Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy Watch Active2 calorie tellen

(Onderwerp aangemaakt op: 10-04-2020 07:52 PM)
4041 Weergaven
Luzia1
Apprentice
Opties

Ik heb sinds 2 maanden dit horloge en wat mij opvalt is dat er wel heel veel calorieen worden verbrand tijdens een training. Zeker als ik het vergelijk met mij oude Fitbit. Dit is met wandelen en hardlopen.

Is hier een oplossing voor. Ik heb het speciaal voor gekocht..

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Christa_2020,

Is het horloge up-to-date? Evenals de Wearable en de S-Health app? Zo ja, dan kun je nog een reset proberen.

Helpt dat niet, dan kun je hem het beste laten nakijken bij een servicepunt of gebruik maken van de Ophaalservice.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
25 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hey Luzia, goed dat dat je ons een berichtje stuurt. Ik help je graag verder.

Je geeft aan een verschil te ervaren tussen je Galaxy Watch Active 2 en je Fit Bit, is dit beide met de Samsung Health-app?

Is de Galaxy Watch Active 2 bijgewerkt met de laatste update?

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Luzia1
Apprentice
Opties
De fitbit heeft een eigen app. Ik heb de horloge geüpdate naar de laatste versie. 
Ik heb ook gemerkt dat de lengte van mijn training verschilt met jullie app en die van adidas die ik mee laat lopen. Ik weet dat die van adidas klopt, hier loop ik al jaren mee.  Het verschilt ongeveer 1 km. Vind ik nogal wat..  Dit met de App van samsung Health.

Samsung HealthSamsung HealthAdidasAdidas

Ik heb mijn horloge zelf geactiveerd en gestopt. Dn vind ik het ook raar dat het in 2en gesplitst is.

Weet jij hoe dit allemaal kan. Ik stoor mij er aan en ik vind dat ik veel geld heb uitgegeven aan dit horloge. Ik hoop geen miskoop.. het voelt nu even wel zo..

Groetjes Luzia
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor de foto's. Het is natuurlijk niet de bedoeling om jouw dit gevoel te geven. Leeg het cache geheugen van de Samsung Health-app. Je gaat hiervoor naar: Instellingen > Apps > Samsung Health > Opslag > Cache legen. Houd je me op de hoogte?

In de handleiding van de Galaxy Active 2 staat het volgende hierover:

Wanneer je meer dan één minuut stopt met een bepaalde oefening, herkent de Galaxy Watch Active 2 automatisch dat je bent opgehouden met trainen en wordt de training gestopt.

De functie voor automatische trainingsdetectie meet de afgelegde afstand en het aantal verbrande calorieën met de versnellingssensor. De metingen kloppen mogelijk niet, afhankelijk van uw wandel- en trainingsgewoonten en levensstijl.

0 Likes
Luzia1
Apprentice
Opties

Hoi Martijn,

Ik heb het cache geheugen geleegd. Ik ga kijken wat dat doet.

Wat betreft het 2e, ik had deze handmatig aangezet. Ik neem aan dat ik het dan ook handmatig uit moet zetten. Wat betreft het automatisch, daarvan was ik op de hoogte.

Je hoort nog van mij.

0 Likes
Luzia1
Apprentice
Opties

Hoi Martijn,

Ik heb gedaan wat je zei. Nog een paar keer getest maar....

Helaas. Jammer hoor. Met mijn horloge begin ik echt mijn training en laat het niet zelf opstarten. Ik eindig het ook zelf. Ik loop dus niet met automatische trainingsdetectie.  Dat doe ik ook met mijn  telefoon waar de adidas app op loopt. Niet alleen de afstand maar ook de calorieen verschillen../ bij de samsung zijn het 288 kcal, bij Adidas 622 kcal. Begin niet over wat je als profiel erin heb gezet want dat is bij beide hetzelfde.

Echt jammer. Kan dit horloge niet meer terugbrengen, ik denk dat ik dat dan gedaan had en weer een fitbit gekocht zou hebben. Of heb jij nog een goude tip??

Screenshot_20200430-114214_Samsung Health.jpgScreenshot_20200430-114232_adidas Running.jpg

Groetjes Luzia ten Westenend

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hey Luzia,

Dat is een erg mooi tempo 💪 

Het is natuurlijk wel gek dat het verschil zo groot is. 

Heb je het horloge al eens gereset? Dit kun je doen via de Galaxy Wearable-app.

0 Likes
Luzia1
Apprentice
Opties

Hoi Martijn,

Het is gelukt met het afstand tellen, alleen het verschil in calorieen blijft. Heb je hier nog een oplossing voor??

Screenshot_20200514-160709_Samsung Health.jpgScreenshot_20200514-160743_adidas Running.jpg

groetjes luzia

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen Luzia,

Gelukkig ben je al wel weer een stapje verder 💪

Het lijkt mij dat dit via een software-update dichter bij elkaar in de buurt zal komen.

Blijft het verschil zo groot, dan kun je de Watch laten nakijken.

je kunt dan een afspraak maken voor een bezoek aan een Service Punt of voor de ophaalservice.

Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2jvdZBa

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag van je 🤓 

0 Likes
Luzia1
Apprentice
Opties
Oké Martijn, ik kijk het zo even aan.. bedankt zover.

Groetjes Luzia