Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy watch4 blijkt niet waterdicht

(Onderwerp aangemaakt op: 10-06-2022 12:26 PM)
2849 Weergaven
MM82
Journeyman
Opties
Helaas heb ik problemen met mijn Galaxy Watch4, die ontstaan lijkt door waterschade. Inmiddels ligt het horloge bij een Samsung service center ter reparatie, waar tot mijn verbazing verteld werd dat er eigenlijk niet gezwommen kan worden met het toestel. 

Overal, ook op deze site, wordt dit horloge gepromoot alszijnde waterdicht, geschikt om zwemtrainingen mee te tracken etc. 

In de quickguide staat onder andere dat deze geschikt is voor normaal gebruik, zoals zwemmen op het strand of in een zwembad. 

Vervolgens staat in de handleiding dat er niet in zee of chloorwater gezwommen mag worden. Eigenlijk kan je nav de handleiding stellen dat het horloge gewoon niet geschikt is voor normaal zwemgedrag. 

Toevallig heb ik enkel kort in zoet water gezwommen, dus niks gedaan wat volgens de handleiding niet kan. Maar ik vind dit wel heel slecht, gezien alle tegenstrijdige informatie vanuit Samsung. 

Als het horloge niet geschikt is voor normaal zwemgedrag, zou het ook niet als zodanig gepromoot moeten worden, en ook zou er duidelijke eenduidige en eerlijke informatie vanuit Samsung moeten zijn.

Spring naar oplossing
18 Antwoorden
MM82
Journeyman
Opties
Sorry maar obv deze informatie haal ik eruit dat je eigenlijk niet met dit horloge kan zwemmen. (Blijf niet onder water, hoe dan) Mijn horloge is inmiddels weer stuk, na 4 reparaties. Bij kort water contact stopt het horloge gewoon. Na de laatste reparatie heb ik gewoon water volledig vermeden omdat ik het zat was. Laatst toch geprobeerd, en weer kapot. Op dit punt wil ik er niet eens meer mee zwemmen, maar gewoon enigszins water bestendigheid. Inmiddels overweeg ik ook de overstap naar een ander merk.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

We zouden het erg jammer vinden als je ons gaat verlaten 😇 Via onze website kan je de Watch aanmelden voor een reparatie. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw Watch dan verder onderzocht. 
Kijk hier voor meer informatie:

• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
cbrouns
Student
Opties
Herkenbaar. Mijn Galaxy Watch 4 is 2,5 week oud en ik ben er gisteren mee onder water geweest in ons zwembad (lees, staan in het bad en polsen onderwater). Sindsdien gaat het scherm niet meer aan. Ik dacht eerst dat het mij gewoon niet lukte om de watervergrendeling weer uit te zetten, maar bij het opladen zie ik ook niks meer in beeld. Waarschijnlijk waterschade, volgens de winkel, die niet onder de garantie valt omdat ze niet kunnen aantonen of je correct met je toestel bent omgegaan. Wel opgestuurd ter reparatie, dus dat wordt nog even afwachten. Maar echt schandalig dat zoiets kan gebeuren bij een gloednieuw model..
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @cbrouns, goedemiddag.

Dit is voor ons zo niet te beoordelen. In het servicecentrum wordt jouw Watch verder onderzocht om na te kunnen gaan of dit ook binnen de garantievoorwaarden hersteld kan worden.

Groeten,

Martijn

0 Likes
Oplossing
cbrouns
Student
Opties
Je hebt gelijk. MediaMarkt vertelde mij dat ik bij waterschade waarschijnlijk naar mijn geld kon fluiten. Beetje bangmakerij, want niets is minder waar. Het servicecentrum heeft heel netjes meerdere onderdelen in mijn horloge kosteloos vervangen. Blijkbaar een defect backcover, dus dan komt er al snel water in. Heb 'm binnen 2 weken weer terug gekregen. Heel erg tevreden over de service van Samsung (iets minder tevreden dus over MediaMarkt.. ;)). Dank voor je reactie Martijn!
Members_nHp0Z8Y
First Poster
Opties

Martijn je geeft verkeerde informatie. Je kunt de watch niet laten herstellen krijg net te horen dat je 37 euro onderzoekskosten mag betalen en dat je doodleuk de watch weer terugkrijgt omdat Samsung waterschade niet herstelt. Kortom oplichting van de bovenste plank. Je kunt niet met het toestel zwemmen, zware regenbui, douchen etc... en dan ook nog de schuld bij de klant leggen dat die zijn Watch niet goed onderhoudt. Belachelijk.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Members_nHp0Z8Y, goedemiddag.

Bedankt voor je feedback 👍 In de handleiding van je Watch kan je dit ook teruglezen 😉 Via onze website kan je de Watch aanmelden voor een reparatie en in het servicecentrum wordt jouw Watch verder onderzocht om te kunne bepalen of dit ook onder garantie hersteld kan worden. 

Groeten,

Martijn

0 Likes
hermus
First Poster
Opties

Helaas heb ik problemen met mijn Galaxy Watch4, die ontstaan lijkt door waterschade. Inmiddels ligt het horloge bij een Samsung service center ter reparatie, waar tot mijn verbazing verteld werd dat er eigenlijk niet gezwommen kan worden met het toestel. 

Overal, ook op deze site, wordt dit horloge gepromoot alszijnde waterdicht, geschikt om zwemtrainingen mee te tracken etc. 

In de quickguide staat onder andere dat deze geschikt is voor normaal gebruik, zoals zwemmen op het strand of in een zwembad. 

Vervolgens staat in de handleiding dat er niet in zee of chloorwater gezwommen mag worden. Eigenlijk kan je nav de handleiding stellen dat het horloge gewoon niet geschikt is voor normaal zwemgedrag. 

Toevallig heb ik enkel kort in zwembad gezwommen. ik vind dit wel heel slecht, gezien alle tegenstrijdige informatie vanuit Samsung. 

Als het horloge niet geschikt is voor normaal zwemgedrag, zou het ook niet als zodanig gepromoot moeten worden, en ook zou er duidelijke eenduidige en eerlijke informatie vanuit Samsung moeten zijn.
hier baal ik enorm van aangezien ik al die tijd heel zuinig ben geweest
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @hermus,

In jouw andere Post ga ik in op jouw bericht.

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes