met een ander bandje.
Zoals ik al eerder aangegeven heb komt uitslag onder het horloge door ophoping van dode huidcellen en zweet/vocht. Af en toe het horloge goed afspoelen en afdrogen verhelpt dit!

Ik heb nooit last van uitslag of iets dergelijke, maar als ik het horloge te strak gedragen heb of te lui ben geweest met het afdrogen kan het wel gaan irriteren. 

Nathalie626
First Poster
Opties

Dat zal een beetje raar zijn, al jaren heb ik horloges om en nooit geen last mee gehad. Ik heb een nieuwe bandje besteld die ik ga uit proberen, maar het blijft appart dat je hier meer mensen over hoort.

0 Likes
Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Elk mens is anders en ook de hygiene van ieder mens is anders. Vooral dat laatste is het meest belangrijke in dit geval. Hiernaast kan je natuurlijk pech hebben en bijvoorbeeld allergisch zijn voor het bandje, wat helaas ook spontaan kan ontstaan.  

Daarbij is elk horloge qua grootte anders, waardoor dit horloge misschien net iets strakker of losser zit dan je gewend bent waardoor je makkelijker irritatie kan krijgen en of een ophoping van dode huidcellen en dergelijke. 

Habri
First Poster
Opties

Goedendag,

Ik heb nu ook hetzelfde, "brandplek" bovenop de pols waar het horloge zit. Daarnaast ook eczeem achtige uitslag op plek van de sluiting van het bandje. Droeg hem wel 24/7.

Nu draag ik hem rechts en laat hem 's nachts af. Maar dit is niet de intentie waarmee ik dit horloge heb gekocht. Samsung, kunt u me advies geven cq. helpen?

0 Likes
Habri
First Poster
Opties

Heb nu precies hetzelfde.....ook op plek waar bandsluiting zit...

0 Likes
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Bandje even tijdelijk wat minder strak dragen en even goed schoon en droog maken (en houden wanneer je het draag)

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Habri, goedemiddag. 

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk niet fijn wanneer je een reactie of uitslag krijgt na het dragen van je Watch. Wat @Mootje ook aangeeft is het wel belangrijk om de Watch ook schoon te houden, zeker als je de Watch 24/7 draagt. 

Wacht een paar dagen met het omdoen van je Watch en geef je huid ook even de tijd om te herstellen. Blijf je hier last van hebben stuur mij dan een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
CathyLester
First Poster
Opties
Hi,
Ook ik heb last van uitslag rondom mijn pols. Met mijn vorige smartwatch nooit problemen gehad. Alles al geprobeerd: losser dragen, vaster dragen, andere pols. S nachts draag ik hem niet dus nooit 24u om de pols. Schoonmaken met water, met speciale antiallergie zeep etc. Maar probleem blijft bestaan.
Ik ben daarom ook erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die inmiddels een andere band in gebruik hebben. Gaat dat wel goed? En van welk materiaal is die band?
0 Likes
Jantine S
First Poster
Opties

Hallo,

ik heb een nieuw account aangemaakt om te antwoorden, ik kon met geen mogelijkheid inloggen op mijn oude, omdat ik nu een iphone heb.. typisch Samsung dit. Ik heb inmiddels ook een apple watch waar ook siliconen bandjes bij zitten maar ook speciale siliconen bandjes (zelfde materiaal als die van samsung), maar waar gaatjes in zitten. Hierbij heb ik aanzienlijk minder last van uitslag - alleen op 1 stukje huid die niet goed kan ‘ademen’.

wat bij mij het bestel hielp/helpt is inderdaad het bandje goed schoon houden, maar vooral goed droog maken als er vocht of zweet onder komt.

voor mijn samsung heb ik via wish een flexibel metalen bandje gekocht waarbij ik het probleem vrijwel niet had. Deze zijn op meerdere plekken te koop, ik zoek het zo even op. Deze bandjes zijn ook best mooi, alleen ze voelen iets minder zacht aan. Maar omdat het bandje uit schakeltjes bestaat, kan er lucht doorheen komen wat een vervelende uitslag voorkomt. 

0 Likes