Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Irritatie / allergische reactie Galaxy Watch 3 rosé

(Onderwerp aangemaakt op: 23-06-2021 11:15 PM)
5643 Weergaven
dkldegroot
Journeyman
Opties

57475E78-2D8B-493F-853A-449FDB40B465.jpeg

FB7AC8A8-70FE-4DA6-A6C6-1A6ABA527CA8.jpeg

Wie herkent  deze plekken?

ik draag dit horloge nu een tijdje, maar ik krijg alsmaar deze plekken.

het lijken brandwonden / allergische reactie. Het jeukt flink

nu las ik iets over dat er nikkel in de kast zit.. echter zou ik de reactie dan toch juist aan de bovenkant moeten ontwikkelen?

0 Likes
Spring naar oplossing
dkldegroot
Journeyman
Opties

Hoohoi

nikkel allergie dachten wij ook al aan, al heb ik dit nog nooit met andere sieraden gehad. Ook is het bandje van leer, dus dan zou de allergie plek op de ronde plek van de klok moeten zitten lijkt mij

ik heb ook gedacht aan een nieuw bandje kopen, echter ben ik absoluut niet de eerste met deze klachten na het dragen van het horloge… ik zou het dus zonde vinden om een nieuw bandje aan te schaffen als dat niet het probleem is…

0 Likes
Mike B
Explorer
Opties

Het is niet goed te beoordelen of de klachten die jij hebt dezelfde oorzaak hebben als die van andere personen. De informatie die men deelt is vaak niet heel erg exact wat een juiste beoordeling lastig maakt. Het is daarom, voordat je een nieuw bandje probeert aan te raden hiervoor eerste even langs een dermatoloog te gaan en een allergietest te doen. In theorie is het ook mogelijk dat je een allergie hebt voor stoffen die zijn gebruikt bij de conservering van het leer van het bandje. In dat geval zou een kunststof bandje wel de oplossing kunnen zijn.

Spats01
Student
Opties

Heb de smartwatch nu bijna een week en begin ook flinke reaktie te vertonen op identieke plaats waar het bandje zit dus. Geen leder, geen metaal maar wel rubberachtig bandje. Hoog tijd dat samsung zelf aan dit probleem eens flink wat aandacht gaat besteden (ipv mensen naar de dokter te sturen) want er lijken flink wat gelijkaardige berichten op internet te circuleren ondertussen...

20220719_175847.jpg

0 Likes
Oplossing
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Je kan helaas niet met alle allergieën en uitzonderingen rekening houden. hiernaast hoor je natuurlijk alleen de slechte berichten en hebben de meeste (helaas) te maken met een gebrek aan persoonlijke hygiene. 

Horloges (welke dan ook) moet je ook regelmatig schoonmaken, zeker wanneer je deze bijna 24/7 draagt. 

p.s. bandjes kun je gewoon wisselen en als je over gevoelig bent voor siliconen had je beter het horloge via de style studio van Samsung kunnen kopen en had je meteen een leren bandje kunnen kiezen🤗.

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Spats01, goedemiddag.

Wij doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te helpen. Helaas is een allergische reactie nooit helemaal uit te sluiten. Omdat je huid reageert op het siliconenbandje kan je ook kijken naar een bandje van een ander materiaal.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
dkldegroot
Journeyman
Opties

Wat is dit nu voor raar antwoord. Deze reacties hebben werkelijk niets te maken met persoonlijke hygiëne, maar met een reactie op een lichaamsvreemd iets…

0 Likes
dkldegroot
Journeyman
Opties

Toch bijzonder dat mijn reactie komt op een leren bandje én op een siliconen bandje, terwijl ik 0 allergieën heb?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@dkldegroot

Wij kunnen dit afstand niet helemaal goed beoordelen maar wanneer je een een reactie krijgt op iets wat lichaamsvreemd is, is het helemaal niet gek dat er aan een allergie wordt gedacht. 

Wat @Moootje ook aangeeft is dat het ook belangrijk is om de Watch goed schoon te houden om irritaties tegen te gaan.

Groeten,

Martijn

0 Likes
dkldegroot
Journeyman
Opties

Klopt, maar het lijkt me stug dat ineens al die mensen uit het niets een allergische reactie vertonen. Het is namelijk een veelvuldig genoemde klacht.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dat zal toch per situatie onderzocht moeten worden, een arts kan dit beter beoordelen dan wij. Daarnaast kan een allergie kan zich ook later ontwikkelen, hierdoor kan je er in het begin ook helemaal geen last van hebben. 

Gelukkig valt het aantal meldingen hiervan ook erg mee 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes