Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Galaxy active2 niet waterdicht

(Onderwerp aangemaakt op: 28-10-2023 05:08 PM)
486 Weergaven
ChantalD
Journeyman
Opties

Na onderzoek en het bericht dat je kunt zwemmen met de Samsung Galaxy active 2 watch, werd ik nogal verrast na een paar baantjes te hebben gezwommen, dat de watch ermee stopte en niets meer deed. Naar het servicepunt van Samsung geweest maar valt buiten de garantie. Kosten, 245 euro, duurder dan het horloge bij aanschaf was.... We hebben vele apparaten van Samsung maar ben er toch wel klaar mee, hoe kun je een horloge verkopen met een zwemfunctie plus aangeven dat het kan tot 1,5 meter diepte, en het blijkbaar toch niet kan. Ben altijd zuinig op mn spulletjes dus baal er echt enorm van. ##wearables #waterdicht #galaxyactive2

13 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag,

Ik ben het met je eens dat het niet leuk is. Als je echter in de handleiding kijkt kun je lezen dat het horloge alleen tegen zoet water kan. Zout water en chloor water kan het horloge dus minder goed tegen. En er staat ook dat je het horloge moet afspoelen met zoet water als er zout of chloorwater overheen is gekomen. Ik snap persoonlijk ook niet waarom er zwemfuncties opzitten. Het horloge heeft 5 ATM, dat is officieel niet geschikt om te zwemmen. Horloges vanaf 10 ATM zijn echt geschikt om te zwemmen en 20 ATM om te duiken.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
ChantalD
Journeyman
Opties

IMG_20231028_190840.jpg

Bedankt voor je bericht! Naar mijn mening zijn het tegenstrijdige berichten, op de site van Samsung wordt aangegeven dat het geschikt is voor zwemmen in het zwembad, en het waren nog geen 10 min voor het horloge. De screenshot is van de Samsung site. 

Mikeyyyy
Pathfinder
Opties
Ik heb zelf ook de active2 gehad en nooit problemen met water ervaren, ik weet niet wat u heeft gedaan met uw watch maar het zijn dat die ergens beschadigd is geraakt en er water in is gekomen, daar kan Samsung niks aan doen
0 Likes
Salista
Navigator
Opties
Dat is vreemd, heb een active 2 gehad en heb er zonder problemen in een (denk ik) chloorzwembad mee gezwommen.

Had je wel de zwemstand aan staan?
0 Likes
ChantalD
Journeyman
Opties

Hallo Mikeyyy, gelukkig heb je geen problemen gehad met zwemmen. Mijn horloge was nog zo goed als nieuw in de zin van niet beschadigd maar wel dus net ouder dan de garantieperiode. Anders had ik het bericht hier ook niet geplaatst hoor, want dat zou niet passend zijn. Ben altijd erg zuinig op mijn spullen. 

0 Likes
ChantalD
Journeyman
Opties

Hallo Salista, 

Ja ik had me goed ingelezen en de zwemstand ook aangezet. Gelukkig heb jij er geen problemen mee gehad. 

0 Likes
Mikeyyyy
Pathfinder
Opties
Das dan heel vervelend, ik hoop dat u een oplossing hiervoor vind :smiling-face:
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @ChantalD, goedemorgen. 

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Het is natuurlijk niet fijn wanneer je Watch het niet meer goed doet en kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. 
Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op de Watch en via onze website kan je deze dan ook aanmelden voor een reparatie. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw Watch dan verder onderzocht. 

Kijk hier voor meer informatie:
• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3J4HpwQ

Wil je niet meer overgaan tot een reparatie en orienteer je je op een nieuwe Watch, stuur mij dan een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0) 😇

Groeten,
Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
ChantalD
Journeyman
Opties

Goedemorgen Martijn,

Ik ben bij het servicepunt geweest, omdat het horloge 2 jaar en 9 maanden is, valt het buiten de garantie, dat is mede de reden dat ik zo baal. Ik had dus blijkbaar moeten gaan zwemmen binnen de garantieperiode. Wellicht een goede tip voor in de gebruiksaanwijzing, de informatie nu geeft gewoon aan dat het horloge waterdicht is, ongeacht of het twee jaar of twee jaar en 9 maanden is. Had ik dat geweten, had ik het horloge niet om gehouden.  

Vriendelijke groet,

Chantal

0 Likes