Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

LTE - mobiele netwerken - 3G/4G

(Onderwerp aangemaakt op: 07-06-2022 05:34 PM)
1249 Weergaven
Patjeguitar
Explorer
Opties
Ik heb een Galaxy Watch 4 Classic met LTE, dus om op mobiele netwerken te gaan, 3G (of zelfs 4G?) Je zou daarvoor een ´eSim´ moeten aanvragen. In wezen komt dat erop neer dat men je gsm-nummer van je smartphone koppelt aan de eSim in je smartwatch. Zodat je met hetzelfde nummer werkt, en spotify kan luisteren tijdens je workout, of whatsapps en e-mails kan ontvangen en zenden, zonder je smartphone bij te hebben. Ik vond op de site van Proximus dat je een voucher met een QR-code moet gaan halen in een proximuswinkel, waarmee je dit kan activeren. Probleem is dat men bij mìjn proximus winkel uit de lucht valt: volgens hen moet ik voor mijn horloge een apart, nieuw telefoonabonnement en/of nummer aanvragen. Dat kan toch niet? Kan dit bij Proximus niet en bij Telenet wèl? Of hoe zit dat nu? Ik heb speciaal de meerkost betaald om een LTE te hebben voor mobiele netwerken, dus wil ik daar graag gebruik van maken ook... 
HELP!!

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
3b0k
Pioneer
Opties
Helaas is inderdaad telenet de enige Belgische provider die dit voor een horloge ondersteund. Zelf heb ik daarom gewoon de watch 4 gekocht en niet de lte variant. Ik weet wel dat mijn provider (Orange) ook e-sim ondersteund voor smartwatches maar hierbij heb je enkel data (dus geen smsjes en beltegoed). Dus voor jou is het dus nog even afwachten tot proximus dit ook gaat ondersteunen. Of je moet echt genoeg geld over hebben en naar Telenet gaan met je telefoon abonnement.
Hopelijk heb ik je hiermee toch een beetje geholpen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
Oplossing
3b0k
Pioneer
Opties
Helaas is inderdaad telenet de enige Belgische provider die dit voor een horloge ondersteund. Zelf heb ik daarom gewoon de watch 4 gekocht en niet de lte variant. Ik weet wel dat mijn provider (Orange) ook e-sim ondersteund voor smartwatches maar hierbij heb je enkel data (dus geen smsjes en beltegoed). Dus voor jou is het dus nog even afwachten tot proximus dit ook gaat ondersteunen. Of je moet echt genoeg geld over hebben en naar Telenet gaan met je telefoon abonnement.
Hopelijk heb ik je hiermee toch een beetje geholpen.
Patjeguitar
Explorer
Opties
Hallo, hartelijk dank om duidelijkheid te scheppen... weet u of er zicht op is wanneer Proximus over de brug komt?
3b0k
Pioneer
Opties
Dit zijn eigenlijk zo een beetje van die onderwerpen waar pas over gecommuniceerd word wanneer het er al is/ in uitrol is. (Denk bv. Aan google assistent op je watch 4...)
Members_GeJxSq2
First Poster
Opties

Beste, esim herlaadkaarten van Mobile viking werken perfect met samsung watch 4 lte.

Ik heb een esim herlaadkaart gekocht. Geactiveerd met galaxy wear app en heb nu perfect 4g op mijn smartwatch. Dan doe je op de app van galay wear Remote Control, wn voila, je krijgt u sms en alle berichtjes binnen, zonder dat je u gsm nodig hebt. Je bent volledig online. 

0 Likes
Kim-e
Student
Opties
Kan je duidelijker uitleggen hoe je dit hebt gedaan aub?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Kim-e, goedemorgen.

Wat is het modelnummer van jouw Watch? En met welke telefoon heb je deze verbonden? Ondersteunt jouw provider de optie om te bellen via een Watch ook?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Kim-e
Student
Opties
Hallo,

Mijn modelnummer is SM-R915F (watch 5 lte).
Deze is verbonden met een galaxy 52s.
Ik heb een abonnement bij Mobile Vikings, maar deze ondersteunt blijkbaar geen eSim voor smartwatches...
Aangezien iemand hierboven zei dat het wel zou lukken met een herlaadkaart, wou ik dit toch eens proberen.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Kim-e, goedemiddag.

Dankjewel voor je berichtje. Omdat je aangeeft dat je provider dit niet ondersteunt zal het lastig verhaal worden. Hopelijk zullen zij op korte termijn deze optie ook beschikbaar maken 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Kim-e
Student
Opties
Dank u voor uw antwoord MartijnK.
Ik dacht dat het ook zou mogelijk zijn om op mijn horloge een andere provider te nemen dan mijn gsm. Maar dat moet hetzelfde abonnement zijn?
0 Likes