Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Gear S3 heart rate metingen minder frequent na Tizen 3.0 update

(Onderwerp aangemaakt op: 03-01-2018 06:58 PM)
7986 Weergaven
DingoSpeed
Journeyman
Opties

Ik gebruik de HR metingen op mijn Gear S3 frontier voor twee doelen: ten eerste tijdens het sporten en ten tweede tijdens mijn slaap (om te zien in wat voor mate ik herstel van mijn trainingen). Tijdens trainingen meet hij het continue, tijdens mijn slaap om de 10 minuten.

Dit werkte prima tot de Tizen 3.0 update. Tijdens (fiets) trainingen lijkt hij het nog maar een paar keer te kunnen meten waardoor het vooral horizontale lijnen zijn. Tijdens mijn slaap meet hij het in plaats van iedere 10 minuten nog maar een handvol keren per nacht.

Om dit te illustreren een voorbeeld van een training onder Tizen 2.3.2.3: 

SmartSelectImage_2018-01-03-17-50-56.png

En nu onder 3.0.1:

SmartSelectImage_2018-01-03-17-50-21.png

Ben ik de enige die hier problemen mee heeft? Iemand tips? Een factory reset heb ik al gedaan en ik heb het horloge ook al aan de binnenkant van mijn pols gedragen maar dat helpt niet (maar slaapt wel fijner!).

82 Antwoorden
Baritonneke
Explorer
Opties

Komend weekend testen of het probleem met de hartslag meeting opgelost is, anders weer terug naar de work around.....

0 Likes
Baritonneke
Explorer
Opties

Tizen 4 heeft het probleem met de hartslag meeting niet opgelost, dus maar weer terug naar de work around met Heart Rate Graphic.

0 Likes
Baritonneke
Explorer
Opties
Probleem met hartslag meting niet opgelost in Tizen 4, maar weer terug naar de work around met Heart Rate Graphic.
0 Likes
DingoSpeed
Journeyman
Opties

Vanmorgen heeft mijn horloge m'n MTB rit wel prima opgenomen. Maar goed, n=1 dus zal het volgende keren goed bekijken. SmartSelect_20190217-185123_Samsung Health.jpg

0 Likes
basadaki
Apprentice
Opties

Hallo allemaal!

Ik ben sinds afgelopen donderdag in het bezit van een Samsung gear S3 frontier.

Ik wil hem juist gebruiken om mijn hartslag tijdens het hardlopen in de gaten te houden.

Vanochtend ben ik een rondje gaan hardlopen, en tot 40 minuten werkte de hartslagmeting naar mijn inziens perfect. Echter toen ik begon te transpireren (en daar zou het horloge toch tegen moeten kunnen?), ging mijn 'hartslag' van gemiddeld 165, naar ongeveer 80-90 per minuut (en schommelde daarna constant. Ik had aan mijn looptempo niets veranderd. Zijn er meerdere mensen met dit probleem? En wat is hieraan te doen? Omdat ik hem heb gekocht om mijn hartslag in de gaten te houden, denk ik er nu al aan om hem terug te gaan brengen.

Telefonisch contact gehad, maar daar ben ik niets wijzer van geworden.

Ik heb de watch van te voren geupdate.

Foto voor de duidelijkheid:

Screenshot_20190622-101211[2248].jpg

*edit: de plaats van waar het horloge tijdens het hardlopen zat, is niet veranderd. En tijdens de activiteit heb ik de sensor en mijn arm ook al een keer 'afgedroogd'

0 Likes
robertdoeleman
Explorer
Opties

Ik heb precies hetzelfde. Niks aan te doen. Ik ga een hartslagmeter kopen en die via Bluetooth koppelen. 

Deze watchface is wel handig daarvoor 

Eeehttp://apps.samsung.com/gear/appDetail.as?appId=org.qooapps.sportywatch

basadaki
Apprentice
Opties

@robertdoeleman  schreef:

Ik heb precies hetzelfde. Niks aan te doen. Ik ga een hartslagmeter kopen en die via Bluetooth koppelen. 

Werkt de S3 dan wel accuraat?

0 Likes
ErikET
Journeyman
Opties

@basadaki  schreef:

@robertdoeleman  schreef:

Werkt de S3 dan wel accuraat?

Installeer de strava app op je watch of run4gear dan is de hartslagmeting wel goed. Bandje moet tijdens sporten wel vast om de arm zitten zodat er geen lichtinval is tussen pols en horloge 

0 Likes
ErikET
Journeyman
Opties

Hartslag tijdens 110km rit met strava app op gear sport zonder gsm mee te nemenHartslag tijdens 110km rit met strava app op gear sport zonder gsm mee te nemen

0 Likes
basadaki
Apprentice
Opties

@ErikET  schreef:

Hartslag tijdens 110km rit met strava app op gear sport zonder gsm mee te nemenHartslag tijdens 110km rit met strava app op gear sport zonder gsm mee te nemen

Dat ziet er inderdaad beter uit. Probleem is alleen dat ik al mijn activiteiten via Runkeeper bij houd, en daar wil ik eigenlijk niet vanaf stappen.

Laat me er nu net achter zijn gekomen dat Runkeeper niet meer compitabel is met Gear S3😭

0 Likes