op 23-06-2021 11:15 PM
Wie herkent deze plekken?
ik draag dit horloge nu een tijdje, maar ik krijg alsmaar deze plekken.
het lijken brandwonden / allergische reactie. Het jeukt flink
nu las ik iets over dat er nikkel in de kast zit.. echter zou ik de reactie dan toch juist aan de bovenkant moeten ontwikkelen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-07-2022 08:51 AM
Je kan helaas niet met alle allergieën en uitzonderingen rekening houden. hiernaast hoor je natuurlijk alleen de slechte berichten en hebben de meeste (helaas) te maken met een gebrek aan persoonlijke hygiene.
Horloges (welke dan ook) moet je ook regelmatig schoonmaken, zeker wanneer je deze bijna 24/7 draagt.
p.s. bandjes kun je gewoon wisselen en als je over gevoelig bent voor siliconen had je beter het horloge via de style studio van Samsung kunnen kopen en had je meteen een leren bandje kunnen kiezen🤗.
op 06-07-2023 05:47 PM
24-06-2021 12:09 AM - bewerkt 24-06-2021 12:51 AM
op 24-06-2021 07:16 AM
Nee ik draag het horloge juist niet strak; waardoor ik wel eens twijfel of de resultaten dan wel kloppen?
het horloge wordt ook helemaal niet warm…
op 24-06-2021 10:09 AM
op 24-06-2021 10:14 AM
op 24-06-2021 10:29 AM
Nee nog niet, moet er morgen heen. De plek blijft ook nog wel zeker een week na het niet dragen zitten. Het lijkt echt verbrand.
Als je google’t op dit krijg je wel nog veel meer berichten van soortgelijke aard. Ook op dit forum zelfs.
op 24-06-2021 11:10 AM
Aan de locatie te zien lijkt mij dit een reactie op het bandje. Wat voor bandje gebruik je en heb je al eens een andere geprobeerd?
Hoe vaak maak je het bandje/horloge schoon?
op 25-06-2021 10:37 AM
Hi @dkldegroot,
Dat is vast even schrikken geweest! Het lijkt mij een goed idee om ermee langs je huisarts te gaan en te bepalen of je inderdaad allergisch bent voor het bandje of voor het horloge.
Laat je weten hoe het is afgelopen? 👍
'The Galaxy Watch/Fit’s main body and band buckles include stainless steel. Stainless steel is a non-corrosive metal alloy that consists of steel (Fe), nickel (Ni), and Chrome (Cr). Although it is widely used for everyday products, some people have an allergy to some of the materials included in it, such as nickel.
Samsung Electronics manages this by making the products with a smaller amount of nickel, which is below the point limited by the Europe REACH regulation. Also, we have found that users are barely exposed to any nickel based on analysis from a third party institution.
As you can see from above, it is highly unlikely that an issue related to nickel will occur. However, if you are allergic to nickel, be careful to prevent skin problems.'
op 01-07-2021 12:27 AM
Ofschoon niet helemaal goed te zien op de foto lijkt dit inderdaad wel op een allergische reactie. Druk-necrose is onwaarschijnlijk omdat de rode uitslag ook zit op plaatsen waar minder druk te verwachten is. Een allergische reactie op nikkel (als je een metalen bandje gebruikt) is een goede kanshebber. Wordt waarschijnlijker wanneer je al eerder, of ook op andere plekken last hebt gehad van een nikkelallergie (bij voorbeeld van een ketting, ring, armband). Oplossing zou dan zijn om een kunststof of leren bandje te nemen. Nog een andere optie zou kunnen zijn druk-urticaria. Dat lijkt op een allergische reactie maar wordt veroorzaakt door een bepaald soort ontstekingscel (mast-cel). Als de druk afneemt verdwijnt de roodheid (en zwelling) meestal binnen enkele (8 uur tot 2 dagen). In dit laatste geval is er niet direct een oplossing (het maakt dan niet uit wat voor bandje je gebruikt). Wel is het zo dat urticaria (ook wel netelroos genoemd) soms na enige tijd vanzelf weer verdwijnt.
op 01-07-2021 06:50 AM
Deze reactie heb ik ook al op de klantenservice gehad 😅
De huisarts weet het ook niet zo goed… een allergie zou kunnen, echter is het bandje van leer dus dat is eigenlijk raar.
het lijkt gewoon verbrand oid. Maar ik vind de reactie vreemd, want als je googelt vind je voldoende mensen met exact hetzelfde probleem..