op 03-01-2018 06:58 PM
Ik gebruik de HR metingen op mijn Gear S3 frontier voor twee doelen: ten eerste tijdens het sporten en ten tweede tijdens mijn slaap (om te zien in wat voor mate ik herstel van mijn trainingen). Tijdens trainingen meet hij het continue, tijdens mijn slaap om de 10 minuten.
Dit werkte prima tot de Tizen 3.0 update. Tijdens (fiets) trainingen lijkt hij het nog maar een paar keer te kunnen meten waardoor het vooral horizontale lijnen zijn. Tijdens mijn slaap meet hij het in plaats van iedere 10 minuten nog maar een handvol keren per nacht.
Om dit te illustreren een voorbeeld van een training onder Tizen 2.3.2.3:
En nu onder 3.0.1:
Ben ik de enige die hier problemen mee heeft? Iemand tips? Een factory reset heb ik al gedaan en ik heb het horloge ook al aan de binnenkant van mijn pols gedragen maar dat helpt niet (maar slaapt wel fijner!).
op 05-01-2018 09:23 AM
op 10-01-2018 10:06 PM
Je kan deze gewoon instellen continue, om de 10 min of helemaal af.
op 11-01-2018 12:24 PM
Hi @DingoSpeed, met de nieuwe update (Tizen 3.0) is continu hartslag monitoring toegevoegd in plaats van interval hartslag monitoring in de vorige versie. Dit staat ook vermeld in de update notificatie:
op 01-02-2018 01:36 PM
Zelf heb ik een Gear Sport die volgens mij standaard Tizen 3 bevat. Als ik de hartslag meting op Frequent zet dan zou hij iedere 10 minuten moeten meten. Dit doet de gear niet. Hooguit eens per uur, maar ook dat vaak niet. Erg storend wat mij betreft aangezien je uit moet kunnen gaan van wat de gear zegt.
Staat dit op het netvlies bij Samsung? Wordt dit bijv. opgelost met een update van Tizen?
op 01-02-2018 01:36 PM
Zelf heb ik een Gear Sport die volgens mij standaard Tizen 3 bevat. Als ik de hartslag meting op Frequent zet dan zou hij iedere 10 minuten moeten meten. Dit doet de gear niet. Hooguit eens per uur, maar ook dat vaak niet. Erg storend wat mij betreft aangezien je uit moet kunnen gaan van wat de gear zegt.
Staat dit op het netvlies bij Samsung? Wordt dit bijv. opgelost met een update van Tizen?
01-02-2018 01:43 PM - bewerkt 01-02-2018 01:47 PM
Als ik niet met een training bezig ben staat hij ingesteld op om de 10 minuten meten. Ik heb het idee dat hij het wel iedere 10 minuten probeert te meten (het groene lampje aan de onderkant gaat dan branden) maar op een of andere manier lukt het niet of slaat hij het niet op. Onder Tizen 2.3.2 deed hij het feilloos om de tien minuten. Van Apple ben ik gewend dat na een update bepaalde dingen niet (goed) meer werken, maar van Samsung eigenlijk niet....
Overigens: tijdens trainingen meet hij nu meestal wel correct continue; tijdens de eerste trainingen op Tizen 3 was dit niet het geval zoals ik in mijn eerder post beschreef.
op 12-05-2018 07:38 AM
Zelfde probleem hier....
Gear sport en hartslag meting tijdens een fiets workout geeft na een korte tijd alleen maar een "flat line" weer. Soms meet hij weer ineens, maar dan een stuk hoger. Lijkt te komen door de automatische pauze instelling, alsof hij daarna stopt met meten.
Voor zover ik kan nagaan is dit met de laatste updates gekomen. Daarvoor kan ik me niet herinneren dat het niet goed werkte.....
Samsung: wanneer een fix in een update?
De gewone meting om de 10 minuten lijkt inderdaad ook redelijk random te zijn en vaak niet te worden opgeslagen.
op 15-05-2018 09:39 AM
@Jrs79 heb je al iets geprobeerd om dit te verhelpen, zoals bijvoorbeeld een reset? Als het probleem zich voordoet sinds de laatste update, dan lijkt het op een softwarefoutje.
op 19-05-2018 08:17 AM
Al geprobeerd, probleem blijft helaas.
Ik denk inderdaad ook een softwarefout, maar dan in de laatste update.