op 03-06-2019 08:57 PM
Hoi,
Sinds ik een Samsung telefoon heb (sinds 2 weken) telt mijn health app de stappen dubbel. Ik wil graag alleen de stappen tellen van mijn Galaxy Watch active en niet het totaal aantal stappen van de Watch en mijn telefoon.
Als ik in de health app bij stappen wil wisselen tussen device krijg ik alleen de opties mobiele telefoon of alle stappen. Hier staat mijn Watch dus niet bij helaas.
Ik wandel ook weleens zonder telefoon en zou dus graag alleen mijn Watch stappen zien in de app.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Note: op mijn iPhone kon ik wel kiezen, het lijkt mij dat dit op mijn nieuwe Samsung telefoon ook moet lukken...
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-05-2022 02:25 PM
Beste martijn, ik lees dat dit probleem al een aantal jaar speelt... Ik heb jaren lang de gearfit 2 gehad, deze deelde tot op heden alles nog goed met de Shealth. Nu heb ik een active 2 aangeschaft en deze nieuwe versie kan niet eens met Shealth connect worden?!? Beetje vreemd dat een oudere versie wel wil en een nieuwe helemaal niet.
Wanneer gaat dit probleem opgelost worden?
op 23-05-2022 03:42 PM
Hoi @specie761, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Ook met de Samsung Galaxy Watch Active 2 kan je gebruik maken van Samsung Health. Wat lukt er precies niet? Lukt het wel om je nieuwe Watch te koppelen met je telefoon? En met welke telefoon probeer je een verbinding te maken.
Groeten,
Martijn
op 23-05-2022 06:11 PM
24-05-2022 09:29 AM - bewerkt 24-05-2022 09:31 AM
Goedemorgen, @specia761
Het klopt dat je in de Samsung Health app op je telefoon niet allen de stappen van je Watch kan zien, je hebt hier de keuze uit Watch + telefoon of alleen telefoon. Zie je jouw Gear wel terug in de Wearable-app? En is jouw Active 2 wel gekoppeld met hetzelfde Samsung account? Waar heb je jouw Watch gekocht? En is deze ook up-2-date?
Open de Samsung Health-app en tik op de 3 puntjes rechtsboven > Instellingen > Accessoires, zie je hier wel je Watch Active 2?
Houd je me op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 25-05-2022 09:35 AM
op 25-05-2022 11:23 AM
op 25-05-2022 11:38 AM
op 25-05-2022 11:59 AM
Dat klopt ook, zelf heb ik een Watch4 in combinatie met een S22 Ultra en ook hier kan je niet alleen de stappen van je Watch zien. Of dit in de toekomst wel mogelijk wordt durf ik je niet te zeggen. Ik ga hiervoor wel een suggestie indienen bij onze R&D afdeling en hopelijk komt deze optie met één van de toekomstige updates ook beschikbaar 🙏
Groeten,
Martijn
27-05-2022 10:05 AM - bewerkt 27-05-2022 10:07 AM
Een telefoon heb je niet altijd bij je een horloge wel.
Samsung heeft dit probleem met een update in 2019 geïntroduceerd en doet er niets aan. Ze hebben lak aan de klant proberen alleen maar de spulletjes te verkopen en dat is het.
Ik ben inmiddels op zoek naar een ander horloge en raad een Samsung watch ten zeerste af.
Helaas,
Jacco
30-05-2022 01:23 PM - bewerkt 30-05-2022 01:33 PM
Wanneer je je telefoon bent vergeten kan je achteraf de stappen en activiteiten met je telefoon synchroniseren 😉
We zouden het overigens erg jammer vinden als je ons gaat verlaten. Het is overigens wel een beetje kort door de bocht door te roepen dat we zogenaamd "lak" zouden hebben aan onze Members.
Zo is er nog niet heel lang geleden een update uitgebracht om de Watch zowel links als rechts te dragen, nadat hier verschillende suggesties over waren ontvangen. Niet alle ideeën of suggesties zullen worden toegevoegd enkel degenen die een toevoeging hebben en daarnaast ook uitvoerbaar zijn.
Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden toegevoegd, kan je het beste een suggestie indienen via de Samsung Members-app. Hopelijk zal deze functie met één van de toekomstige updates kunnen worden toegevoegd.
Groeten,
Martijn